Gå til innhold
Hundesonen.no

Utflod

Stine

Recommended Posts

Jeg har sett at Tuva har hatt litt utflod, har sett det 2 ganger den siste uken og det er ikke mye, det er gjennomsiktig og lukter ingenting. Allmenntilstanden er tipp topp og hun tisser ikke mer enn normalt. Hva kan det være? Det er ca 1.5 mnd siden den 2 løpetiden hennes slutta. hun er ikke drektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisper skal vel ikke ha utflod mellom løpetidene. Som oftest er det ufarlig når det er blankt og luktfritt og allmentilstanden er ok.

Aïda hadde hvit utflod etter hennes siste løpetid, jeg ringte vet, og hun anbefalte oss å komme innom bare for å utelukke noe farlig. Og da fant vi struvittkrystaller i urinen hennes, som irriterte og førte til utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krystallene er ikke farlig, men det kan være ubehagelig for hunden. Men både med slike krystaller og UVI så ville hunden ha tisset oftere. Hvordan ser slimhinnen hennes ut baki der da? Det kan jo være en begynnende UVI :icon_confused: Tranebær skal jo være bra for UVI, men det er jo ikke sikkert det er det hun har. Det koster jo ingenting å ringe veterinæren og spørre om råd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinæren sier at jeg bare skal følge med på allmenntilstanden hennes. Det er visst ikke helt uvanlig med utflod på så unge tisper, og det kommer nok til å gå over av seg selv. (pratet med veterinærhøyskolen) Men takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...