Gå til innhold
Hundesonen.no

Side som ikke vises riktig IE - hvor ligger feilen?

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fått tilbakemelding om at min hjemmeside ikke vises riktig i IE - dette har jeg ikke oppdaget da jeg kun bruker Opera, men jeg antar det er en god del av mine lesere som benytter IE, og derfor vil jeg se om noe kan gjøres.

Jeg er for dårlig teknisk til å kunne gjette på hva problemet bunner i - men symptomene er at den ikke lar layout'en oppføre seg som intendert og faktisk skue i Opera. Det kan altså virke som om CSS'en ikke fungerer. Bilder ligger oppå teksten, plasseres ikke der jeg hadde tekst, og sidebredden jeg har definert blir overkjørt/ignorert.

Noen som har forslag til hva i koden som kan være feil, eventuelt om feilen kan ligge annet sted enn CSS?

Skrevet

For at du skal lage en side som fungerer 100% i IE så fungerer den ikke i chrome/firefox/opera, tro meg. dette var prosjektet vårt på IKT :P Du kan legge inn IF IE koder ol.

Jeg skal titte på det etterpå litt, og se om jeg finner noen store hull.

Skrevet

Alle sider ser fine unntatt valpebildene... *lete videre*

og valpedagboken siden feiler i IE.

parring siden ser ok ut.

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde laget alle sidene over samme malen, men kanskje ikke.

Jeg har tenkt til å legge alle bildene i et Porta-album når valpene er levert, for det er mer oversiktlig og gjør siden mindre tung å laste opp - men jeg gidder ikke å oppdaterte Porta'n flere ganger i uka, så da valgte jeg å legge de inn som HTML i mellomtiden. Og jeg vil jo gjerne at folk skal få sett bildene nå, og ikke når jeg får i gang Porta'n...

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde laget alle sidene over samme malen, men kanskje ikke.

Jeg har tenkt til å legge alle bildene i et Porta-album når valpene er levert, for det er mer oversiktlig og gjør siden mindre tung å laste opp - men jeg gidder ikke å oppdaterte Porta'n flere ganger i uka, så da valgte jeg å legge de inn som HTML i mellomtiden. Og jeg vil jo gjerne at folk skal få sett bildene nå, og ikke når jeg får i gang Porta'n...

vel jeg klarer bare å finne valpedagboka og bildesiden som det "brekker"

Kan være hvordan du har satt opp avsnitt med tekst og bilder, som utløser det, at ikke ie ser f.ex break i koden ol. Får jo sett alle bildene, bare ikke teksten atm :whistle:

Funker i alle andre nettlesere da, bare ikke IE på de to sidene.

Skrevet

vel jeg klarer bare å finne valpedagboka og bildesiden som det "brekker"

Kan være hvordan du har satt opp avsnitt med tekst og bilder, som utløser det, at ikke ie ser f.ex break i koden ol. Får jo sett alle bildene, bare ikke teksten atm :whistle:

Funker i alle andre nettlesere da, bare ikke IE på de to sidene.

Men jeg har jo ikke brukt < br > i koden, jeg bruker < p > mellom bilde og tekst.

Teksten ligger der, men den legger seg under bildene. Jeg fatter det ikke.

Det er en million andre ting som også er forskjellig mellom IE og Opera, men ting er i hvert fall lesbart om det ikke ser ut som jeg hadde tenkt. Inntil nå. Blæh. Det er flere som sier de ikke får sett ting skikkelig, for mange i verden bruker IE, så en må jo ha IE-kompatible sider, dessverre.

Skrevet

Men jeg har jo ikke brukt < br > i koden, jeg bruker < p > mellom bilde og tekst.

Teksten ligger der, men den legger seg under bildene. Jeg fatter det ikke.

Det er en million andre ting som også er forskjellig mellom IE og Opera, men ting er i hvert fall lesbart om det ikke ser ut som jeg hadde tenkt. Inntil nå. Blæh. Det er flere som sier de ikke får sett ting skikkelig, for mange i verden bruker IE, så en må jo ha IE-kompatible sider, dessverre.

Er en grunn jeg til slutt gikk over til wordpress, alt bare fungerer :aww:

Men om jeg kommer inn på studiet jeg håper på så kan jeg bygge websider for deg som er dynamiske og flotte, for det er hva studiet går ut på :P interaktivt design :P

Men jeg skal lette litt mer i koden etterpå, ser ikke grunnen ti at det feiler liksom..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...