Gå til innhold
Hundesonen.no

Finsk vinner / Helsinki vinner 2010.

Hampus

Recommended Posts

Skrevet

11-12 desember er det Helsinki vinner / Finsk vinner.

Er det andre enn oss som skal dit, og har dere i såfall fått PM?

Skrevet

Takk for det.

Skal ha med meg begge "gamlingene" shibaen og gårdisen.

Veldig få gårdiser påmeldt, bare 16 og 22 stk.

Og 30 og 32 shiba.

Gruer meg til å stille i Finnland pga språket, men det får gå.

Så får vi håpe på en knall sesongavslutning og et Finsk championat samt gjerne noen vinnertitler med oss hjem i kofferten... :wub:

Skrevet

Så spennende, og så sprekt at du drar! Da kommer sikkert russerne som kom på Dogs4All også, virker som de er på turné for å sanke titler... Den voksne hannen blei BIM, og junioren vant juniorklassen og blei 3BHK. God tur og lykke til igjen, gleder meg til oppdatering. Ta masse bilder, er spent på nivået! :wub:

Edit: Jeg blir med til neste år! :lol:

Skrevet

Jeg stilte på finsk og nordisk vinner i fjor, og hadde ingen språkproblem - enten snakket folk svensk, eller så forsto de engelsk. Jeg synes Danmark rent språkmessig er et verre land å stille i.

Lykke til og god tur!

• 2 weeks later...
Skrevet

Ble en super dag på Helsinki vinner for oss.

Linus fikk excellent, 2 i åpen klasse, men ble uplassert i BHK.

Men Hampus slo til med full pakke.

Bir, Helsinki vinner og Finsk champion. :ahappy:

Ingen gruppeplassering, men det er vi jo vant til...hehe...

Veldig kjekt arrangement!

God plass og alt i rute.

Så nå gleder vi oss til morradagen.

Nye dommere og nye sjanser!

Skrevet

Min venninne er der og hennes to St.Bernhard tisper ble BIR begge to. Henholdsvis kort og langhår,Fantastiske "Småjentene" det :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...