Gå til innhold
Hundesonen.no

hund som tisser inne


Marlen

Recommended Posts

Hei alle sammen der ute :-)

Jeg har en Dachs blanding.. fantastisk hund. Men han har problem med å tisse inne på natta. Lange turer hjelper ikke. Han tisser ikke når han er alene hjemme på dagen. Har vært med ham hos vet og tatt noen prøver,og fant ut at han er ikke syk. Så det er psykisk..stress kanskje Jeg vet ikke hva skal jeg gjøre :-( Jeg er så glad i ham,han er lille kjære gutten min,men jeg kan ikke ha han tisse på teppe om natten.(han tisser ikke hos de som passer på ham noen ganger) P.S. vet noen hvordan kan jeg effektivt ta bort lukten fra teppen?? HJELP HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han rett og slett tisser på teppet fordi det lukter tiss, eller er han inne på soverommet når han er hjemme alene?

Jeg ville isåfall gjort noe med teppe, og personlig ville jeg tatt det vekk, fått det renset og vært uten teppe en stund og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt en type spray som fjerner tisslukkta tror jeg, men nå er det jo vår å bynnt å bli varmt så prøv å ta teppet vekk i sommer vist det er samme teppet han tisser på vær gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 2 år.. han hadde problemer med dette før.. men det har gitt seg... men de siste ukene er vi på igjen. :-(

Jeg skal prøve ta bort lukten,kanskje det hjelper. Jeg tenkte at kanskje jeg skulle prøve å ha han på badet om natten... men det vel hjelper ikke.. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 2 år.. han hadde problemer med dette før.. men det har gitt seg... men de siste ukene er vi på igjen. :-(

Jeg skal prøve ta bort lukten,kanskje det hjelper. Jeg tenkte at kanskje jeg skulle prøve å ha han på badet om natten... men det vel hjelper ikke.. ???

Om det er teppet som er problemet ville jeg fjernet det, ihvertfall for en periode, og sendt det på rens, da er du sikker på at lukten blir borte.

Og da vil det også fungere å ha han på badet om natten.

Men du svarer ikke på spørsmålet mitt om det bare er på teppet han tisser, og siden du sier han ikke gjør det når andre passer ham, så vil jeg nesten tro at det er teppet som utløser problemet. Evt. vil jeg også fjernet vann en liten stund før siste tisseturen, da er du sikrere på at han "tømmer" blæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud når man skaffer valp; fjern alle tepper!

Tepper, det er en tissemagnet for valper. De kan ha hundrevis av kvadrat med vanlig gulv, og kun et enkelt teppe.... og da går de til teppet for å tisse, garantert!

Du får ikke det teppet særlig rent på egenhånd, så hvorfor ikke levere det til rens? Når det er klart, så ikke legg det ut igjen før du har en helt husrein valp! :)

PS! Er det VALP vi snakker om, eller er hunden voksen? Da stiller det seg muligens litt annerledes, for da kommer issues som f.eks. markeringsbehov inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han tisser bare på teppe.. og bare ett sted på teppe... nå har jeg tatt den vekk.. lufter seg på balkongen.. så sender jeg teppen til rens. Jeg får se i natt,om han tisser selv om teppe er ikke der..

Tusen takk for råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...