Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor får jeg dobbelt sett med bilder når jeg laster over til pc?

Guest LXT

Recommended Posts

Jeg har tydeligvis trykket på noe rart på kameraet i det siste, for plutselig en dag jeg skulle overføre bilder fra kameraet (Canon 500D), så legger den det samme bildet to ganger etterhverandre. Dobbelt opp, det ene i jgp og andre i cr2 file. Vet noen hvorfor den gjør det, og hvilket format/fil er egentlig cr2 file?

Jeg merker at det tar opp plassen på minnekortet også, og ser det derfor ikke nødvendig å ha det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du GJØR ikke noe med de CR2-filene som kommer på pc'en din? Du bruker ikke de til noe? For om du ikke gjør det, så er det jo ikke noe vits i å ha de liggende? Det er jo samme bildet som JPG'en, bare mer informasjon i bildet. Det er flere muligheter når det kommer til redigering, og det er større. Så lenge du ikke bruker de til noe, så tar de jo bare plass, og da kan du jo like greit bare ha L. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, det som skjer er at jeg plugger i kabelen fra kameraet til pcn. Så velger jeg å overføre bildene, og da tar det hundre år for pcn tenker og tenker, og så hvis det ikke er for mange bilder, blir de lagt over. Er det mange, som i dag tydeligvis, så bare bryter det og jeg får lagt over noen. Og når jeg tenker meg om, så var det ikke sånn før, da jeg startet å bruke kameraet (har ikke hatt det så lenge). Plutselig en dag, så la det seg doble bilder, altså identiske, bare i disse to formatene. Cr2 formatet viser ikke selve bidet før man trykker på ikonet.

Mulig jeg er litt på bærtur egentlig, for samtidig så står det øverst i menylinjen: preview og da har den valgt picasa.. med dette bilde av dette rare ikonet i cr2 format.

Ikke sikkert det her make sense for deg :icon_confused:

Edit': jeg bruker de ikke til noe nei, og det er ikke vits at de skal ligge å ta plass. Så L er nok greit. Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...