Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hundeforsikring er best ?

Jane

Recommended Posts

Gjensidige - brukt de siden 1998 på hund og har hatt en del saker inne hos de, det har ALDRI vært diskusjon på noe. Pengene har kommet i løpet av dager og de har bare vært greie å snakke med. eneste minus hos oss med de er at det begynner å bli dyrt å ha så mange hunder forsikret hos de, da de ikke har oppdretter/kennel forsikring for oss med mange hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget misfornøyd med Agria, så jeg er på leting etter et nytt forsikringselskap.

Hvilket bruker du og hvorfor er du så fornøyd ?

Kan jeg spørre hva som har skjedd siden du plutselig ikke vil ha Agria lenger?

Jeg har nemlig Agria og skal sende inn papirer etterpå, og grunnen til at jeg valgte agria var at gjensidige og alle andre virket så useriøse og kom aldri med no svar på pris ol når jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Gjensidige og fikk bruk for dem etter 10 dagers hundehold. Tok en uke, så fikk jeg pengene tilbake. Kundebehandlerne jeg har pratet med er ikke veldig flinke til å si hva forsikringen dekker og ikke, men jeg valgte dem fordi de visstnok er blant de enkleste å få tilbakebetaling fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr i hvertfall unna IF.

Greie når det gjelder utbetaling javel, men elendig dekning.

Vi kjøpte toppforsikringa deres og hadde i fjor kun 9000 kr i veterinærdekning.

I år har vi faktisk av en eller annen grunn bare 8000 kr i veterinærdekning,

Så nå har jeg henta inn tilbud fra Gjensidige og Agria.

Tror du vil få forskjellig svar fra hver enkelt du spør.

Jeg har feks kjemepgod erfaring med Gjensidige på hest etter 20 år som kunde hos dem.

Andre ville ikke vurdert dem for hesteforsikring og velger Agria...

Så nå når det gjelder hundene har jeg sett på deknin og pris, og jeg tror jeg går for Agria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alt annet, er det tydeligvis forskjeller innad samme "sak". TS nevner her hun er misfornøyd med Agria...

I mitt tillfelle, med for øyeblikket fire hunder, er jeg meget fornøyd med Agria og har ALDRI hatt noen problemer what so ever...

Har hatt Agria i mange, mange år nå og har noen ganger måtte ta i bruk forsikringen av ymse årsaker, bla knuste tenner, abortering, kastrering etc, og det har på ingen måte vært noe problemer eller spørsmål med utbetalinger ol. Pengene har også i mine tilfeller blitt utbetalt bare få dager etter innsendte papirer. Dessuten har de direkte oppgjør, noe som jeg synes er en stor fordel hvis man plutselig står der og kostnadene kommer på mange tusen kroner.

Så, hvilken hundeforsikring som er best er vel litt sånn "individuelt", men som sagt kan jeg bare snakke for mitt selsskap og mine forsikringstilfeller, og der har jeg bare lovord å komme med...så langt. La oss håpe det fortsetter slik! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Vesta.

20 000,- i veterinærdekning og 6000,- hvis hunden dør. (pga at det er blanding)

For dette betaler vi 1700,- pr år. (prisen vil nok variere, vi har samtlige forsikringer via Vesta, dvs barneforsikring, ulykkesforsikring, reiseforsikring, innbo, bil, hund og uføre/livsforsikring for oss voksne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, skal ringe Gjensidige i morgen.

Agria har sikkert mange fornøyde kunder siden de er størst på hundeforsikring i Norge, i mitt tilfelle så har jeg måtte krangle meg til å få brukt forsikringen omtrent hver gang. Nå er ikke bikkjene mine mye til vetrinær, men i de få tilfellene de har vært det har jeg måtte ut med mye penger. Høy egenandel har de også syns jeg.

Voksesmerter på valp, sterilisering av tispe pga innbildt svangerskap og melkeproduksjon, fare for livmorskreft og knekt tå er bare noen av de få tingene de ikke har villet hjelpe meg med. Vetrinæren min fortalte at hun ser flere og flere som har samme problemet med Agria. Jeg er lei av å krangle med forsikringen når noe skjer, derfor jeg vil bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat ordnet meg forsikring gjennom Sparebank1. Har alle mine forsikringer der, så å forsikre noen annen plass var egentlig ikke aktuelt i første omgang. Forsikrer Bolt en annen plass om jeg opplever problemer med hjelp og utbetalinger derfra. Har ikke helt satt meg inn i hva som dekkes og ikke, men får papirene i posten om 1-2 dager. Må betale 1800 kr i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med Gjensidige - god kundebehandling og raske utbetalinger. Meget mulig at jeg kunne fått en billigere forsikring et annet sted, men jeg er fornøyd nok til å betale det koster per i dag :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

For meg som har forsikret 5 hunder, 3 hester og en katt så har faktisk pris ganske mye å si. Forskjellen på Agria og Gjensidige utgjorde ca 23.000kr i året. Dekningsgraden i Agria er bedre og jeg har aldri på de 4 årene jeg har vært kunde der hatt store problemer med hverken utbetalinger eller endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Gjensidige i ca 5 1/2 år nå og er veldig fornøyd.

De er rask med utbetalinger og "krangler" ikke på hva/hvor mye som skal dekkes :wub:

Ikke så gærn pris heller synes jeg.

Den oppfatningen hadde vi også av dem.

Byttet til Agria for litt siden pga at vi ønsket tilleggsforsikringer og en lengre forsikringsperiode på eldstemann. Greie erfaringer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feks kjemepgod erfaring med Gjensidige på hest etter 20 år som kunde hos dem.

Så nå når det gjelder hundene har jeg sett på deknin og pris, og jeg tror jeg går for Agria...

Har også if sin toppforsikring, og beløpet du her skriver om får du utbetalt så mange ganger i året du behøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også if sin toppforsikring, og beløpet du her skriver om får du utbetalt så mange ganger i året du behøver.

Da har de i såfall verdens verst formulerte forsikringsvilkår.

For det framkommer ikke av vilkårene, der står det kun 8000 kr i veterinærdekning.

Uansett, om det gjelder 8000 kr pr skade, så strekker det faktisk ikke til veldig langt.

Hampus fikk en strekk i ryggen i fjor, noe som resulterte i 2 akuttbesøk på kveldstid, oppfølging med røntgen og kiropraktiske undersøkelser.

Og da kom det på langt over 8000 for noe som egentlig var en filleting...

Dette er eneste gangen jeg har brukt forsikringa på hund i disse årene,

Uansett.

Prismessig kom vi ikke bedre ut med If selv om vi har alt annet forsikret der.

Og da med en lavere dekning på alle punkter i forhold til både Gjensidige og Agria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har IF og har opptil kr 20 000 i vetrinærdekning pr hund på skade og per år! Vi har 4 hunder og pga ulik alder har jeg selv valgt noe ulik dekning for dem. If har så langt vært grei, utbetalt uten noe styr, og fikk bla et tilbud fra dem da jeg kjøpte hund nr 4 som gjør at jeg betaler MINDRE for 4 hunder enn for 3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...