Gå til innhold
Hundesonen.no

petshopgirls - din mening.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

hvis jeg hadde hatt en liten hund hadde jeg ikke båret den rundt i ei veske hele dagen og kledd på den genser og hatt...jeg hadde behandla den som en helt vanlig hund...

sorry folkens, mn måtte bare få sakt d! :D

ikke bli sur på meg :P

Jeg har en liten hund, han blir 7 år nå i april. Jeg har helt frem til nå sagt at klær, nei takk.

Men i jula var det steinkaldt, og jeg krøp til korset og kjøpte en jakketing. Og resultatet? Han ville ikke ta den av. :roll:

Så da kjøpte vi en fleecegreie som han kan ha på inne.

Hadde jeg ikke sett at hunden likte det, hadde jeg ikke brukt det. Jeg selv møtte meg selv kraftig i døra. For jeg syntes også at det bare var tull.

Skrevet

Jeg har en liten hund, han blir 7 år nå i april. Jeg har helt frem til nå sagt at klær, nei takk.

Men i jula var det steinkaldt, og jeg krøp til korset og kjøpte en jakketing. Og resultatet? Han ville ikke ta den av. :roll:

Så da kjøpte vi en fleecegreie som han kan ha på inne.

Hadde jeg ikke sett at hunden likte det, hadde jeg ikke brukt det. Jeg selv møtte meg selv kraftig i døra. For jeg syntes også at det bare var tull.

d er jo bedre hvis hunden liker å gå med klær og ligge i veska hele tiden...mn d blir noe annet hvis de ikke liker det :P

mn uansett så kommer nok ikke jeg til å begynne å kle på Tinka osv...

Skrevet

Noen ganger må man ha de i veske. Som på fly. (Gud, jeg gruer meg. Det kommer til og bli en lang tur)

Jeg synes det er bedre at Banjo har på seg ett eller annet, enn at han fryser. Så får det heller være at eplet var surt og bite i for meg.

Skrevet

Ikke alle som har små hunder som gjør det da..

nei, mn det er jo det som er mest normalt...hadde likt å sett noen båret rundt på en schæfer med en rosa genser oppi ei veske :P

Skrevet
Noen ganger må man ha de i veske. Som på fly. (Gud, jeg gruer meg. Det kommer til og bli en lang tur)

Jeg synes det er bedre at Banjo har på seg ett eller annet, enn at han fryser. Så får det heller være at eplet var surt og bite i for meg.

ja i fly ja, mn når du skal på tur f.eks. da er d jo bra at hunden får gå selv også, mn når den blir trett av å gå så er det jo bra å ha den i veske..åsså om vinteren må jo de som fryser ha klær...d blir jo snakk om nyttige ting...mn jeg tenker på pyntedokker jeg da...d blir på en måte noe heelt annet...

Skrevet

ja i fly ja, mn når du skal på tur f.eks. da er d jo bra at hunden får gå selv også, mn når den blir trett av å gå så er det jo bra å ha den i veske..åsså om vinteren må jo de som fryser ha klær...d blir jo snakk om nyttige ting...mn jeg tenker på pyntedokker jeg da...d blir på en måte noe heelt annet...

Hehe, ja. Jeg har sett endel snålt på feks amrikanske sider. De har endel på petshopgirls som er litt vel over kanten også.

Veske brukte jeg når han var valp, nå går han selv. Han henger fint med på turer opp til 2-3 mil.

Skrevet

Hehe, ja. Jeg har sett endel snålt på feks amrikanske sider. De har endel på petshopgirls som er litt vel over kanten også.

Veske brukte jeg når han var valp, nå går han selv. Han henger fint med på turer opp til 2-3 mil.

ja, når hunden er bare valp, så kan de ikke gå lang og hvis den blir trett før man rekker å komme seg hjem, er det fint å ha valpen i ei veske eller en sekk...

