Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken til Dobermann/valp

bea

Recommended Posts

I midten av januar skal jeg være med ei venninne til Danmark for å hente henne en Dobermann-tispevalp.. :icon_confused:

SÅ nå er jeg kjempe spendt og engasjert, jeg med.

Siden valpen er 8 uker i midten av januar er det fortsatt noen mnd igjen med vinter trenger jo valpen dekken/varme klær.

Er det noen som har tips og idèer til type dekken/klær og eventuelt størrelse.

Hvor stor ca er en dobermann tispevalp ved 8 ukers alderen? (Tispa forventes å bli av det nettere slaget)

Det bør vel kanskje være noe som kan vokse med hunden noen mnd?

Det trenger IKKE være dyrt og fansy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ta valpen med til dyrebutikken og få prøvd dekken på den. Eller kjøpe et billig ett fra HØØKs feks når dere har fått målt rygglengden. Jeg fikk låne et dekken som passet et cocker spaniel tispe, da Nitro var liten, og de funket bra en periode, til han ble litt større. Så ca den størrelsen der tror jeg går an hvis dere vil prøve å låne hos noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for svar.

Da prøver vi å få tak på noe i cocker størrelsen til vi skal hente nurket.

(VI kommer til Danmark på kvelden.. og båten går kl 12 (oppmøte kl 11)..

Ved siden av kjøretiden til Hirtshals må vi innom en veterinær før vi skal på båten.

Så det viktigste blir jo å ha med en "hente.dekken.. Slik at vi slipper innom dyrebutikk o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ingen ting om Dobermann igrunnen... Men synes tispa ser veldig feminin og elegant ut ( synes også hun ser sterk og snill ut).

Tiltalende...

Kullet står også på Norsk Dobermannklubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...