Gå til innhold
Hundesonen.no

hjemløs(? )ukastrert hannkatt..

Sissi

Recommended Posts

Vi har en ukastrert fillekatt hengene rundt husveggene her, han terroriserer både hønsa og våre 2 katter.. her i kveld så ser jeg plutselig fillekatt står på verandan vår i 2 etg og kikker inn på oss! før han kaster seg over katten vår (som bruker verandra døra som sin personlige inngangsdør) Dette var dråpen altså, nå vil jeg ha denne fillekatta vekk! Naboer forteller den har hengt rundt her i noen år.. og tidligere huseier av nabohus som matet han.( hun har flyttet).. Vi har jo en kattunge på 3 mnd som liker og være på verandaen ,men jeg er redd han skal bli offer for fillekatt, så nå kan jeg ikke engang ha verandadøra oppe for og lufte, det er ingen trapp opp dit, man må klarte på en levegg for og komme seg opp..

Noen forslag til hvordan vi kan bli kvitt dette problemet. Vi har prøvd hageslangen, bøtter med sitronvann/ såpevann osv.. han lar seg IKKE skremme vekk, så flere forslag på og skremme han tviler jeg virker.

Hundene har jaget han også, det var selvsagt ikke planen.. Doffen fikk en klo i øyet.. så dette er ikke en pus man spøker med.

Så er det virkelig ingen man kan kontakte ang slike problem? dyrebeskyttelsen osv har jeg ikke mye tro på da tviler denne sky og "ville" katten vil roe seg ned hos folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter inn løskatten du, og si at han er til fare for både andre og seg selv, at han ikke mates eller bor noe sted i umiddelbar nærhet, og generellt er et problem i nabolaget.

Mattilsynet er vel rett instans å ringe i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Skal få mannen min til og ta en tlf til dem jeg..

Jeg kan jo ikke garantere han ikke har et hjem en plass, er mye hus rundt om her. Men de nærmeste naboene påstår iallefall han er hjemløs.. men han ser ikke spesiellt tynn eller noe da, ser helt normal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...