Julenissen Skrevet 17. Desember 2010 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2010 Jeg føler at jeg som nisse bør vite litt om alt, spesielt når folk kommer og sier hva de ønsker seg til jul. Dandie dinmont liksom, hva er det? Vin, godteri, hunderase, sted i alpene? Ikke alltid lett å vite! Så idag øver jeg meg på hunderaser, men jeg har jo som vanlig kommet litt i klemma. OBS: Ikke alle rasene osv. som er nevnt idagens oppgaver er godkjente enda, men dere vil finne dem på listene på NKK sine sider. 1. Her er en liste med FCI-rasenummer. Klarer dere å finne rasene? Dersom dere setter forbokstaven i hver rase etter hverandre kommer dere frem til løsningsordet (de er listet i riktig rekkefølge!). FCI 347 FCI 239 FCI 272 FCI 172 FCI 013 FCI 065 FCI 301 FCI 172 2. Nissemor trodde hun var morsom og hun har prøvd å innbille meg en hel haug med raser som ikke finnes (eller??). Kan dere hjelpe meg å plukke ut de rasene som IKKE finnes på FCI-listene hos NKK? Tsjekkisk rottehund Norsk elghund grå Polsk owczarek nizinny Maremma Griffon apso Beauceron Kronolonsk gjeterhund Norsk elghund hvit Smoushond Sarplaninac Schappendappen Perro dogo mallorquin ------------------------- SVAR 16. DESEMBER: DEMODEX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts