Gå til innhold
Hundesonen.no

Kornsirkler ...


Aya

Recommended Posts

Mennesker har bygget pyramidene, fått 640000kg til å fly, over 500000DWtonn til å flyte, vi har satt flagg på månen og lært oss å manipulere selve livet med genmodifisering.

Nåja, nå er vel tusenvis av konspirasjonsteorier og diskusjoner om hvor mulig det var å bygge en pyramide på den tiden og hvor ekte månelandingen var, da...

Interessant å lese om, men realisten i meg tviler sterkt på at vi kommer til å få se noen aliens i vår livstid i alle fall..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, nå er vel tusenvis av konspirasjonsteorier og diskusjoner om hvor mulig det var å bygge en pyramide på den tiden og hvor ekte månelandingen var, da...

Interessant å lese om, men realisten i meg tviler sterkt på at vi kommer til å få se noen aliens i vår livstid i alle fall..

Tja, er ikke det litt logisk da? Alt som virker "uvirkelig" finnes det konspirasjonsteorier om. Menneskets natur, på sitt beste. Det finnes dyptgående forskning innen temaet, hvor bl.a en fra NTNU nylig har blitt internasjonalt annerkjent (innen forskningsmiljøer...) for å ha "knekt pyramidenes gåte". Ref nyhetsoppslag: http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7287819

At den første månelandingen kan ha vært falsk finnes det jo diverse teorier om, mest graverende er det jo at USA var i et kappløp mot Sovjet om å være første mann. Koste hva det koste ville. Uansett om akkurat den første var sann eller ikke, så er det ikke tvil om at mennesket senere har vært på månen. De besøkte den jo trossalt et par ganger til etter "den første" :icon_confused: Dette kan man teste ut ved å ha utstyr og mottakere for å sende en laserstråle til noen reflektorer som står igjen på månens overflate etter siste (eller var det nest siste?) månelanding.

Synes det er typisk for saker hvor "hvermannsen" ikke nødvendigvis har nok kunnskaper til å forstå noe - at det kommer konspirasjonsteorier. Tenk bare i gamle dager når folk ikke hadde kunnskaper til å forstå nordlyset. Da var det farlig å vinke til det, for det var onde ånder som kunne komme og "hente deg" opp i himmelen. Det var noe stort og ufattelig. I dag har vi vitenskap for å forstå fenomenet, og "mytene" (eller som de har blitt i vår moderne verden: "konspirasjonsteorier") blir fullstendig tilbakevist.

Når noe er uklart er det skummelt, naturlig nok :lol: For meg er det helt .... bissart å tenke på at noe annet enn mennesker skulle laget kornsirkler. Det vil si - jeg mener ikke at andre ikke skal få lov å tro det, eller at de er teite/dum etc. Man tror det man selv vil, med sin bakgrunn! Men for meg med min bakgrunn så virker det helt urealistisk å si at noe annet enn mennesker har skapt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...