Gå til innhold
Hundesonen.no

Nerveskade?


Chrissi

Recommended Posts

Er det noen som vet hva symptomene på nerveskade er?? Hunden min er hos dyrlegen nå for å ta røntgen...Han ble plutselig dårlig i går, og klarte ikke å stå på bena. Dylegen sa hun har mistanke om at det kan være nerveskade.. Er såå livredd for at jeg må avlive han!! Jeg har bare hatt han i 2 år, og elsker han over alt i verden! Hvis noen kan si hva de tror dette er, blir jeg veldig glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symtomene kan være så mange. Jeg kan ta meg selv som eks de trodde jeg hadde en nerveskade i en hånd på bakgrunn av at deler sovner i tide og utide, gjerne brukte flere timer på å våkne når den sovnet. Jeg fikk veldig forsterket smerte i den ved berøring, ting som ikke skulle gjøre vondt var vondt o.l.

Det fins også andre veien, man mister følesen fulstendig og smerte føleser blir helt borte, normale reflekser blir borte o.l.

Så å konstantere hva som er symptomer på nerveskade er litt etter hvor det ligger på kroppen, hvilken nerve, om den er helt eller devis i klem/skadet o.l.

Hos meg viste det seg at det antagelivis var en betennelse i eller rundt nerven som gjor at den kom i klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan overhodet ingenting om nerveskader... Men jeg var redd for at det kanskje kunne være noe slikt da hunden min for omtrent et år siden mistet kontrollen over bakbeina (de datt sammen under kroppen hennes, og det tok noen sekunder før hun klarte å komme seg opp igjen) tre ganger i løpet av én dag. Vi fikk tatt røntgen av ryggen, det viste seg at hun hadde spondylose (forkalkninger i ryggen), og at en nerve sannsynligvis hadde kommet i klem mellom to voksende broer. I dag er hun frisk, sprek og rask, og fungerer helt normalt i hverdagen.

Om hunden din kan ha lignende plager er vanskelig å si - ble alle bena rammet? Hvor lenge? Røntgen av ryggen kan nok være en idé, men først og fremst ville jeg ventet og hørt hva veterinæren har å si om de undersøkelsene som blir tatt nå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...