Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder forsøkt stjålet i Tromsø!?

Hampus

Recommended Posts

Hadde dødd om noen stjal en av hundene mine!

Gåttfred er vel en sånn type som kunne være liten nok...

Glem at noen får hilse på han på tur framover altså!

Får ha skummelshibaen fast i han til enhver tid!

Eller finnes det bånd type ahnefot for tre?

En storebror på hver side liksom?!

Synes det er skikkelig ekkelt at det farer sånne folk etter veiene her.

Er jo ikke mange år siden oppdretteren til LInus fikk stjålet en dvergvokst shibavalp ut av buret i den åpne bilen, alt mens en anne fyr holdt hundeeiern opptatt ved å spørre om et kart...

Det endte jo helt galt da de kasta hunden ut på fjellet.

Heldigvis ble den funnet og avlivet i stede for at den ble liggende å pines.

Men kjempetrist for oppdretterne.

Men hvor selger man en stjålet hund uten papirer og til hvem?

Skjønner ikke at det kan være penger å tjene, spesielt når de gjør det så åpenlyst at de kan risikere å bli tatt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ekkel opplevelse ja.. Bra det gikk bra!

Tror ikke det er noe problem å selge de videre i det hele tatt jeg. De kan jo for all del dra til et annet land å smugle de inn. Mange som er villige til å betale en god del penger uten papirer så lenge hunden appellerer tenker jeg. Idiotiske folk ihvertfall..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses :D

Noen andre som fniste litt av denne "Dvergpinchere har ifølge Holstad en nypris på cirka 12.000 kroner og oppover. " i artikkelen også eller? Det er jo veldig viktig å få poengtert hvor mye hundene koster, "nypris" til og med :whistle:

Ja det er visst veldig viktig å få fram prislappen på hunden etter sånne hendelser... ;)

Alt blir visst enda værre da pga at det er en dyr hund.

Er ikke pengene jeg ville tenkt på om feks Gåttfred ble stjålet, og han kosta da langt over 12 000 kr.

Det er alt det andre han er for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...