Gå til innhold
Hundesonen.no

Indre Østfold Hundeklubb

SusanneL

Recommended Posts

Skrevet

Ingen som har noe å skryte av??

Ikke jeg, i alle fall.Moxy debuterte med å bli nr 2 i en klasse med 3 hunder. JEG syntes selvsagt det var heeeelt feil - men dommeren var ikke enig med meg så hun fant en annen tispe hun likte bedre.

Men koselig utstilling - SUPERT område klubben har.

Været topp, og det virket som et veldig velarrangert og trivelig arrangement.

Båstad neste!

Susanne

Skrevet

Jeg så lille Moxy og var sikker på at hun skulle slå de andre, men så feil kan man ta :lol: Bedre lykke neste gang ;)

Selv kan jeg skryte av lille Nanti som er 5,5mnd gammel blei BIR og BIG1 :lol: Første gang vi stiller mot andre raser, og det gikk over all forventning :lol: Hun var skikkelig med når vi travet i gruppa, showet skikkelig lille snuppa mi :lol:

Bilde av Nordic Giant's Elegant Gangster :icon_confused:

NantiBIG1iAskim5ogenhalvmnd.jpg

Skrevet

Jeg er kjempe stolt av min Lillan. Jeg meldte henne på som rektutt i freestyle og vi improviserte, siden jeg ikke hadde trent med henne.

Egentlig hadde jeg trent med Merlin, som ble diskvalifisert fordi han bestemte seg på eget initiativ for å slutte med lydighet og bare gå ut av ringen :-)

Lillan har aldri gått noe kurs i noe. Hun har bare befunnet seg under meg når jeg trener Merlin. Hun tok alle komandoer med stor intensitet og i fremtiden er det nok henne jeg bør trene i freestyle:-)

Skrevet

Jeg så lille Moxy og var sikker på at hun skulle slå de andre, men så feil kan man ta :lol: Bedre lykke neste gang :lol:

Selv kan jeg skryte av lille Nanti som er 5,5mnd gammel blei BIR og BIG1 ;) Første gang vi stiller mot andre raser, og det gikk over all forventning :D Hun var skikkelig med når vi travet i gruppa, showet skikkelig lille snuppa mi :lol:

Bilde av Nordic Giant's Elegant Gangster :icon_confused:

NantiBIG1iAskim5ogenhalvmnd.jpg

Grattis!!

Er det Florian som sitter i buret bak der? Hvordan gikk det med han?

Moxy kommer til å vinne så mye i fremtiden at det er greit med en soft start :lol: Og nummer to hadde du vært suuuuperglad for hvis du var nybegynner :D

Skrevet

Grattis!

Er det Florian som sitter i buret bak der? Hvordan gikk det med han?

Moxy kommer til å vinne så mye i fremtiden at det er greit med en soft start :P Og nummer to hadde du vært suuuuperglad for hvis du var nybegynner :ahappy:

Takker :P

Veit ikke om det er han :P Men den blei i hvertfall nr. 2 i gruppa :P Veldig fin hund :P

Skrevet

Beardisen i bakgrunnen er broren til Florian (Oliver?) - oppdretteren (hun i hvit genser) har beholdt begge to.

Moxy, ja.. Hun har sovet som en stein siden vi kom hjem... Stakkars var heeeelt utslitt etter bare et par timer på utstillingen samt et par timer på besøk hos venner på veien hjem. Det "tar på" å være pen! :ahappy:

Det var jo ikke hennes feil at dommeren likte den andre bedre - og den var større, 1 mnd eldre og kanskje kjempefin, den. De to småttingene der var jo begge helt ferske med utstilling - men vi skal nok gi den klart mer konkurranse senere!

Grattis med gruppe 2'er armagnac! Kjempebra i DEN gruppa, med mange gode hunder og raser som lettere blir plassert enn gd'en.

Susanne

Guest Belgerpia
Skrevet

Man er ikke helt uenig med Susanne kjenner jeg, men det er dommeren som dømmer - på terv trodde vi det blant tispene skulle stå mellom Kira og Iza, men dommeren valgte å sette opp Vega som beste tispe valp så da ble det sånn. (Vega burde etter vår mening vært nummer 4, men alle fikk flott kritikk og dommere påpekte pros and cons så det). Vakre lille Milo ble BIS3 til slutt han - og det gleder joe n bestemor. Og så var jeg fotograf...

La oss starte med vakre showige Moxy

aIMG_1571.jpg

..så kan vi jo fortsette med den "lille" flekkete som Milo syntes var driiiiiitskummel *latterkrampe* (han skjønte ikke hvorfor man skulle løpe etter sånne digre greier når det var en mulighet til å bli kvitt den stakkars). Men fin var den.

aIMG_1786.jpg

Og så fine lille Milo som er så vanskelig å få tatt bilder av.

aIMG_1730.jpg

Resten av bildene finnes HER

Skrevet

Beardisen i bakgrunnen er broren til Florian (Oliver?) - oppdretteren (hun i hvit genser) har beholdt begge to.

Moxy, ja.. Hun har sovet som en stein siden vi kom hjem... Stakkars var heeeelt utslitt etter bare et par timer på utstillingen samt et par timer på besøk hos venner på veien hjem. Det "tar på" å være pen! :P

Det var jo ikke hennes feil at dommeren likte den andre bedre - og den var større, 1 mnd eldre og kanskje kjempefin, den. De to småttingene der var jo begge helt ferske med utstilling - men vi skal nok gi den klart mer konkurranse senere!

Grattis med gruppe 2'er armagnac! Kjempebra i DEN gruppa, med mange gode hunder og raser som lettere blir plassert enn gd'en.

Susanne

Gratulerer, armagnac :ahappy:

Takk alle sammem :P Fine bilder Belgerpia, kan jeg ta det av Nanti??

Skrevet

Lille rullepølse-Moxy med valker på nakke og rumpe... Men kramgo til tusen!

Kjempefint bilde, Merete - på DEN avstanden og så bitteliten hund. Kan jeg ta det?

Susanne

Guest Belgerpia
Skrevet

Takk alle sammem :ahappy: Fine bilder Belgerpia, kan jeg ta det av Nanti??

Javisst :P

Lille rullepølse-Moxy med valker på nakke og rumpe... Men kramgo til tusen!

Kjempefint bilde, Merete - på DEN avstanden og så bitteliten hund. Kan jeg ta det?

Susanne

Bare ta i vei :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...