Gå til innhold
Hundesonen.no

Endring av arbeidstid


Rottisembla

Recommended Posts

Nå har det seg sånn at jeg jobber 21% i helse- og sosial sektoren. Dette innebærer en helg i måneden der jeg er på jobb fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag(er på tur) Hvilke helger dette gjelder er bestemt på halvårsbasis så en turnus gjelder for 6 mnd

Vi er 3 stk som jobber med dette så er ganske sårbart ifbm sykdom

Nå har det seg sånn at han som jeg skal jobbe med denne helgen som og er min sjef er syk, han prøver å finne vikar men det er jo ikke så lett, siden det er krevende brukere vi jobber med. Så om han ikke får tak i vikar, er beskjeden at turen blir neste helg.

Det er særs ugunstig for meg siden jeg da skal jobbe et annet sted og har sosiale avtaler.

Spørsmålet er kan jeg bli nødt til å jobbe neste helg når dette ikke er satt opp i turnus

Ta gjerne med lovhenvisninger dersom dere har dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og gritt, om det ikke står i kontrakten din at turnus kan endres påkort varsel, sier arbmiljøloven at du skal ha minimum 14 dagers skriftlig varsel. Har ikke paragrafen foran meg nå, men skal lete i en tidligere tråd ang bla dette.

Edit, fant det:

Først gjelder § 10-3,

Denne skal være godkjent og framvist minimum 2 uker i forveien.

En fastsatt/rullerende arbeidsplan skal ikke forandres uten arbeidstakers godkjenning, ref §4-2c Det legges vekt på å gi arbeidstaker mulighet til selvbestemmelse, innflytelse og faglig ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...