Gå til innhold
Hundesonen.no

mini-PC

borderen

Recommended Posts

Jeg trenger en mini-PC, hvilken bør jeg kjøpe?

Mine ønsker er:

- MAX 13", gjerne 11"

- rask (lite ventetid på oppstart/start av programmer osv)

- relativt høy ytelse (kunne kjøre flere programmer på en gang)

- lang batterilevetid (minst 7 timer ved "lite bruk")

Selvfølgelig så billig som mulig... mellom 2000-4000,-

Har lett mye etter tester, men synes det er vanskelig å finne noen gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en mini-PC, hvilken bør jeg kjøpe?

Mine ønsker er:

- MAX 13", gjerne 11"

- rask (lite ventetid på oppstart/start av programmer osv)

- relativt høy ytelse (kunne kjøre flere programmer på en gang)

- lang batterilevetid (minst 7 timer ved "lite bruk")

Selvfølgelig så billig som mulig... mellom 2000-4000,-

Har lett mye etter tester, men synes det er vanskelig å finne noen gode!

Jeg har to stk asus eee, den ene er 1000H (den har vel gått ut av salg nå), den andre er en 1005PE. Jeg er kjempefornøyd med disse, og de er innkjøpt med nettopp de samme kravene som du stiller. Aller helst bør man nok kanskje bytte minne (jeg satte inn 2gb på den første) for å kunne kjøre veldig mange programmer om gangen, men jeg kan lett kjøre både vuze og firefox samtidig og til nød åpne et worddokument på den nyeste også. Jeg er også veldig fornøyd med at tastaturet ikke er så smått som på f.eks. acer-maskinene. Jeg kan til nød skrive ordentlige ting på disse. Når det gjelder batterilevetid får jeg mellom 7 og 9 timer avhengig av hva jeg gjør med den, lysstyrke på skjermen osv. Prismessig ligger de vanligvis på ca. 3500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en acer aspire one 10.1" som jeg kjøpte til reserve pc da den daglige måtte repareres.

Er jo ingen multimedia pc, og skal man kjøre veldig tunge programmer så holder den ikke. Men til daglig bruk med tekst, internett, redigere bilder etc så fungerer den veldig bra. Kjapp og enkel. Ytelsen har imponert meg til at den var så billig. Fikk mer PC enn jeg trodde jeg ville få.

Er endt opp med å bruke den mer enn den "store" PC'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill!

Setter en finger på Asus eee 1005PE foreløpig. Har sett en del på den fra før - den scorer høy i mange tester. Hvordan er den på støy?

Og hvordan oppgraderer man minnet (evt hva koster det)?

Jeg synes den er støysvak og fin. Det er sjelden jeg hører noe særlig til den. Bytte av minne er ganske enkelt (skru opp noen skruer og bytte ut minnebrikken), og det finnes gode guider på nettet. Mener det koster rundt 200-300 kr. for 2 gb minne. Jeg har ikke byttet på 1005PE foreløpig, og det har gått greit til tross for at jeg har mange programmer installert og multitasker mye. Behovet var større på 1000H som kjørte XP, 1005 PE har windows 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...