Gå til innhold
Hundesonen.no

Side som ikke vises riktig IE - hvor ligger feilen?


SFX

Recommended Posts

Jeg har fått tilbakemelding om at min hjemmeside ikke vises riktig i IE - dette har jeg ikke oppdaget da jeg kun bruker Opera, men jeg antar det er en god del av mine lesere som benytter IE, og derfor vil jeg se om noe kan gjøres.

Jeg er for dårlig teknisk til å kunne gjette på hva problemet bunner i - men symptomene er at den ikke lar layout'en oppføre seg som intendert og faktisk skue i Opera. Det kan altså virke som om CSS'en ikke fungerer. Bilder ligger oppå teksten, plasseres ikke der jeg hadde tekst, og sidebredden jeg har definert blir overkjørt/ignorert.

Noen som har forslag til hva i koden som kan være feil, eventuelt om feilen kan ligge annet sted enn CSS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at du skal lage en side som fungerer 100% i IE så fungerer den ikke i chrome/firefox/opera, tro meg. dette var prosjektet vårt på IKT :P Du kan legge inn IF IE koder ol.

Jeg skal titte på det etterpå litt, og se om jeg finner noen store hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde laget alle sidene over samme malen, men kanskje ikke.

Jeg har tenkt til å legge alle bildene i et Porta-album når valpene er levert, for det er mer oversiktlig og gjør siden mindre tung å laste opp - men jeg gidder ikke å oppdaterte Porta'n flere ganger i uka, så da valgte jeg å legge de inn som HTML i mellomtiden. Og jeg vil jo gjerne at folk skal få sett bildene nå, og ikke når jeg får i gang Porta'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde laget alle sidene over samme malen, men kanskje ikke.

Jeg har tenkt til å legge alle bildene i et Porta-album når valpene er levert, for det er mer oversiktlig og gjør siden mindre tung å laste opp - men jeg gidder ikke å oppdaterte Porta'n flere ganger i uka, så da valgte jeg å legge de inn som HTML i mellomtiden. Og jeg vil jo gjerne at folk skal få sett bildene nå, og ikke når jeg får i gang Porta'n...

vel jeg klarer bare å finne valpedagboka og bildesiden som det "brekker"

Kan være hvordan du har satt opp avsnitt med tekst og bilder, som utløser det, at ikke ie ser f.ex break i koden ol. Får jo sett alle bildene, bare ikke teksten atm :whistle:

Funker i alle andre nettlesere da, bare ikke IE på de to sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg klarer bare å finne valpedagboka og bildesiden som det "brekker"

Kan være hvordan du har satt opp avsnitt med tekst og bilder, som utløser det, at ikke ie ser f.ex break i koden ol. Får jo sett alle bildene, bare ikke teksten atm :whistle:

Funker i alle andre nettlesere da, bare ikke IE på de to sidene.

Men jeg har jo ikke brukt < br > i koden, jeg bruker < p > mellom bilde og tekst.

Teksten ligger der, men den legger seg under bildene. Jeg fatter det ikke.

Det er en million andre ting som også er forskjellig mellom IE og Opera, men ting er i hvert fall lesbart om det ikke ser ut som jeg hadde tenkt. Inntil nå. Blæh. Det er flere som sier de ikke får sett ting skikkelig, for mange i verden bruker IE, så en må jo ha IE-kompatible sider, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo ikke brukt < br > i koden, jeg bruker < p > mellom bilde og tekst.

Teksten ligger der, men den legger seg under bildene. Jeg fatter det ikke.

Det er en million andre ting som også er forskjellig mellom IE og Opera, men ting er i hvert fall lesbart om det ikke ser ut som jeg hadde tenkt. Inntil nå. Blæh. Det er flere som sier de ikke får sett ting skikkelig, for mange i verden bruker IE, så en må jo ha IE-kompatible sider, dessverre.

Er en grunn jeg til slutt gikk over til wordpress, alt bare fungerer :aww:

Men om jeg kommer inn på studiet jeg håper på så kan jeg bygge websider for deg som er dynamiske og flotte, for det er hva studiet går ut på :P interaktivt design :P

Men jeg skal lette litt mer i koden etterpå, ser ikke grunnen ti at det feiler liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...