Gå til innhold
Hundesonen.no

hjemløs(? )ukastrert hannkatt..

Sissi

Recommended Posts

Vi har en ukastrert fillekatt hengene rundt husveggene her, han terroriserer både hønsa og våre 2 katter.. her i kveld så ser jeg plutselig fillekatt står på verandan vår i 2 etg og kikker inn på oss! før han kaster seg over katten vår (som bruker verandra døra som sin personlige inngangsdør) Dette var dråpen altså, nå vil jeg ha denne fillekatta vekk! Naboer forteller den har hengt rundt her i noen år.. og tidligere huseier av nabohus som matet han.( hun har flyttet).. Vi har jo en kattunge på 3 mnd som liker og være på verandaen ,men jeg er redd han skal bli offer for fillekatt, så nå kan jeg ikke engang ha verandadøra oppe for og lufte, det er ingen trapp opp dit, man må klarte på en levegg for og komme seg opp..

Noen forslag til hvordan vi kan bli kvitt dette problemet. Vi har prøvd hageslangen, bøtter med sitronvann/ såpevann osv.. han lar seg IKKE skremme vekk, så flere forslag på og skremme han tviler jeg virker.

Hundene har jaget han også, det var selvsagt ikke planen.. Doffen fikk en klo i øyet.. så dette er ikke en pus man spøker med.

Så er det virkelig ingen man kan kontakte ang slike problem? dyrebeskyttelsen osv har jeg ikke mye tro på da tviler denne sky og "ville" katten vil roe seg ned hos folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter inn løskatten du, og si at han er til fare for både andre og seg selv, at han ikke mates eller bor noe sted i umiddelbar nærhet, og generellt er et problem i nabolaget.

Mattilsynet er vel rett instans å ringe i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Skal få mannen min til og ta en tlf til dem jeg..

Jeg kan jo ikke garantere han ikke har et hjem en plass, er mye hus rundt om her. Men de nærmeste naboene påstår iallefall han er hjemløs.. men han ser ikke spesiellt tynn eller noe da, ser helt normal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...