Gå til innhold
Hundesonen.no

grr... skikkelig urretferdig! eller kansje ikke..

tm100021

Recommended Posts

Har bursdag på fredag.. Skulle til Benedicte i oslo(med flat) og feire bursdagen min.. Men krangla med broren i helga, smalt i glass døre og den knuste... Min flaks lsm... Så jeg får ikke lov til å dra, og jeg har husarrest hele helga... Lucky me... 17 års dagen min kommer jeg til å feire hjemme med mamma og pappa... Tror ikke jeg har gjort det på mange år... Da jeg fylte 16 stakk de til danmark og jeg hadde skikkelig fyllefest, året etterpå sitter jeg og ser på tv med dem.. På en fredags kveld... Helga kommer til å bli kjempe kjip:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bursdag på fredag.. Skulle til Benedicte i oslo(med flat) og feire bursdagen min.. Men krangla med broren i helga, smalt i glass døre og den knuste... Min flaks lsm... Så jeg får ikke lov til å dra, og jeg har husarrest hele helga... Lucky me... 17 års dagen min kommer jeg til å feire hjemme med mamma og pappa... Tror ikke jeg har gjort det på mange år... Da jeg fylte 16 stakk de til danmark og jeg hadde skikkelig fyllefest, året etterpå sitter jeg og ser på tv med dem.. På en fredags kveld... Helga kommer til å bli kjempe kjip:(

Hehe, vet ikke om det er så urettferdig... :oops: Koster jo en del en ny glassrute da... Håper du finner en dør uten glass neste gang... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, men vi har faktisk en ekstra glass dør som er satt inn:p Men det var tydligvis så jeg skulle tenke over konsekvensene til neste gang jeg skulle smelle en dør... Men kunne de ikke tatt neste helg istenden for?! Skal liksom vekk da og.. Huff de er dumme, de kommer sikkert til å måtte hente meg på sykehuset etter at de har pumpa meg;) Siden jeg skal drikke da får to helger OG bursdagen min:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg også fikk husarrest og selvfølgelig så fant de jo den helgen som svei mest av dem alle... NKKs utstilling på Sjølyst, det var datidens Vikingskipet, som jeg hadde gledet meg til leeenge... Det var mange som jeg kjente som skulle stille. Men fikk jeg se det? Nei da, jeg måtte sitte hjemme.. :evil: Så det er nok en grunn til at foreldrene dine valgte denne helgen! Det må jo svi for deg, ellers så får det ikke så store konsekvenser og du vil kanskje ikke huske det til neste gang... :roll:

Bare for å ha sakt det, dette er ikke min oppfattning, men mange foreldres...... :roll: :evil: :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh... hadde de nekta meg utstling da hadde det gått mye verre! Mamma hadde tenkt til det, men pappa sa nei, pga at han synes at det finnes en grense på hvor mye jeg skal straffes får det og da... og pga at utstilling er pappa som betaler, og det er får bikja, ikke bare meg:p

Men pappa har dårlig sammvittighet:p det får han alltid når han nekter meg noe.. spess hvis jeg ber han om det etterpå.. jeg er slem og ond.. hehe... så nå får jeg nok en fin bursdags gave av han som unnskyld får at han nekta meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...