Gå til innhold
Hundesonen.no

Planer om flere hunder?

charlotte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal ha en pom til. Og har forhåpentligvis funnet den kennelen jeg vil ha fra. SÅ skal jeg ha keeshound :)

Og en gang i tiden skal jeg ha meg en svart storpuddel og newfoundlender..Men det er foreløpig bare "drømmer"....Men jeg SKAL ha kees..det er bare forutbestemt :cry:

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg skal ha en pom til. Og har forhåpentligvis funnet den kennelen jeg vil ha fra. SÅ skal jeg ha keeshound :)

Og en gang i tiden skal jeg ha meg en svart storpuddel og newfoundlender..Men det er foreløpig bare "drømmer"....Men jeg SKAL ha kees..det er bare forutbestemt :cry:

Oi, jeg glemte pom, har såå lyst på pom (Pito og din sin skyld :( )

Skrevet

Har sett at det er kull på gang hos flere.. Kult hvis vi får noenlunde jevngamle aussier da, og labrador fra før begge to :cry: Hoho.. Er det en spesiell farge du har sett for deg eller? Hvis det passer seg slik så vil jeg ha en rød tricolor. Skal i hvertfall ha tispevalp! Men jeg haster ikke, får se utpå vårparten, om det blir aussie på sommeren! Håper vi får flytta ut av dette hølet snart også, i såfall er jeg klar når som helst!

Skrevet

Jeg skal ha rød tricolor...hihi :(

Men det er hannhund da :cry: Det er flest kull på våren så tror nok at det er noen å velge mellom...

Jeg fikk første valget jeg da, men jeg ringte helt i begynnelsen av august :)

Skrevet

jeg må bare si at jeg er ikke så fan av merlen...liker at hhundene har tegninger og litt system på fargen...blir for rotete for meg...

Men herregud, misforstå meg rett...de er veldig fine :cry:

Skrevet

Jeg kommer nok til å skaffe meg flere hunder i framtida. Har veldig lyst på en til papillon da:) Så kommer nok til å skaffe meg det når jeg har flyttet hjemmefra og har egen leilighet. Chihuahua, pom og sheltie er også en av drømmehundene:)

Skrevet

Jeg har lyst på enten en whippet, eller en italiener(isabella) :cry: Helst italiener da. De er så nydelige! Og tenk det da, å ha en hund som røyter så lite! I forhold til en golden er det som å komme til himmelen! Love

Kennel Biscotti har planlagt kull neste vår/sommer, men så burde jeg vel vente en stund til før jeg skaffer meg en til hund... Mamma hadde forresten ikke gått med på en til hund nå... :roll:

Ja, ja, jeg får være tålmodig! :wink:

Skrevet

syns det er litt synd at de avler all den pelsen på dem. Det er jo ikke en aussie lenger da egentlig. Aussien skal være en liten rachund, med lang rygg og smidig kropp. Nå avler de dem store, og med alltfor mye pels... huff... hvor er den gammeldagse aussien hen?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...