Gå til innhold
Hundesonen.no

dette går ikke:(


Lizzi

Recommended Posts

sliter me og få nikita husren. hu setter seg bare rett ned der hu er viss hu må noe :) uansett om jeg tar hu ut etter hu har såvi, spist, lekt pluss at jeg tar hu ut masse utenom det. vi kan gå ut fordi at jeg ser at hu setter seg å vi kan vere ute LEEEEEEEEEEEENGE (rekorden er 3kvarter) hu kniper ijen og venter til vi er inne ijen. noen som har noen forslag til noe som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, ser nå at du bor i Sandnes.

Antagelig snø der da.

Valper liker ikke å gå på do ute når det er kaldt.

Mye bedre å gå på do inne i varmen. :)

Har du prøvd å ta ut en avis som hun har gått på do på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å løfte henne opp mens hun gjør fra seg og bære henne ut? Valpene kniper gjerne igjen hvis de blir løftet opp. Ros henne så masse når hun gjør fra seg ute. Slet litt jeg også med å få valpen husren, men tilslutt fattet han poenget, nå tisser han faktisk på kommando, hehe. Har han ikke gjort fra seg i løpet av turen sier jeg "tisse", og da tisser han en skvett før vi går inn. Og IKKE gå inn før hun har gjort noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter me og få nikita husren. hu setter seg bare rett ned der hu er viss hu må noe :)  uansett om jeg tar hu ut etter hu har såvi, spist, lekt pluss at jeg tar hu ut masse utenom det. vi kan gå ut fordi at jeg ser at hu setter seg å vi kan vere ute LEEEEEEEEEEEENGE (rekorden er 3kvarter) hu kniper ijen og venter til vi er inne ijen. noen som har noen forslag til noe som kan hjelpe meg?

hvor gammel er hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er 3 månder ca.

har prøvd aviser ja. for og si det sånn så er det ikke mer hele aviser ijen ligger strimler over alt :)

har og prøvd og løfte hu opp hu bare fortsetter hu :?

dette me at det er kalt ute burde ikke påvirke hu for vi har et slaks lite "påbygg" som hun skal gå i. det er bare et halvtak, men det kommer ikke snø der og hu ELSKER snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd. Da er det jo ikke akkurat ett problem.

Diego ble ikke husren før han var 4.

Bare fortsett å ta hun ut etter hvert måltid, etter hun har lekt, sovet osv, så kommer det seg nok. :)

Men ikke gå inn igjen før hun har gått på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hunden bare er 3 mnd gammel så er det ikke noe særlig urovekkende... Små hunderaser kan faktisk bli opp til 5-6 mnd før de er helt husrene...

Fortsett med å ta henne ut etter hun har spist sovet og lekt. Gi henne masse ros når hun tisser ute (gjerne også godbit). Vær tolmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hunden bare er 3 mnd gammel så er det ikke noe særlig urovekkende... Små hunderaser kan faktisk bli opp til 5-6 mnd før de er helt husrene...

Fortsett med å ta henne ut etter hun har spist sovet og lekt. Gi henne masse ros når hun tisser ute (gjerne også godbit). Vær tolmodig :)

Jeg trodde valpen var mellom 6-8 mnd når jeg leste det første innlegget. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo var 4 1/2 - 5 måneder før han ble skikkelig husrein, så jeg ville ikke fått kav av at en 3 måneder gammel krabat sliter med blærekontrollen :) Husk at det må til en fysiologisk modning også - det er muskulatur som skal kunne knipe og slippe på "kommando", og det er så små valper ikke i stand til rett og slett.

Fortsett slik du gjør du - ut etter mat, søvn og lek, så går det seg til skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde ask i bingen sin den første tiden. vi brukte høy og halm som underlag, og når han var der inne, var det greit om han gjorde fra seg. gikk ut med han etter hvert måltid osv, og han slapp ikke inn i huset for å være der i lengre perioder før han var husren, så vi har ikke hatt problemer med dette. (han var ikke i bingen for å bli husren, men for oss var bingen et bedre alternativ enn et bur) :) trur han hadde en eller to uhell inne..

men det er ikke alle som har plass til en valpebinge da...vi hadde bingen i bua, den var god og varm. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er 3 månder ca.  

har prøvd aviser ja. for og si det sånn så er det ikke mer hele aviser ijen ligger strimler over alt ;)  

har og prøvd og løfte hu opp hu bare fortsetter hu :?  

dette me at det er kalt ute burde ikke påvirke hu for vi har et slaks lite "påbygg" som hun skal gå i. det er bare et halvtak, men det kommer ikke snø der og hu ELSKER snøen.

eeehhhh regner vell ikke med at hunden er husren bare 3 mndr gammel vell??

Ingen av de hundene som har vokst opp her i huset har vært 100% husrene før de er minst 6mndr.

prøv som Taz skrev, ta en avis med tisselukt på(som hunden din har tisset på inne) og legg den ut der du vil hunden skal gjøre i fra seg.

Vet at det har funket for noen, nå som jeg har så mangen hunder i hus så har vi aldri hatt problemer med å få hunden til å gjøre fra seg ute(for det er så mye lukter i hagen).

Tinka, hun som har valper nå gjøre gjerne i fra seg inne om natten nå(utenfor do døren :) ) og må hun på do om dagen og baderomsdøren(katten sitt rom) står åpen så går hun å tisser i dusjen, veldig greit spør du meg for da er jo det bare til å skylle vekk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med hvor gamle valpene er når de er husrene er ganske forskjellig... eg har brukt rundt 3 uker på å få mine reine, men da har jeg også spunget og passet på hele tiden. Nå er chanita vel 3 mnd og ho er husrein. Går til døren og gir beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har akkurat blitt stueren(=D>)og hun ble 6 månder på mandag. Vi har tatt henne ut hver gang hun har spist, sovet, lekt, før vi legger oss osv. men allikevel ble hun ikke sturen før nå. Så du må nok ha litt tålmodighet med den lille snuppa di :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya var litt over tre mnd når hu var stuerein... men nå har vi vært nøye med det fra dag en da...

men er jo individuelt fra valp til valp også... ingen som er helt like vettu...

så fortvil ikke over at valpen ikke er stuerein enda... det går seg til skal du se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...