Gå til innhold
Hundesonen.no

mini-PC

borderen

Recommended Posts

Jeg trenger en mini-PC, hvilken bør jeg kjøpe?

Mine ønsker er:

- MAX 13", gjerne 11"

- rask (lite ventetid på oppstart/start av programmer osv)

- relativt høy ytelse (kunne kjøre flere programmer på en gang)

- lang batterilevetid (minst 7 timer ved "lite bruk")

Selvfølgelig så billig som mulig... mellom 2000-4000,-

Har lett mye etter tester, men synes det er vanskelig å finne noen gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en mini-PC, hvilken bør jeg kjøpe?

Mine ønsker er:

- MAX 13", gjerne 11"

- rask (lite ventetid på oppstart/start av programmer osv)

- relativt høy ytelse (kunne kjøre flere programmer på en gang)

- lang batterilevetid (minst 7 timer ved "lite bruk")

Selvfølgelig så billig som mulig... mellom 2000-4000,-

Har lett mye etter tester, men synes det er vanskelig å finne noen gode!

Jeg har to stk asus eee, den ene er 1000H (den har vel gått ut av salg nå), den andre er en 1005PE. Jeg er kjempefornøyd med disse, og de er innkjøpt med nettopp de samme kravene som du stiller. Aller helst bør man nok kanskje bytte minne (jeg satte inn 2gb på den første) for å kunne kjøre veldig mange programmer om gangen, men jeg kan lett kjøre både vuze og firefox samtidig og til nød åpne et worddokument på den nyeste også. Jeg er også veldig fornøyd med at tastaturet ikke er så smått som på f.eks. acer-maskinene. Jeg kan til nød skrive ordentlige ting på disse. Når det gjelder batterilevetid får jeg mellom 7 og 9 timer avhengig av hva jeg gjør med den, lysstyrke på skjermen osv. Prismessig ligger de vanligvis på ca. 3500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en acer aspire one 10.1" som jeg kjøpte til reserve pc da den daglige måtte repareres.

Er jo ingen multimedia pc, og skal man kjøre veldig tunge programmer så holder den ikke. Men til daglig bruk med tekst, internett, redigere bilder etc så fungerer den veldig bra. Kjapp og enkel. Ytelsen har imponert meg til at den var så billig. Fikk mer PC enn jeg trodde jeg ville få.

Er endt opp med å bruke den mer enn den "store" PC'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill!

Setter en finger på Asus eee 1005PE foreløpig. Har sett en del på den fra før - den scorer høy i mange tester. Hvordan er den på støy?

Og hvordan oppgraderer man minnet (evt hva koster det)?

Jeg synes den er støysvak og fin. Det er sjelden jeg hører noe særlig til den. Bytte av minne er ganske enkelt (skru opp noen skruer og bytte ut minnebrikken), og det finnes gode guider på nettet. Mener det koster rundt 200-300 kr. for 2 gb minne. Jeg har ikke byttet på 1005PE foreløpig, og det har gått greit til tross for at jeg har mange programmer installert og multitasker mye. Behovet var større på 1000H som kjørte XP, 1005 PE har windows 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...