Gå til innhold
Hundesonen.no

whippet savnet ved holmlia- oslo

Farytail

Recommended Posts

Skrevet

Hjelp!!! Whippeten Siprex Albert, som kalles Kayzer, forsvant fra eierene sine da han ble skremt på tur i kveld. Han har på seg halsbånd med telefonnummer og refleksvest. De bor på Holmlia i Oslo. Noen som har sett Kayzer? Ring Ida 415 59 740 All hjelp og alle tips mottas med takk! Spre dette videre!

Skrevet

Hvor henn rundt holmlia forsvant han? Gikk nettopp tur forbi Holmlia Kirke, mot Rema 1000 og rundt Ravnås veien og så nada.. :wub:

Skrevet

Huff, det var leit å høre. Jeg skal holde øyne og ører åpne når jeg lufter bikkjene mine, når bor jeg på mortensrud som jo er et stykke unna men.

Hvis det trengs hjelp til å lete kan jeg gjerne hjelpe til men da må noen bortom her å plukke meg opp siden jeg ikke bil.. :wub:

• 4 months later...
Skrevet

Hei. Jeg har gjort et søk på internett for å finne whippet-eiere i nærheten av der jeg bor. Jeg bor på Holmlia, og har fått whippet valp (hann) for en mnd siden.

Skulle gjerne truffet andre med Whippet, både for at Leo skal få leke og løpe fort:-), og for å få gode råd om oppdragelsen av han. Leo blir 5 mnd om noen dager, og har fram til nå omtrent ikke møtt noen han kan leke med. Vi som eier han er en familie, men det er jeg (dame i 40 års alderen) som har hovedansvaret.

Vh. eieren av Leo.

Skrevet

Hei. Jeg har gjort et søk på internett for å finne whippet-eiere i nærheten av der jeg bor. Jeg bor på Holmlia, og har fått whippet valp (hann) for en mnd siden.

Skulle gjerne truffet andre med Whippet, både for at Leo skal få leke og løpe fort:-), og for å få gode råd om oppdragelsen av han. Leo blir 5 mnd om noen dager, og har fram til nå omtrent ikke møtt noen han kan leke med. Vi som eier han er en familie, men det er jeg (dame i 40 års alderen) som har hovedansvaret.

Vh. eieren av Leo.

Det har vel veldig lite å gjøre i en tråd om en forsvunnet whippet som nå er funnet, kanskje bedre å lage en tråd under hundetreff katogorien :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...