Gå til innhold
Hundesonen.no

Hendene fulle av kattunger

Artemis

Recommended Posts

Ja, det er ganske utrolig.. Også kattunger, da - som er SÅÅÅÅ søte! (Hadde skjønt det hvis det var snegler, liksom.. :icon_redface: )

Åh.. jeg vil ha hus mer enn 200 meter fra E6'en så jeg kan ha katt igjen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor folk setter kattunger til verden om de ikke har tenkt å gjøre en innsats for å omplassere dem. Det krever ikke så hiiiimla mye å få omplassert dem, vi har det siste året hatt 4 kattunger inne i fosterhjem, alle 4 har fått fantastisk flott hjem innen kort tid. Vi har tatt med oss hjem fra dyreklinikken de gangene vi har vært der å det har kommet inn mens vi har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusselege kattar :). Forstår heller ikkje vitsen med å forlate dei, om det er gjort med vilje (finst jo meir eller mindre ville kattar som godt kan få ungar utan at dei (ungane) nokon gong har hatt eigarar). Vi har sjølv 4 superfine kattungar i hus no, to av dei er alt gjevne vekk, men ventar på å bli gamle nok til å forlate mora, og dei to som ikkje er gjeve vekk enno, er dei to finaste, så det går sikkert fint òg. Om ikkje, så har vi då alltid plass til dei sjølve, eg ser ikkje det heilt store problemet...

Og SusanneL: Vi bur sjølv 50 meter frå E16, og var jo spent på om katta vår skulle vare i ei eller to veker. No har vi hatt han i over eitt år, går fint det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner meg ikke på folk jeg :getlost: er jo ikke så himla vanskelig å ta med katten til dyrlegen å enten kastrere hannkatten son eler sterelisere hokatten sin heller.. katter er ikke bruk og kast, selvom mange tydeligvis synes det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det kan være en trøst så sier i hvert fall stort sett de veterinærene jeg snakker med at ting har blitt bedre. Det er flere katter som kastreres, og færre kattekull som leveres inn til avlivning. Men har inntrykk av at folk kanskje er litt flinkere i byene enn på bygdene(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Men om det kan være en trøst så sier i hvert fall stort sett de veterinærene jeg snakker med at ting har blitt bedre. Det er flere katter som kastreres, og færre kattekull som leveres inn til avlivning. Men har inntrykk av at folk kanskje er litt flinkere i byene enn på bygdene(?)

Kan bare svare for hvordan det har vært her.

For ca 3-4 år siden fikk vi nye naboer, mor og barna i huset syntes at kattene ute var så søte og begynte å fore. Til slutt var det ikke unormalt å se 7-10 katter samtidig, noe som resulterte i masse bråk fra hundene i området (som ikke er noen katteelskere). Da vi fikk spørsmål om hvorfor hundene våre bjeffet såpass mye som de gjorde, svarte jeg "fordi det kryr av løskatter rundt her, så mange har det ikke vært her før". Da innrømmet de at de foret alle kattene de så og tenkte ikke noe på at det dermed kom mange kull. Det var såpass ille at kattene kom opp på verandaen i andre etasje her og gjorde sitt fornødne :x

Gårdbrukerne her har veldig god kontroll på sine katter og de ser vi skjeldent, de holder seg rundt gårdsbyggene (og de tre nærmeste gårdene har katter som er sterilisert/kastrert :thumbs: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat her hvor jeg bor har jeg ikke sånn supert godt intrykk..er en del ukastrerte hanner her veit jeg...og en del som tenker litt bruk og kast :hmm: men ser at det har blitt litt bedre de siste årene selvom det er en del som ikke bryr seg. selv slapp jeg ikke frøkna her ut alene før hun var sterelisert. og de jeg fikk hun av hadde 2 ho katter som fikk kull samtidig. og når jeg spurte om hvorfor de ikke stereliserte var det fordi det var så dyrt og de ikke gadd å bruke de pengene på en katt. så de ble veldig glade når den ene døde :blink: men de stereliserte den siste til slutt etter nok et kull som bare ble drept.. off..

blir litt oppgitt når det er så mange som ser sånn på katter jeg.. men godt å se at det kanskje sakte men sikkert bedrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...