Gå til innhold
Hundesonen.no

Var det noen somlurte på ??

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

Hvem faren til Tinkas valper er?

her har dere link til siden hans: http://www.moneva.net/japansk/html_no/oscar.htm

kennelen har flere japanere http://www.moneva.net/japansk . :wink: og har hatt japanere in noen år nå(men jeg har hatt lengre :) ) de driver også med schæfer men holder på å trappe ned med dem nå. hvis dere går inn på http://www.moneva.net/ så finner dere schæferene deres.

Oskar var også far til Tinkas kull hvor vi fikk 5 valper(produktiv liten herremann det derre alstå :wink: )

Skrevet
han var kjempefin :)

ja ikke sant???

og det værste er at bildet der "lyger" om pelsen hans, bildet ble tatt for over 1 år siden på nkk utstilling på bønes, men nå har jo hunden fått en helt annen pels og mye mere pels enn hva han har på det bildet, skal se om jeg kan få tatt det ordentlig bilde av han neste gang vi treffer han.

for å si det sånn da så har han vært sånn at jo eldre han har blitt jo mere pels har han fått men tror det har stoppet nå da.

no er det jo sånn at hvis han mister litt pels før en utstilling så er det bare positivt for da ser han ikke firkantet ut :wink:

Skrevet
Åh' date=' den kennelen har vi fått den ene schæferen vår fra! :D[/quote']

de har mangen fine hunder de :wink: , men jeg liker japanerene best da :wink:

Skrevet

han er kjempefin! Men eg visste ikkje at dei skal trappe ned på schäfer... var og såg på siden deres og det var liksom ikkje tvil kva rase dei har... :D

Skrevet
han er kjempefin! Men eg visste ikkje at dei skal trappe ned på schäfer... var og såg på siden deres og det var liksom ikkje tvil kva rase dei har... :D

de hadde jo annonse på finn for ikke så lenge siden hvor de solgte to schæfer tisper, og den ene var avls hund(har hatt et kull på den før de solgte) og i annonsen stod det at de var for salg grunnet nedtrapping.

Men sist vi var på besøk hos dem så hadde jo de gnask mangen da, tror de hadde 5 voksne schæfere pluss 7 japanere, så om de trapper ned litt så er jo det forsåelig en skal jo ha tid til alle hundene også. :wink:

Skrevet

de hadde jo annonse på finn for ikke så lenge siden hvor de solgte to schæfer tisper, og den ene var avls hund(har hatt et kull på den før de solgte) og i annonsen stod det at de var for salg grunnet nedtrapping.

Men sist vi var på besøk hos dem så hadde jo de gnask mangen da, tror de hadde 5 voksne schæfere pluss 7 japanere, så om de trapper ned litt så er jo det forsåelig en skal jo ha tid til alle hundene også. :wink:

Ok. Det hadde maaange hunder...!

Skrevet

Ok. Det hadde maaange hunder...!

ja de har en del hunder, og det værste er jo at på hjemmesiden med japanere så mangler det en hannhund, de har en hannhund som ikke er på siden for han var så liten når han ble født og de holdt på å miste han, men klarte å redde han.

men han er så liten så han er bare en kosehund og brukes ikke til noe annet(men det sier vell sitt når jeg sier at han er mindre enn Småen, som har normal størrelse for tisper).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...