Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesenger

Anette

Recommended Posts

Amiga er alt for glad i å åpne sømmen på Foxi sine madrasser og fillerister ut all skumgummien, så jeg er på leting etter ny hundeseng.

Hun hadde en slik en

75601070_l.jpg

oppi en slik en:

0180002826.jpg

Så kjære sonen, har dere erfaringer om hundesenger som er gode og ikke en liten valp kan finne åpninger og tull for å rive i stykker? Helst med avtagbart trekk for vasking. Åpen til alle muligheter, plastsenga kan gå i kjelleren :P

edit:

Amiga har en slik en, uten plastsenga, bare liggende løs, har vudert å kjøpe en sånn sofa trekk til Foxi sin seng men har ikke funnet størrelsen enda, også klarer sikkert valpisen å finne knuta bak :P

0180002827.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med helly tech mattene til bur? hehe dem er vertfall umulige og grave hull i.

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=BT107_var

Jo, det er fullt mulig å ødelegge dem! Tinka hadde sånn da hun var unghund, og hun hadde ingen problemer med å bite i stykker og rive ut skumgummien i den. Vi satte på nagler og prøvde å reparere den, men til slutt måtte den gå i søpla - i likhet med flere andre senger. Jeg hadde helt glemt det, men Tinka var i grunnen ganske destruktiv da hun var ca. 6-18 måneder gammel... Hun ødela én biabed og to HH-matter, i tillegg til et par puter. Til slutt kjøpte vi en seng av denne typen: http://img.photobucket.com/albums/v396/wesminster/IMG_8730.jpg (Guuud, for et elendig bilde! Ser såvidt senga bak Cita og under Tinka :P )

Som du ser er ikke denne senga helt hel, heller, men hun klarte aldri noe mer enn å grave litt i trekket - den ble ikke helt ødelagt av den grunn. Vi hadde vel to slike, tror jeg, før vi til slutt kjøpte biabed igjen. Det er virkelig mer renslig, og når man har en hund som røyter mye er det vanskelig å holde en slik seng i "appetittelig" stand.

Forøvrig har hun også to sånne, og det kunne kanskje vært noe å satse på? Robust stoff, lett å holde ren, relativt vanskelig å ødelegge.

Men sånn alt i alt tror jeg det er vanskelig å finne noe som både er mykt, renslig og tolerant mot ivrige hundetenner. :P Et alternativ i en overgangsfase (til hun blir litt eldre og ikke fullt så destruktiv) kan kanskje derfor være å kjøpe noen billige fleecetepper og legge i plastsengen, eventuelt med en fillerye i bunn? Da kan du skifte ut/vaske teppene når de begynner å bli litt ufyselige, samtidig som du slipper at hunden eter opp dyre og fine senger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er fullt mulig å ødelegge dem! Tinka hadde sånn da hun var unghund, og hun hadde ingen problemer med å bite i stykker og rive ut skumgummien i den. Vi satte på nagler og prøvde å reparere den, men til slutt måtte den gå i søpla - i likhet med flere andre senger. Jeg hadde helt glemt det, men Tinka var i grunnen ganske destruktiv da hun var ca. 6-18 måneder gammel... Hun ødela én biabed og to HH-matter, i tillegg til et par puter. Til slutt kjøpte vi en seng av denne typen: http://img.photobucket.com/albums/v396/wesminster/IMG_8730.jpg (Guuud, for et elendig bilde! Ser såvidt senga bak Cita og under Tinka :P )

Som du ser er ikke denne senga helt hel, heller, men hun klarte aldri noe mer enn å grave litt i trekket - den ble ikke helt ødelagt av den grunn. Vi hadde vel to slike, tror jeg, før vi til slutt kjøpte biabed igjen. Det er virkelig mer renslig, og når man har en hund som røyter mye er det vanskelig å holde en slik seng i "appetittelig" stand.

Forøvrig har hun også to sånne, og det kunne kanskje vært noe å satse på? Robust stoff, lett å holde ren, relativt vanskelig å ødelegge.

Men sånn alt i alt tror jeg det er vanskelig å finne noe som både er mykt, renslig og tolerant mot ivrige hundetenner. :P Et alternativ i en overgangsfase (til hun blir litt eldre og ikke fullt så destruktiv) kan kanskje derfor være å kjøpe noen billige fleecetepper og legge i plastsengen, eventuelt med en fillerye i bunn? Da kan du skifte ut/vaske teppene når de begynner å bli litt ufyselige, samtidig som du slipper at hunden eter opp dyre og fine senger.

Amiga bare har funnet ut at det er hull i sengene til Foxi og dermed når hun kjeder seg så tar hun skikkelig tak og fillerister.... :P

Akkurat sånn midlertidig har vi løst det med en gammel teppeposte rundt senga og dratt igjen glidelåsen, helt til hun finner glidelåsen da :P

Hva var den senge du linket til, sånne, hva heter de?

Hun har begynt de siste dagene å bli litt full av **** for å si det rett ut, men rører ikke noe annet da. Enn senga til Foxi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pax har en sånn plastseng du viste bilde av, med fleecepledd oppi. Pleddene er bare å slenge i vaskemaskina, så alt er lett å holde rent. jeg er litt overasket over at han liker den senga så godt for rasen erkjent for å like å ligge ekstra mykt. Men han liker den bedre enn biabeden :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig ut som en Globus-seng, kan det stemme?

Den ligner på vår Globus-seng i hvert fall, og den er en stor favoritt her (spesielt for Orry, han storkoser seg i den).

Her er vår: http://www.globussport.se/ (Produkter - Hund --> Bäddar --> bla nedover til artikkelnummer 920600-920602).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig ut som en Globus-seng, kan det stemme?

Den ligner på vår Globus-seng i hvert fall, og den er en stor favoritt her (spesielt for Orry, han storkoser seg i den).

Her er vår: http://www.globussport.se/ (Produkter - Hund --> Bäddar --> bla nedover til artikkelnummer 920600-920602).

Takk, den så bra ut den. Skal se om jeg finner en butikk i nærheten nå bare :innocent:

(var en del i oslo så)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, den så bra ut den. Skal se om jeg finner en butikk i nærheten nå bare :innocent:

(var en del i oslo så)

En del butikker er kanskje ikke listet opp der, "min" butikk står ikke på listen over forhandlere i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å se på dogs4all neste helg, ev stopper jeg innom i Oslo på veien hjem :innocent:

Høres ut som en bra plan! :lol:

Vi er veldig fornøyde med den sengen; lett å holde ren og slitesterk, og begge synes den er super å ligge i. Jeg burde egentlig kjøpe en til; Orry vil bare ligge alene, så her er det litt sånn "FLYTT DEG, nå er det min tur!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra plan! :lol:

Vi er veldig fornøyde med den sengen; lett å holde ren og slitesterk, og begge synes den er super å ligge i. Jeg burde egentlig kjøpe en til; Orry vil bare ligge alene, så her er det litt sånn "FLYTT DEG, nå er det min tur!" :innocent:

Amiga satte seg oppå Foxi :lol: :lol:

Og Foxi beveger seg ikke en millimeter, hun bare ligger der og prøver å sove videre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...