Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenings tips!

Tini

Recommended Posts

Heisann!

Har en Boston terrier tispe på 1 år som jeg tok over nå i midten av januar på fòrvert avtale.

Hun skal jo stilles ut så må bevare det hun har blitt lært opp til innen utstilling (oppstilling og slik)

Hun kunne ikke så mye annet når hun kom til meg og jeg vil gjerne trene litt lydighet og triks med henne. Vi har mest øvd på innkalling nå denne første tiden.

sliter litt med å lære henne ting for hun følger liksom ikke go biten. hun bare står der oppstillt å ser på meg.

Prøver å lære inn feks på plass. men hun rikker seg jo ikke.. bare står der :/

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal trene inn på plass og ha henne til å gå rundt deg: så få henne til å sitte foran deg. Ha en skikkelig saftig godbit. Må være noe hun virkelig elsker. Du har en godbit i hver hånd, si "på plass" så tar du godbiten i høyre hånd helt oppi nesa på henne og fører den forsiktig bakover, det gjøre ikke noe om hun allerede begynner å spise på den, så lenge hun følger etter armen din, når ikke du kommer lenger bak deg med høyre må du ta venstre hånda bak fra venstre side, for å få henne inn på venstre side. Dra deretter godbiten litt opp og over henne (fortsatt helt oppi nesa hennes) da vil hun mest sansynelig sette seg og du kan rose masse og gjerne gi flere godbiter.

Jeg er ikke så god på den andre metoden med å snu hunden kun på venstre side, synes det alltid blir tull med den. Så den får noen andre forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være hun synes det er mer interessant om du rygger. Jeg opplever på min valp at hvis han er totalt uinteressert i både meg og godbiten, så får jeg oppmerksomhet hvis jeg går bakover og gjør både meg og godbiten interessant. Hvis din hund er mer opptatt av leker enn av godbiter, kan det også fungere som lokkemiddel og belønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...