Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å finne mellompuddeloppdretter?

vannmann

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg kikket her på canis, norsk puddelklubb og googlet etter oppdretterlister, men synes det er veldig uoversiktelig og vanskelig å finne frem.

Å mange av sidene jeg går inn på er gamle, uoppdatert eller eksisterer ikke, SÅ PLEACE soniser hjelp meg... HVIS du vet om noen pleace send meg link til hjemmeside, navn på kennel eller noe!

Jeg leter forsovid etter mellompuddel oppdretter til min mor, altså ikke til meg selv da jeg har huset fult av firbente!

På forhånd takk :whistle:

Skrevet

Puddel har jeg ikke greie på, men vet om en,kennel avrina

Tusen takk, den har jeg ikke funnet midt oppi jungelen.

Kennel Montmorenja skal ha mellompuddelkull til sommeren :)

Tusen tusen takk, enda en jeg ikke hadde funnet!

Kennel Bazaar/Anne Myrbraaten i Ski er et godt navn. :) Hun er også veldig behjelpelig og er ei myndig dame. :ahappy:

Wow enda et nytt navn jeg ikke hadde funnet, jeg tror jammen meg jeg skal skrive til norsk puddelklubb å anmode bedre oppdateringer på deres oppdrettersider.

Det er ei suppe uten like, masse hjemmesider som ikke eksisterer, hjemmesider som er halvferdig eller mangler masse info (hvem, hva, hvor, mail, ol)

Guest Stella
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å bli medlem på puddelpraten, forum for puddel. (puddelpraten.com) Der kan de sikkert hjelpe deg bedre.

Av ovennevnte oppdrettere vil jeg anbefale Montmorenja. Dyktig oppdretter som har helse og gemytt som fokus. Hun har hvit.

Jeg vil ikke anbefale Avrina. Om noen lurer på hvorfor send en pm.

Skrevet

Uten å blande meg inn i noe, så er Avrinas mellompuddel-tispe kullsøster til Montmorenjas mellompuddel-tispe. Montmorenjas mellompuddel-tispe kjenner jeg godt, hun var her på ferie i fjor sommer, hun er bare kjempefin :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...