Gå til innhold
Hundesonen.no

valpe kurs m/oslo hundeskole


Krilo

Recommended Posts

Da nærmer det seg med store skritt, og vi syntes det kan være greit å ta et valpekurs for småens og våres del.

men siden det straks er sommer er jo de aller fleste valpekursene alt igang, eller starter rett før vi henter han så de får vi ikke hvert med på. men oslo hundeskole har et sommerkurs, 4 kvelder på en uke i sommer, 27. juni. neste de har med ordentlig valpekurs er ikke før i slutten av august, og det er da sandefjord hundeklubb starter opp igjen. men har jo lyst til å få til et kurs før den tid også.

så er det noen her inne som har erfaring med oslo hundeskole i sandefjord? og er et sånn sommerkurs ok å ta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med avd. Sandefjord, kun avd. Tønsberg, men det er vel samme konseptet. Greit nok kurs, men det er veldig sånn: alle står på linje og gjør det samme samtidig. Ikke vedlig mye individuell oppfølging, liksom.

Jeg gikk samme kurset, 4 kvelder på en uke, og det ble veldig mye for en liten valp syns jeg. Jeg ville nok ikke valgt det kurset en gang til med en fire månder (som min var) gammel valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på avd. Porsgrunn, tror det er de samme som har sandefjord.

Skulle egentlig på sånt 4 kvelders kurs, men så ble det bytta til et vanlig valpekurs pga for få påmeldte.

Veldig sånn som Annikenk skriver: stå på linje og alle gjør alt samtidig. Veldig lite tilbake melding og veldig lite forklaring på hvordan man gjør ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå er det i Oslo Hundeskole som alle andre hundeskoler med en viss størrelse, at kvaliteten på kurset er avhengig av kompetansen til instruktøren. Man prøver å lage en "rød tråd" for kursene, men ofte er det (desverre) slik at de mest uerfarne instruktørene får valpekursene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for erfaringer folksen :)

blir litt knotete å få til kurs på bakkenteigen (pga. av jobb og litt andre ting) så sånn sett hadde det hvert absolutt best å få til et i sandefjord eventuelt tønsberg eller larvik.. hmm.. får gå litt i tenkeboksen og drøfte litt..

snakket med sandefjord hundeklubb. de har oppstart med valpekurs i august når skolen begynner, og der anbefalte de oss og å ta noen turer til klubben i løpet av sommeren hvis vi ikke fikk til valpekurs før det, og så bli med på valpekurs fra oppstarten i august. de sa at det stort sett var mange der med hunder, som kunne veilede litt og sosialisere litt med oss i såfall. så det er jo en mulighet også. men da blir det ganske lenge til valpekurs da. men vi har jo planer om å lære sitt, dekk, bli, innkalling osv. her hjemme også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Oslo hundeskole! Ja, man står ofte på linje, men jeg har alltid fått masse tilbakemeldinger og bra individuell oppfølging. Kunne også ringe dersom jeg lurte på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...