Gå til innhold
Hundesonen.no

Knute i jurkjertelen


Frisbee

Recommended Posts

Siden Tinka var fire år har hun hatt hva dyrlegene kalte en "overaktiv" kjertel i ene puppen. Det ble ikke operert eller noe den gangen, siden den ikke plaget henne og risken ved å putte en hund som hadde regelmessige anfall (epilepsi) i narkose var derfor for stor.

Nå er Tinka 9 år. Jeg tror denne kjertelen plager henne litt nå. Og har bestilt time til dyrlegen på mandag. Tidligere kunne jeg tømme puppen for væske eller blod, og da plaget den henne liksom ikke lenger. Nå virker det som det er blitt en slags knute på kjertelen, eller at væsken eller blodet ikke kommer ut, og at det derfor er blitt en knute eller klump der. Ved siden av denne knuten, er det også en mye mindre knute.

Jeg prøvde å søke litt på nettet, og alt jeg får opp er om jursvulster. Dette skremmer jo vettet av meg. På en side klarer jeg ikke tro at det kan være snakk om en veldig ondartet og agressiv type svulst, siden hun har hatt lignende problemer i 5 år nå, og er fortsatt i live. Samtidig kan jo det som startet som en overaktiv kjertel kanskje ha utviklet seg til å bli ondartet?

Lurer på om noen her har erfaringer rundt noe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag fikk Tinka fjernet klumpen (svulsten) i puppen :console: Godt aa faa det gjort! Vi sendte ikke inn den, da det er liksom ikke saa mye aa faa gjort uansett hva resultatet blir.

Hun virker etter forholdene ok, veldig trott og sliten, har kastet opp en gang, og sover mye. Men slikt er vel normalt etter narkose?

(Tok forresten bilde av svulsten etter den ble operert ut. Det ligger link til den paa bloggen min, om noen er like sære som meg, og synes slikt faktisk er interessant.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...