Gå til innhold
Hundesonen.no

valpe kurs m/oslo hundeskole

Krilo

Recommended Posts

Skrevet

Da nærmer det seg med store skritt, og vi syntes det kan være greit å ta et valpekurs for småens og våres del.

men siden det straks er sommer er jo de aller fleste valpekursene alt igang, eller starter rett før vi henter han så de får vi ikke hvert med på. men oslo hundeskole har et sommerkurs, 4 kvelder på en uke i sommer, 27. juni. neste de har med ordentlig valpekurs er ikke før i slutten av august, og det er da sandefjord hundeklubb starter opp igjen. men har jo lyst til å få til et kurs før den tid også.

så er det noen her inne som har erfaring med oslo hundeskole i sandefjord? og er et sånn sommerkurs ok å ta? :)

Skrevet

Har ikke erfaring med avd. Sandefjord, kun avd. Tønsberg, men det er vel samme konseptet. Greit nok kurs, men det er veldig sånn: alle står på linje og gjør det samme samtidig. Ikke vedlig mye individuell oppfølging, liksom.

Jeg gikk samme kurset, 4 kvelder på en uke, og det ble veldig mye for en liten valp syns jeg. Jeg ville nok ikke valgt det kurset en gang til med en fire månder (som min var) gammel valp.

Skrevet

Har gått på avd. Porsgrunn, tror det er de samme som har sandefjord.

Skulle egentlig på sånt 4 kvelders kurs, men så ble det bytta til et vanlig valpekurs pga for få påmeldte.

Veldig sånn som Annikenk skriver: stå på linje og alle gjør alt samtidig. Veldig lite tilbake melding og veldig lite forklaring på hvordan man gjør ting.

Skrevet

Hvis du har mulighet til det, så ville jeg heller dratt til Bakkenteigen og gått kurs med Gilabb. :)

Der har jeg gått to kurs, og de er fantastisk flinke, hyggelige, de tar hensyn til deg og din hund, og man får mye individuell oppfølging!

Guest Gråtass
Skrevet

Nå er det i Oslo Hundeskole som alle andre hundeskoler med en viss størrelse, at kvaliteten på kurset er avhengig av kompetansen til instruktøren. Man prøver å lage en "rød tråd" for kursene, men ofte er det (desverre) slik at de mest uerfarne instruktørene får valpekursene.

Skrevet

takk for erfaringer folksen :)

blir litt knotete å få til kurs på bakkenteigen (pga. av jobb og litt andre ting) så sånn sett hadde det hvert absolutt best å få til et i sandefjord eventuelt tønsberg eller larvik.. hmm.. får gå litt i tenkeboksen og drøfte litt..

snakket med sandefjord hundeklubb. de har oppstart med valpekurs i august når skolen begynner, og der anbefalte de oss og å ta noen turer til klubben i løpet av sommeren hvis vi ikke fikk til valpekurs før det, og så bli med på valpekurs fra oppstarten i august. de sa at det stort sett var mange der med hunder, som kunne veilede litt og sosialisere litt med oss i såfall. så det er jo en mulighet også. men da blir det ganske lenge til valpekurs da. men vi har jo planer om å lære sitt, dekk, bli, innkalling osv. her hjemme også da.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Oslo hundeskole! Ja, man står ofte på linje, men jeg har alltid fått masse tilbakemeldinger og bra individuell oppfølging. Kunne også ringe dersom jeg lurte på noe :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...