Gå til innhold
Hundesonen.no

Eierskifte


Karina&Chica

Recommended Posts

Jeg skulle melde hunden min på utstillingen(3-4 år siden sist), men det står at jeg må betale dobbelpris fordi medlemsskap mangler(fy søren, så dyrt det har blitt!). Problemet er at jeg har medlemsskap i Norsk minitayrhundklubb, men faren min står oppført som hundens eier uten å være medlem av noen klubb. Det må ha blitt noe kluss da jeg skulle begynne å betale for årskontingent selv. Men det gjør jo da at ingen av medlemsnumrene fungerer på påmeldingen. Jeg ringte NKK og forhørt meg om det er mulig å sette meg og pappa under samme medlemsskap, da tenker jeg på medlemsnumrene.. Men de sa at eneste mulighet var eierskifte.

Det gjør meg litt frustrert da eierskifte tar såpass lang tid at jeg ikke får meldt henne på de utstillingene jeg hadde sett for meg i nærmeste framtid, samt at det koster penger. Kjipt når det bare er for å overføre mellom familiemedlemmer.. Men, men.. Hvor mye koster det egentlig?

Mulig det ikke ble tydelig nok i tlf med NKK, så derfor spør jeg her på sonen hvor folk kanskje har lignende erfaring..? Finnes det ingen andre muligheter?

Er det sånn, så er det sånn.. men så knotete da, gitt :hmm:

Kanskje jeg bare skal ringe igjen på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En raskere løsning enn eierskifte, er at din far som per i dag står registrert som eier av hunden også melder seg inn i en hundekllubb. Jeg tror det kan bli billigere enn et eierskifte også, om en finner en rimelig hundeklubb (jeg mener det finnes en tråd her på sonen hvor det er listet opp diverse klubber og medlemskontingent).

Eierskifte koster 450 kroner, og du må beregne fire ukers saksbehandlingstid.

Medlemskontingent kan begrenses til kanskje 300 kroner, og kan fikses på fem minutter over nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En raskere løsning enn eierskifte, er at din far som per i dag står registrert som eier av hunden også melder seg inn i en hundekllubb. Jeg tror det kan bli billigere enn et eierskifte også, om en finner en rimelig hundeklubb (jeg mener det finnes en tråd her på sonen hvor det er listet opp diverse klubber og medlemskontingent).

Eierskifte koster 450 kroner, og du må beregne fire ukers saksbehandlingstid.

Medlemskontingent kan begrenses til kanskje 300 kroner, og kan fikses på fem minutter over nett.

Takk for svar!

Jeg glemte å skrive at jeg har sett denne løsningen selv. Men siden vi har inaktive på mine sider, har både brukernavn og passordet til pappas bruker blitt borte.. Vi har medlemsnummeret da. Kan det fortsatt ordnes, tror du? NKK kan kanskje finne det i databasen sin, så lenge vi har medlemsnummeret.. :icon_confused:

Kan det være en løsning å registrere en ny bruker på faren min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg glemte å skrive at jeg har sett denne løsningen selv. Men siden vi har inaktive på mine sider, har både brukernavn og passordet til pappas bruker blitt borte.. Vi har medlemsnummeret da. Kan det fortsatt ordnes, tror du? NKK kan kanskje finne det i databasen sin, så lenge vi har medlemsnummeret.. :icon_confused:

Kan det være en løsning å registrere en ny bruker på faren min?

Om dere oppretter en ny bruker på din far, må dere ta en telefon til NKK over helga for å få de til å overføre medlemskapsopplysningene på det nummeret han allerede er registert med i deres database som eier av hunden.

Brukernavn er epostadresse, og ja, jeg mener de skal kunne oppgi passord i NKKs medlemsservice, slik at dere kan bruke det ID-nummeret han allerede har for å melde seg inn i en klubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke like greit å få hunden offisielt over til deg som eier med riktig navn osv med en gang? Så slipper dere samme trøbbel senere, og å måtte gå via faren din hver gang det er noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere oppretter en ny bruker på din far, må dere ta en telefon til NKK over helga for å få de til å overføre medlemskapsopplysningene på det nummeret han allerede er registert med i deres database som eier av hunden.

Brukernavn er epostadresse, og ja, jeg mener de skal kunne oppgi passord i NKKs medlemsservice, slik at dere kan bruke det ID-nummeret han allerede har for å melde seg inn i en klubb.

Hunden er jo registrert på NKK sine sider, så jeg fant ut at ved å trykke meg inn på "ønsker du å bli nytt medlem" og videre inn på "meld deg inn med din hunds registreringsnummer". Da får jeg mulighet til å melde han inn i en hundeklubb:)

Men går det an å bruke min bruker til å melde på til utstilling, og så skrive inn hans medlemsnummer? Det er jo en rubrikk til å skrive inn medlemsnummer på påmeldingen..

Da får jeg meldt meg på utstilling der fristen er om få dager, og samtidig kontaktet nkk om det med passordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke det enkleste å bare be om å få nytt brukernavn og passord knyttet til det eksisterende medlemsnummer? Da er det jo bare å melde på.

