Gå til innhold
Hundesonen.no

Var det noen somlurte på ??

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

Hvem faren til Tinkas valper er?

her har dere link til siden hans: http://www.moneva.net/japansk/html_no/oscar.htm

kennelen har flere japanere http://www.moneva.net/japansk . :wink: og har hatt japanere in noen år nå(men jeg har hatt lengre :) ) de driver også med schæfer men holder på å trappe ned med dem nå. hvis dere går inn på http://www.moneva.net/ så finner dere schæferene deres.

Oskar var også far til Tinkas kull hvor vi fikk 5 valper(produktiv liten herremann det derre alstå :wink: )

Skrevet
han var kjempefin :)

ja ikke sant???

og det værste er at bildet der "lyger" om pelsen hans, bildet ble tatt for over 1 år siden på nkk utstilling på bønes, men nå har jo hunden fått en helt annen pels og mye mere pels enn hva han har på det bildet, skal se om jeg kan få tatt det ordentlig bilde av han neste gang vi treffer han.

for å si det sånn da så har han vært sånn at jo eldre han har blitt jo mere pels har han fått men tror det har stoppet nå da.

no er det jo sånn at hvis han mister litt pels før en utstilling så er det bare positivt for da ser han ikke firkantet ut :wink:

Skrevet
Åh' date=' den kennelen har vi fått den ene schæferen vår fra! :D[/quote']

de har mangen fine hunder de :wink: , men jeg liker japanerene best da :wink:

Skrevet

han er kjempefin! Men eg visste ikkje at dei skal trappe ned på schäfer... var og såg på siden deres og det var liksom ikkje tvil kva rase dei har... :D

Skrevet
han er kjempefin! Men eg visste ikkje at dei skal trappe ned på schäfer... var og såg på siden deres og det var liksom ikkje tvil kva rase dei har... :D

de hadde jo annonse på finn for ikke så lenge siden hvor de solgte to schæfer tisper, og den ene var avls hund(har hatt et kull på den før de solgte) og i annonsen stod det at de var for salg grunnet nedtrapping.

Men sist vi var på besøk hos dem så hadde jo de gnask mangen da, tror de hadde 5 voksne schæfere pluss 7 japanere, så om de trapper ned litt så er jo det forsåelig en skal jo ha tid til alle hundene også. :wink:

Skrevet

de hadde jo annonse på finn for ikke så lenge siden hvor de solgte to schæfer tisper, og den ene var avls hund(har hatt et kull på den før de solgte) og i annonsen stod det at de var for salg grunnet nedtrapping.

Men sist vi var på besøk hos dem så hadde jo de gnask mangen da, tror de hadde 5 voksne schæfere pluss 7 japanere, så om de trapper ned litt så er jo det forsåelig en skal jo ha tid til alle hundene også. :wink:

Ok. Det hadde maaange hunder...!

Skrevet

Ok. Det hadde maaange hunder...!

ja de har en del hunder, og det værste er jo at på hjemmesiden med japanere så mangler det en hannhund, de har en hannhund som ikke er på siden for han var så liten når han ble født og de holdt på å miste han, men klarte å redde han.

men han er så liten så han er bare en kosehund og brukes ikke til noe annet(men det sier vell sitt når jeg sier at han er mindre enn Småen, som har normal størrelse for tisper).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...