Gå til innhold
Hundesonen.no

dere med to eller flere hunder

Tonje

Recommended Posts

hvordan er det å ha to hunder i forhold til en? jeg har fått tilbud fra en oppdretter om å overta ei whippet tispe på 4,5år. var oppe hos dem igår å hilste på henne.hun er utrolig skjønn,rolig,snill og avbalansert. men jeg må tenke nøye igjennom det,og det er masse ting jeg må tenke på.f.eks. så vil det jo sikkert bli et mareritt når hun har løpetid(Ike blir vel tullerusk),jeg får større utgifter med tanke på for,utstyr,veterinær osv. med andre ord,det er en stor avgørelse å ta.. hvis noen har noen synspunkter,eller ting dere mener jeg må tenke ekstra godt igjennom,kom gjerne med de her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg syns er vanskeligst med å ha to er at de arver uvanene til hverandre, så det kan være et h****** å gå tur av og til.. Det er selvfølgelig mye å tenke på!!! Økonomisk er jo en av dem. Men også hvordan du skal trene 2 stk... Det er sikkert veldig individuelt hvordan man takler alt sammen, men jeg syns å ha 1 hund kjennes som 1, men å ha 2 kjennes som 5........ Men det er jo selvfølgelig dobbelt så mye glede også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med noe av det Ane sier, men det finnes mye positivt med det også. De finner i stor grad selskap i hverandre, og du får ikke SÅÅ dårlig samvittighet hvis du blir ute litt for lenge. De tar noe av hverandres uvaner, men for meg er to hunder = dobbelt så mye glede :D

En ting du bør tenke over er om du isåfall har plass til begge to i senga - utrolig mye plass to Cavalierer tar; to whippeter må jo ta masse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skal isåfall begge ha plass i senga :D der er det masse plass. ja det er mye å tenke på,å jeg har langt ifra bestemt meg. bli jo enda et liv å ha ansvar for,og det er ingen bagatell..så jeg får sette meg godt til rette i tenkeboksen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...