Gå til innhold
Hundesonen.no

problemer med adferd


Santos

Recommended Posts

det er en staffordshire bull terrier.

jeg har en valp på 2 mnd gammel, og jeg har vært på valpkurs og få opplæring som å være eier og forhold til hunden.

det har gått 1 uke, det så ganske ikke så bra med valpens adferd. han er flink til å være aktivitet, vært på tur og har noen leker til valpen.

det først og frem problem er valpen biter nesten overalt og tilogmed å bite på meg. jeg har prøvd å lære ham IKKE å bite meg, når han ikke biter meg da gir jeg han en godbit. det gjør jeg hver gang når han gjorde noe bra.

men han har fått ordentlig tenner nå, og begynner å bite hardt på meg. jeg prøvde å gjøre alt for å få ham slutte og bite på meg.

trenger et tips eller hvordan det skal gjøre slik at han kan slutte og bite mer sånt.

har noen lange erfaringer med staff? gjerne å høre hvordan hunder sine oppvekster fra valpen til 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det har vel gått litt fort i svingen her for hvis du har en valp på to måneder så er det ikke noe rart men regner medat du mente du har hatt den i to måneder.

Det ssom har fungert for mine, flatcuted retrievere, Strihåret Vorstehhunder og Border Collie har vørt å hylt auuuuuuuuuu og hvis dem da stoppet opp i 1 sekund ros og kos, San ellers så hyle auuuuuuuu fjern deg fra han. Er det tannfelling så er det jo noen som iker godt å gnage på ting også. Du kan jo prøve å gi han mer oppmerksomhet på andre ting og mindre oppmerksomhet når han biter(da kan det hende at bitingen eskalerer før den blir borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lijenta gir gode råd her. Gi ham også gjerne leker og tyggeting som han har lov til å gnage på. Når han begynner å bite på deg eller møbler, ta ham bort, og gi ham en "lovlig" tyggeting.

Ellers finner du nok mange tråder med gode råd på dette underforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hatt en del av det samme problemet, min har lekebitt mye.. Selv nå når hun skjønner at det ikke er lov(9 mnd) så klarer hun ikke alltid å dy seg, men det er ikke særlig hardt. Men det som hjalp best var som de sier her tidligere, si AUUU høyt og snu deg eller gå bort. Så går du tilbake igjen, og holder på sånn litt. Når min krabat lærte ordet NEI, så fungerte det veldig bra. Nå(når hun bare ikke klarer å dy seg:p ) sier jeg bare høyt NEI også slutter hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...