Edit: for å unngå dobbel pris må han da melde seg inn i en klubb samtidig. Alt dette kan gjøres via hjemmesiden til NKK og med et kredittkort får man medlemsskapet gyldig med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke like greit å få hunden offisielt over til deg som eier med riktig navn osv med en gang? Så slipper dere samme trøbbel senere, og å måtte gå via faren din hver gang det er noe?

Jeg vurderer det, tenker og tenker:)

Sikkert enklere i lengden.. Men at det blir samme trøbbel igjen, det tror jeg vi har lært at vi ikke skal la skje :rolleyes2: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke det enkleste å bare be om å få nytt brukernavn og passord knyttet til det eksisterende medlemsnummer? Da er det jo bare å melde på.

Edit: for å unngå dobbel pris må han da melde seg inn i en klubb samtidig. Alt dette kan gjøres via hjemmesiden til NKK og med et kredittkort får man medlemsskapet gyldig med en gang.

Ja, etter å ha tenkt litt, meldte vi han inn i en klubb, så nå har jeg også fått meldt oss på utstilling gjennom min bruker. Vi kontakter NKK for nytt brukernavn og passord over helga, så det også går an å komme inn på hans bruker. Det har ingen praktisk betydning hvem av oss som står oppført som hundens eier, jeg har uansett tilgang til hans bruker hvis det skulle være noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavn er epostadresse, og ja, jeg mener de skal kunne oppgi passord i NKKs medlemsservice, slik at dere kan bruke det ID-nummeret han allerede har for å melde seg inn i en klubb.

Det er direkte skremmende om NKK faktisk har passordene tilgjengelig i klartekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville ikke tro at NKK hadde passordene tilgjengelig? Det er jo noe du velger selv når du registrerer deg på "min side". Hvem som helst kan jo da ringe inn å be om å få passordene til folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er jo registrert på NKK sine sider, så jeg fant ut at ved å trykke meg inn på "ønsker du å bli nytt medlem" og videre inn på "meld deg inn med din hunds registreringsnummer". Da får jeg mulighet til å melde han inn i en hundeklubb:)

Men går det an å bruke min bruker til å melde på til utstilling, og så skrive inn hans medlemsnummer? Det er jo en rubrikk til å skrive inn medlemsnummer på påmeldingen..

Da får jeg meldt meg på utstilling der fristen er om få dager, og samtidig kontaktet nkk om det med passordet..

Jeg vet ikke om jeg misforstår deg, men medlemskap er knyttet til person - ikke hund. Den som er registrert som hundens eier må være medlem i en klubb, selv om du har tilgang til å melde på en hund. Men om jeg forsto deg rett, ordnet ting seg, så da er det jo ikke noe stress :ahappy:

Det er direkte skremmende om NKK faktisk har passordene tilgjengelig i klartekst.

Ja, jeg ville ikke tro at NKK hadde passordene tilgjengelig? Det er jo noe du velger selv når du registrerer deg på "min side". Hvem som helst kan jo da ringe inn å be om å få passordene til folk...

Jeg sa jeg antok, et sted må en jo finne passordet igjen om en har mistet det? Jeg vet ikke, jeg har klart å ta vare på passordene mine så langt, og altså ikke trengt å teste det. Men jeg fikk klubbens passord av NKK da jeg overtok webansvaret og forrige bruker hadde rotet bort all info om brukernavn og passord, altså antar jeg at NKK har en måte å grave fram passord på igjen.

Det kan jo hende de likevel til og med er så oppegående at de ikke bare oppgir det på telefon sånn helt uten videre :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg antok, et sted må en jo finne passordet igjen om en har mistet det? Jeg vet ikke, jeg har klart å ta vare på passordene mine så langt, og altså ikke trengt å teste det. Men jeg fikk klubbens passord av NKK da jeg overtok webansvaret og forrige bruker hadde rotet bort all info om brukernavn og passord, altså antar jeg at NKK har en måte å grave fram passord på igjen.

Det kan jo hende de likevel til og med er så oppegående at de ikke bare oppgir det på telefon sånn helt uten videre :icon_confused:

Med tanke på at nettopp IT-sikkerhet er mitt fagområde har jeg noen ganske klare synspunkter på dette.

Passord skal IKKE kunne hentes ut av databaser osv.

Dersom passord glemmes skal det resettes til nytt passord.

Alt annet er å leke med sikkerheten.

Men det skal sies at det ikke ville vært det første ved NKK som skremmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at nettopp IT-sikkerhet er mitt fagområde har jeg noen ganske klare synspunkter på dette.

Passord skal IKKE kunne hentes ut av databaser osv.

Dersom passord glemmes skal det resettes til nytt passord.

Alt annet er å leke med sikkerheten.

Men det skal sies at det ikke ville vært det første ved NKK som skremmer meg.

Det er jo mulig at de genererte et nytt passord til klubben, jeg har åpenbart ikke mulighet til å sammenligne med tidligere passord, siden ingen husket det.

Men som sagt, jeg vet ingenting om den biten av NKK, jeg bare antok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...