Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen vår har begynt å vokte/bjeffe

Bell

Recommended Posts

Vi har en border collie valp på ca 6 mnd'er. Hun har hatt sin første løpetid, og etter denne begynte hun å knurre, bjeffe og ule på folk som går i oppgangen vår. Vi bor i en leilighet i 2 etasje. Det er forferdelig lytt der vi bor og guttungen nedenunder jobber som DJ. Så han kommer hjem seint og smeller igjen ytterdøren. Da bråvåkner Bell og setter i gang med et grusomt ul, vanligvis i 2-3 tiden om natten. Hun kan finne på å bjeffe på folk som går forbi døren vår på dagtid også.

Hva har vi gjort feil? Hva kan vi gjøre annerledes? Hvordan kan vi trene på dette?

På dagtid er hun i gangen i leiligheten vår. I det siste har vi åpnet opp på kjøkkenet eller soverommet når vi har vært vekke for å se hvordan det går. Hun har et bur tilgjengelig hvis hun vil legge seg der. Hun har vannskål og alle lekene sine i gangen. Pga arbeidstidene til min mann så er hun som regel ikke aleine mer enn i 3 kvarter. I august og september var jeg borte i noen timer og enkelte dager var jeg borte i opptil 5 timer i ukedagene. Og det gikk veldig bra syntes vi. Litt piping og så var hun rolig. Hun har ødelagt noen sko, men ellers har det ikke vært noe problemer når hun har vært aleine. Hun blir veldig glad når vi kommer hjem igjen, men roer seg raskt.

Takker for alle svar! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :hmm:

Jeg kan trøste deg med at dere har nok sikkert ikke gjort noe feil.