Gå til innhold
Hundesonen.no

Hendene fulle av kattunger


Artemis

Recommended Posts

Ja, det er ganske utrolig.. Også kattunger, da - som er SÅÅÅÅ søte! (Hadde skjønt det hvis det var snegler, liksom.. :icon_redface: )

Åh.. jeg vil ha hus mer enn 200 meter fra E6'en så jeg kan ha katt igjen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor folk setter kattunger til verden om de ikke har tenkt å gjøre en innsats for å omplassere dem. Det krever ikke så hiiiimla mye å få omplassert dem, vi har det siste året hatt 4 kattunger inne i fosterhjem, alle 4 har fått fantastisk flott hjem innen kort tid. Vi har tatt med oss hjem fra dyreklinikken de gangene vi har vært der å det har kommet inn mens vi har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusselege kattar :). Forstår heller ikkje vitsen med å forlate dei, om det er gjort med vilje (finst jo meir eller mindre ville kattar som godt kan få ungar utan at dei (ungane) nokon gong har hatt eigarar). Vi har sjølv 4 superfine kattungar i hus no, to av dei er alt gjevne vekk, men ventar på å bli gamle nok til å forlate mora, og dei to som ikkje er gjeve vekk enno, er dei to finaste, så det går sikkert fint òg. Om ikkje, så har vi då alltid plass til dei sjølve, eg ser ikkje det heilt store problemet...

Og SusanneL: Vi bur sjølv 50 meter frå E16, og var jo spent på om katta vår skulle vare i ei eller to veker. No har vi hatt han i over eitt år, går fint det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner meg ikke på folk jeg :getlost: er jo ikke så himla vanskelig å ta med katten til dyrlegen å enten kastrere hannkatten son eler sterelisere hokatten sin heller.. katter er ikke bruk og kast, selvom mange tydeligvis synes det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det kan være en trøst så sier i hvert fall stort sett de veterinærene jeg snakker med at ting har blitt bedre. Det er flere katter som kastreres, og færre kattekull som leveres inn til avlivning. Men har inntrykk av at folk kanskje er litt flinkere i byene enn på bygdene(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Men om det kan være en trøst så sier i hvert fall stort sett de veterinærene jeg snakker med at ting har blitt bedre. Det er flere katter som kastreres, og færre kattekull som leveres inn til avlivning. Men har inntrykk av at folk kanskje er litt flinkere i byene enn på bygdene(?)

Kan bare svare for hvordan det har vært her.

For ca 3-4 år siden fikk vi nye naboer, mor og barna i huset syntes at kattene ute var så søte og begynte å fore. Til slutt var det ikke unormalt å se 7-10 katter samtidig, noe som resulterte i masse bråk fra hundene i området (som ikke er noen katteelskere). Da vi fikk spørsmål om hvorfor hundene våre bjeffet såpass mye som de gjorde, svarte jeg "fordi det kryr av løskatter rundt her, så mange har det ikke vært her før". Da innrømmet de at de foret alle kattene de så og tenkte ikke noe på at det dermed kom mange kull. Det var såpass ille at kattene kom opp på verandaen i andre etasje her og gjorde sitt fornødne :x

Gårdbrukerne her har veldig god kontroll på sine katter og de ser vi skjeldent, de holder seg rundt gårdsbyggene (og de tre nærmeste gårdene har katter som er sterilisert/kastrert :thumbs: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat her hvor jeg bor har jeg ikke sånn supert godt intrykk..er en del ukastrerte hanner her veit jeg...og en del som tenker litt bruk og kast :hmm: men ser at det har blitt litt bedre de siste årene selvom det er en del som ikke bryr seg. selv slapp jeg ikke frøkna her ut alene før hun var sterelisert. og de jeg fikk hun av hadde 2 ho katter som fikk kull samtidig. og når jeg spurte om hvorfor de ikke stereliserte var det fordi det var så dyrt og de ikke gadd å bruke de pengene på en katt. så de ble veldig glade når den ene døde :blink: men de stereliserte den siste til slutt etter nok et kull som bare ble drept.. off..

blir litt oppgitt når det er så mange som ser sånn på katter jeg.. men godt å se at det kanskje sakte men sikkert bedrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...