Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp med økte drikkevaner og tissing

Karmel8

Recommended Posts

Jeg har en Dvergschnauzertispe på litt over fire måneder som plutselig begynte å drikke ekstremt mye vann og har de siste dagene begynt å tisse ukontrollert. Hun har tisset på seg selv om natten, og på meg når jeg har kost med henne. Hun har tidligere vært ren og ikke gjort fra seg inne, men de siste dagene har hun tisset inne på gulvet 6-7 ganger i tillegg til tissing på turer. Det kommer veldig mye væske, og det lukter mistenkelig (litt som fisk).

Er dette noe å bekymre seg over? Jeg tenker veldig raskt UVI eller diabetes. Hun har hatt urinveisinfeksjon tidligere, og ingen av symptomene hun hadde da matcher de hun har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt en tur til dyrlegen om det vedvarer og du er bekymret.

Problematikken du beskriver er et klassisk symptom på Fanconi, men jeg har ikke hørt om dette syndromet på DS, og det er også VELDIG tidlig m.t.p. dette.

Det KAN ha noe med nyrene å gjøre, men det er så mye det kan være. Det kan også være noe ganske ufarlig (som at hun har hatt et lite tilbakesteg i renslighetstrening eller UVI).

Som sagt hadde jeg tatt kontakt med vetrinær for å konferere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur til dyrlegen i ettermiddag og det ble vist UVI med blod, leuko og en svært høy pH i urin. I og med at det ikke er så lenge hun har hatt det tidligere, mistenkte dyrlegen for at det kunne være noe mer, som urinstein, noe som ofte forekommer hos denne rasen. Etter en kur på antibiotika nå, skal hun inn etter ti dager for å ta en ultralyd av blæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjentagende UVI på sist valp, og det viste seg at den antibiotikaen vi brukte ikke fungerte - bakteriene var blitt resistente.

Vi sendte derfor inn til dyrking for å kunne sjekke hva slags antibiotika som ville fungere best, og kjørte dobbel kur for å være sikker på å bli kvitt det. Det fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...