Skrevet
hva synns du om petshopgirls? :D

jeg synns de blir for dullette og pyntelige..og dessuten har de ikke mye utstyr jeg har bruk for..det virker som om det bare er utstyr for små hunder der...jeg ville hvertfall ikke tatt på hunden min et av de fine dekkenene og så godt ut i skogen:P hehe, da ville det blitt skittent :P

MEN de har jo masse kult stæsj da :P men som sagt, ikke noe jeg kunne brukt til min hund...

hmmm er jeg heldig så finner jeg kanskje noe som passer til Småen(minste voksne hunden i hus) men de andre kan jeg bare glemme. :?

Skrevet
Det er klær der i str. opp til amstaff etc. Halsbånd til stooore hunder også :wink:

ja men amstaffer er ikke så mye større enn japanerene mine og må jeg opp i slike størrelser som samojede så er det lite å velge mellom og ikke minst dyrt, nei tar til takke med dyrebutikkene her hjemme jeg der kan vi prøve tingene før vi kjøper det, litt vannskelig ågjøre det over nett.

Skrevet

nei, mn det er jo det som er mest normalt...hadde likt å sett noen båret rundt på en schæfer med en rosa genser oppi ei veske :D

Normalt er det nå ikke da..Det er heller utbredt vil jeg si :wink:

Du kan jo prøve, da må du nok ha en hockey bag :D

Skrevet

nei, mn det er jo det som er mest normalt...hadde likt å sett noen båret rundt på en schæfer med en rosa genser oppi ei veske :D

Min Schäfermix:

156_5609.jpg

156_5608.jpg

Skrevet

Wulfi: Så veldig fornøyd ut :)

Synes Pet Shop Girls har mye fint.

Spesielt sengene og noen av matskålene. De har jo også mange stilige dekken, men noe av det blir kanskje litt for mye av det gode? Synes også prisen er veldig høye..

Det finnes mange hundebutikker/nettbutikker som selger mye "verre" ting enn det Pet Shop Girls gjør, bl.a ballkjoler og biekostymer( :D )

Skrevet

ja jeg fikk overtalt meg selv på hundelivs messa til å kjøpe Bling my name til Bajas, men dyrt ble det gitt :( 900kr!! Jeg måtte bare kjøpe ett slikt ett for å bevise at ikke bare jåle raser går med sånt stæsj;), men blir det ofte brukt? svaret er nei, ikke moro å stå å vaske bæsj ut av diamantene :( Har lovet meg selv at det er siste diamant jeg har kjøpt til en retriever :mrgreen:

Skrevet

for butikken :(

for prisen :(

elsker den butikken å har så lyst på noe til mira å vega der! :(

kanskje jeg må lage hundesirkus å tjene inn litt penger:P haha

Skrevet
ja jeg fikk overtalt meg selv på hundelivs messa til å kjøpe Bling my name til Bajas, men dyrt ble det gitt :( 900kr!! Jeg måtte bare kjøpe ett slikt ett for å bevise at ikke bare jåle raser går med sånt stæsj;), men blir det ofte brukt? svaret er nei, ikke moro å stå å vaske bæsj ut av diamantene :(  Har lovet meg selv at det er siste diamant jeg har kjøpt til en retriever :mrgreen:

:(

Skrevet

Det er mye fint, og "søtt" der, absolutt. Ikke alt er like nødvendig, men noe fint har de. Liker spesielt halsbåndene. Men prisene er skyhøye, så forløpig har jeg ikke råd til å kjøpe noe derfra.

• 2 weeks later...
Skrevet

Glad jeg har langhåra hunder jeg! Slenger jeg på noe stæsj så synes det ikke uansett :)

La hund være hund mener nå jeg da... De fleste har faktisk pels nok til å klare seg uten dekken, og skal man ha dekken skal det være funksjonelt. Nytter ikke med strass i skogen, det henger seg vel bare fast i trærne :)

Hund er hund og Barbie er Barbie. So be it B)

Skrevet

Glad jeg har langhåra hunder jeg! Slenger jeg på noe stæsj så synes det ikke uansett :)

La hund være hund mener nå jeg da... De fleste har faktisk pels nok til å klare seg uten dekken, og skal man ha dekken skal det være funksjonelt. Nytter ikke med strass i skogen, det henger seg vel bare fast i trærne :)

Hund er hund og Barbie er Barbie. So be it B)

Er så enig med deg! :D

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...