Gå til innhold
Hundesonen.no

hjemløs(? )ukastrert hannkatt..

Sissi

Recommended Posts

Vi har en ukastrert fillekatt hengene rundt husveggene her, han terroriserer både hønsa og våre 2 katter.. her i kveld så ser jeg plutselig fillekatt står på verandan vår i 2 etg og kikker inn på oss! før han kaster seg over katten vår (som bruker verandra døra som sin personlige inngangsdør) Dette var dråpen altså, nå vil jeg ha denne fillekatta vekk! Naboer forteller den har hengt rundt her i noen år.. og tidligere huseier av nabohus som matet han.( hun har flyttet).. Vi har jo en kattunge på 3 mnd som liker og være på verandaen ,men jeg er redd han skal bli offer for fillekatt, så nå kan jeg ikke engang ha verandadøra oppe for og lufte, det er ingen trapp opp dit, man må klarte på en levegg for og komme seg opp..

Noen forslag til hvordan vi kan bli kvitt dette problemet. Vi har prøvd hageslangen, bøtter med sitronvann/ såpevann osv.. han lar seg IKKE skremme vekk, så flere forslag på og skremme han tviler jeg virker.

Hundene har jaget han også, det var selvsagt ikke planen.. Doffen fikk en klo i øyet.. så dette er ikke en pus man spøker med.

Så er det virkelig ingen man kan kontakte ang slike problem? dyrebeskyttelsen osv har jeg ikke mye tro på da tviler denne sky og "ville" katten vil roe seg ned hos folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter inn løskatten du, og si at han er til fare for både andre og seg selv, at han ikke mates eller bor noe sted i umiddelbar nærhet, og generellt er et problem i nabolaget.

Mattilsynet er vel rett instans å ringe i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Skal få mannen min til og ta en tlf til dem jeg..

Jeg kan jo ikke garantere han ikke har et hjem en plass, er mye hus rundt om her. Men de nærmeste naboene påstår iallefall han er hjemløs.. men han ser ikke spesiellt tynn eller noe da, ser helt normal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...