Gå til innhold
Hundesonen.no

få hunden til å slappe av?


Espen..

Recommended Posts

hei. er ny her så er ikke sikker på om dette er riktig plass å spørre, men jeg prøver alikevel

jeg har en hund som er blanding av jemthund å finsk støver.

han er ca.7 måneder gammel. han er med meg på jobb hver dag (jeg jobber som snekker) i starten da han var med så lå han i brakka hele dagen så han hadde tilgang på mat og vann.da var han stort sett stille.

men den siste tiden så har vi ikke hatt brakke så da har han ligget i bur i bilen (med god lufting) i starten på peip han en del, han kjedet seg vel en del. men nå har det gått over til piping å bjeffing til han sovner. så er det stille i ca 10 - 15 min så er det i gang igjenn. har prøvd å ha han i bånd ute med tilgang på vann å skygge, men det blir ikke bedre av det. går 2 turer med han i løpet av arbeids dagen på ca 15 min. har desverre ikke tid til mer.

noen som har gode tips til meg? å ha han hjemme hele dagen har jeg ikke lyst til.

håper på gode svar

hilsen Espen og Balder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foreslå at du tar ut buret fra bilen når du kommer frem til jobben din. Finn et smart sted til oppbevaring av buret mens du jobber. (Lenke det fast til bakhjulet, legge det inne på jobben, feste det oppå biltaket, whatever.) Også lager du til "hundebil" som han kan være i mens du jobber. Uansett hvor stort bur du har så blir det større plass til hunden "både oppover og til siden" i bilen dersom du tar ut buret. Hunden føler seg kanskje ikke så innesperret. Har du stasjonsvogn så legg ned baksetet i tillegg slik at plassen blir størst mulig. Vi vet jo ikke hva som gjør at hunden er ukomfortabel så det er verdt å forsøke ihvertfall! Det blir ihvertfall ikke verre. Jeg har positive erfaringer med dette.

Går ikke det så må du enten ha den hjemme og/eller finne noen som kan lufte den. Men prøv, ihvertfall. ;)