Gå til innhold
Hundesonen.no

Går tur, men tisser fortsatt inne.

elinebj93

Recommended Posts

Skrevet

Så bra! Vår terrier "skjønte" greia ganske så fort. Han begynte å gå til døra selv når han måtte på do allerede etter to dager. Nå er han fire mnd og vi har nesten aldri uhell inne. Men noen raser og hunder bruker nok lengre tid... og vi går bare å venter på at han skal bli "tenåring" og tisse i senga osv bare på trass! ;o)

Skrevet

Var en av metodene du hadde prøvd, å kjefte eller si "FY" når du tok den i å tisse inne?

X'n min gjorde det med en valp jeg hadde her.. Tok meg litt tid å finne ut hvorfor valpen nekta å gjøre fra seg når han var med han ut, og dermed heller gjorde fra seg inne.

Valpen hadde da knytta kjeften til det å tisse i nærheten av X'n, så den turte ikke tisse ute når x'n var i nærheten.

Starta korrigeringa med at valpen fikk gå bort til busker hvor den kunne "gjemme" seg litt når den tissa, også måtte X'n gi MASSE ros når valpen tissa der. Og etter en stund med trening av dem begge, var problemet løst.

Skrevet

Et råd jeg fikk en gang for en hund jeg hadde, som tisset inne mye lenger enn 4 måneder, var å gå ut ofte og stå rolig på et sted til hunden tisset. Når det skjedde var det selvsagt "julekveld". Helst et sted den hadde tisset før, og det virket fort. Selv om jeg første gangen sto ute med den i over en halvtime. Den sluttet da å tisse inne på en snau uke, og det var aldri noe problem siden..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...