Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal på sporkurs

Recommended Posts

I sommer skal vi prøve vår snuseglade labbis på brukskurset til Hundeferie i Hemsedal, og vi gleder oss masse! :wub:

I infoskrivet anbefaler de å ha en sporsele og ettersom vi skal begynne med spor nå, er det jo greit at hun lærer seg at når hun får på sporselen, så skal vi gå spor, og ikke tur. :whistle:

Men vi vet ingenting om hvordan en sporsele bør være, hva som er et "møst" og hva som kan være uheldig. :icon_confused:

Så trenger noen med litt erfaring til å bistå oss. Vi vet jo ikke om dette blir det store, så en kjempedyr sele blir ikke aktuelt i første omgang. Så er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk det som funker for dere. Noen bruker vanlige sånne brystseler som går over brystet, andre bruker nomesele, andre bruker kombiseler.

Selv bruker jeg enten en sånn sykkelsele med Y form, eller en "jægerens sporsele" eller hva den nå heter igjen som har fester til kobbel oppå ryggen og under magen.

Så bruker jeg å feste sporlina der det passer seg best mtp. på terrenget. :)

12102.jpg

kombi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker seler med y-front, de fåes både i halvnome og helnome.

De labbisene jeg har sett spore går veldig dypt, så pass på at hun har nok plass i selen til å sette nesen helt ned i bakken uten at det hindrer henne i å puste normalt.

En venninne har denne til sin dalmis, såvidt jeg vet er hun veldig fornøyd.

Jeg har denne til jyplingen, og den sitter perfekt på han :)

Vi sees i Hemsedal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...