Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til navn til hund !

Kajsa95

Recommended Posts

Hei, jeg trenger virkelig mye hjelp akkuratt nå, skal kanskje få meg en cairn-terrier - hann.

Og bokstavelig talt, så er jeg AMATØR på å finne på navn. Jeg vurderer Diego, men jeg er liksom ikke helt førnøgd med det.

Skriv guttenavn til en hund her, uansett bokstav de begynner med.

Skriv alle navna dere kan. Korte eller lange, rare eller fine bare kjør på med navn.

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er så, men hvorfor endre navn når det alt er et navn som er innlært, det er nok av andre ord som skal læres :-)

Fordi man ikke liker det kanskje? Jeg var ikke interessert i å gå rundt å rope et navn jeg ikke liker i 15 år, så jeg bytta hverdagsnavnet oppdretter hadde satt på valpen.

Det tar "5 minutter å lære en hund sitt". Hvor lang tid tror du det tar å lære en liten valp å lyde et nytt navn? Det er ikke engang spesielt vanskelig å bytte navn på voksne hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ellerrs det vanligste at opdretter har bestemt navnene alt kort tid etter fødselen. Ofte vanskelig å endre på¨fordi hundene alt lyder sitt navn når du får dem.

Jeg har ikke hørt om noen oppdrettere som bestemmer hverdagsnavn på valpene. Stamtavlenavn, ja, men ikke hverdagsnavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...