Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å komme ut av kundeforhold til finn firma?


Gjest

Recommended Posts

Dette 'herlige' firmaet er jeg så utrolig dum å være kunde hos.

Nå har jeg fått en ny faktura jeg ikke har lyst til å betale, da jeg ikke ønsker å være kunde hos dem lenger.

Hvis jeg må betale denne, ønsker jeg ihvertfall å sørge for at jeg ikke er kunde noe mer etter det.

Her kan det leses om hvordan de operer:

Min linkhttp://www.toppselger.no/filer/finnfirma_erfaringer.pdf

Under avisartikkelen er det hauger med innlegg fra misfornøyde kunder.

Er det noen jeg kan ta kontakt med for å få hjelp til hvordan jeg bør opptre for minst mulig trøbbel, og helst for å slippe å betale?

Den nye fakturaen er for en ny periode, altså ikke noe jeg har mottatt enda - men som ligger fremover i tid.

Hilsen litt naiv, dum angrende meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt tjenesten? Isåfall foreligger det helt sikkert en del vilkår, oppsigelsestid osv. Si opp tjenesten, skriftlig, og be om å få en faktura for evt. oppsigelsestid (dersom det foreligger). Ellers gjelder vel som vanlig kjøpsloven for varer og tjenester.

Ser tjenesten må sies opp senest 14 dager før ny periode begynner. Men enkelte har greid å fått kansellert den med mye mas. Så det beste er vel å grave fram en del dritt og gode argumenter, og få dem til å kansellere avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kunne lese, så bør du si opp så snart som mulig, og ta kopi av oppsigelsen. Ifølge reglene deres må du betale denne regningen. De kommer sikkert til å sende deg neste regning også, men da har du jo allerede sagt opp. Da ringer du de og forteller at du har sagt opp innen fristen, og at du ikke akter å betale. Hvis de kødder seg, forteller du at du har kopi av oppsigelsen. Det bør holde. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått de tjenestene du betalte for i løpet av perioden som har vært?

Jeg reagerer litt på at de har i avtalen at oppsigelsen ikke anses som 'gyldig' før de har bekreftet at de har fått den. Så for å helgardere deg vil jeg sendt en mail, som du skriver ut en bekreftelse på og et rekomandert brev, på den måten kan de ikke trenere oppsigelsen hvertfall. Jeg tror de vil slite litt uansett med å forsvare et sånt vilkår. Men ettersom det ikke virker som de bryr seg så mye om hvordan de holder på er det jo du som kommer til å få jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette 'herlige' firmaet er jeg så utrolig dum å være kunde hos.

Nå har jeg fått en ny faktura jeg ikke har lyst til å betale, da jeg ikke ønsker å være kunde hos dem lenger.

Hvis jeg må betale denne, ønsker jeg ihvertfall å sørge for at jeg ikke er kunde noe mer etter det.

Her kan det leses om hvordan de operer:

Min linkhttp://www.toppselger.no/filer/finnfirma_erfaringer.pdf

Under avisartikkelen er det hauger med innlegg fra misfornøyde kunder.

Er det noen jeg kan ta kontakt med for å få hjelp til hvordan jeg bør opptre for minst mulig trøbbel, og helst for å slippe å betale?

Den nye fakturaen er for en ny periode, altså ikke noe jeg har mottatt enda - men som ligger fremover i tid.

Hilsen litt naiv, dum angrende meg :lol:

Kan se om eg klarer å hjelpe deg litt. Jobb hos en konkurrent og kan litt regler og sånt.

Visst jeg ikke husker helt feil så må en si opp en stund før kontrakten går ut for å komme seg vekk fra neste faktura.

Du må ta kontakt med finnfirma og klage. Da har de ikke lov til å sende inkasso, men de må finne en løsning.

Visst ikke de vil eller klarer å finne en løsning blir det en tvist og du kan gå videre med saken.

Som regel ordner deg seg før du må gå videre.

Kan hjelpe deg mer. Bare til å skrike ut. =)

Ser at flere nevner oppsigelses tid. Fra firma til firma gjeld ikke oppsigelsetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...