Gå til innhold
Hundesonen.no

Søker frivillig handler til staff

Quintinus

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har da en ganske så flott staffegutt om jeg må si det selv hehe :)

Men problemet er at jeg har gråådig lyst til å få han stilt ut, men har ikke lyst til å handle ham selv! He he.. :P

Så om det finnes noen utstillingsentusiaster her inne i Bergensområdet, som kunne tenke seg å begynne å trene utstilling med Caspergutten - og stille han på utstillinger innen Hordaland, så hadde jeg blitt veldig glad! :P

Skrevet

Do it yourself! :P

Jeg har også lyst til at noen skal stille ut dyret mitt også, men jeg tror det blir dobbelt så morro om vi får til noen sammen, enn at andre handler han om jeg selv kan. :)

Skrevet

Jeg ser bare for meg at jeg kommer til å stå med skikkelige nerver foran hver eneste utstilling! Kjekkere å stå på sidelinjen og heie :) ...Nå ihvertfall - blir sikkert noe annet om jeg klarer det selv såklart...

Guest lijenta
Skrevet

Et sted må du begynne. Den strihårete vorsteh min har jeg nå stilt to ganger og ja jeg er såpass nervøs at søvn blir det lite med og jeg står der i ringen med damen og handen min skjelver av nærvøsitet men Urbi står like rolig hun. Og sist gang så hadde jeg OB som handler men nærvøsiteten den var der alikevell. OB gjorde en bra jobb.

Tren utstilling med han selv og stell han det han trenger før en utstilling og det blir noe helt annet å gå på utstilling syntes jeg.

Skrevet

Et sted må man begynne, og hvorfor ikke begynne når han er valp? da får dere utvikle dere sammen, og det blir ikke like ille om du gjør "feil" som når han er stor og superflink og du kommer klossete og nervøs inn :)

Skrevet

Jeg kan hjelpe om du ikke vil selv :) Men det er kjempe kjekt når du har kommet over nervene! Carathir (Carina her inne med Cane) hadde jo handler til hunden sin før og trodde vell aldri at hun skulle klare å gå med han selv i ringen. Nå virker det so, at hun liker det kjempe godt! :)

Men som sagt, jeg hjelper deg om du vil det :P Bare til å gi en lyd. Casper ser jo kjempe pen ut :P det kan jo være du vil se litt hvordan andre gjør det før du våger deg ut selv!

Skrevet

Det var ingen dum ide, å finne noen til stille for deg! :)

Det kunne eg og tenkt meg, dei fyrste gongane, før eg evt. skulle turt meg til sjølv!

Skrevet

Jeg henger meg med de som skjønner at det er skummelt å stille selv. :P Noen som handler hunden er en veldig fin mulighet til å lære hvordan det skal gjøres selv også - så kanskje du får lyst til å stille selv etterhvert. :)

Og jeg syns det er like artig om hunden gjør det bra med en annen handler enn om jeg skulle stilt den selv. :P

Skrevet

Jeg kan være med å trene :) Vi kan jo kanskje samle en gjeng også "trene" litt? Så syns du kanskje det er kjekt å vil prøve selv :P

Skrevet

Synnøve: Vet du om noen som trener utstillingstrening med andre raser? Jeg vet bare om folk som trener med selskapshunder nemlig. Eller vi kan samle en gjeng som du sier :) Det hadde vært flott.

Skrevet

Synnøve: Vet du om noen som trener utstillingstrening med andre raser? Jeg vet bare om folk som trener med selskapshunder nemlig. Eller vi kan samle en gjeng som du sier :) Det hadde vært flott.

retrieverklubben har utstillingstrening på onsdager kl 7 såvidt jeg vet =)

• 4 weeks later...
Skrevet

retrieverklubben har utstillingstrening på onsdager kl 7 såvidt jeg vet =)

Lydighetstrening kl 19 onsdager. :)

En gang i blandt er det utstillingstreninger, da annonseres dag og tid på hjemmesiden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...