Gå til innhold
Hundesonen.no

BAAK DogWalker-vinterstøvel


Recommended Posts

Titter litt på dogwalker vinterstøvlene jeg, de høres jo veldig bra ut. Trenger noe som støtter, og som ikke minst er varmt og vanntett, det har jeg ikke nå. Synes de er fine til å være vintersko, så lurer på om de er verdt prisen? Holde der varmen? Gode å gå i?

Praktisk, varm og komfortabel vinterstøvel for deg som går tur med hund!

Høyt skaft av førsteklasses, vanntett skinn som beskytter mot fukt og kulde

Vann- og vindtett pustende støvel med Sympatex®-membran

Mykt, vevet lammeullsfór beskytter mot kulde

Kuldeisolert med PU-mellomsåle og varmende filtsåle

Spesialutviklet, sklisikker såle av Vibram®-gummi sikrer godt feste

Fulldempet såle som avlaster ledd og virvelsøyle og stabiliserer ankelleddet

Polstret hælkappe avlaster akillessenen og sikrer bekvem gange

Ekstremt lett

http://www.dogwalker.no/

Hvis jeg ikke tar feil så var det litt snakk om dogwalker i en annen tråd, bruk gjerne denne tråden altså, leser gjerne om de andre variantene og, selv om det er vinterstøvelen som er aktuell for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden disse så utrolig gode ut, og jeg faktisk kunne trenge et par varme lette vinterstøvler.. så lurer jeg rett og slett på hva som er så bra med disse?

Hva gjør dem bedre enn et par høye fjellstøvler f.eks.? Eller jaktstøvler for den saks skyld?

Jeg spør rett og slett fordi jeg lurer på om det er verdt å betale nesten 2,000kr for et par støvler (eller er det litt billigere på utstilling?).

F.eks. denne støvelen fra XXL.

For meg er bruken i nærområdet som om sommeren er type grus og asfalt, pluss noe skog. Og poenget er å bruke det til hundeturer/treninger pluss litt hverdags også :aww: Altså mest "trasking".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par svarte cheroxer (bortsett fra at de ikke er cheroxer engang, de er sånne feike saker), og det har jeg ønska meg helt siden jeg gikk i barnehagen. Og jeg er strålende fornøyd! Guttestørrelsene går opp til str 42, vel innenfor mine rammer, og bare jeg putter i gode såler så holder de meg varme, tørre og komfortable selv etter timesvis med snøvasing! Også kostet de 299,- :aww:

Ok, da, 598 inkl ileggsåler :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe de høye vinterskoene til vinteren. Jeg har de ankelhøye, og har aldri vært mer fornøyd med tursko. De er utrolig gode, jeg holder meg varm og tør, og de er lette! Jeg ville ikke kjøpt de for å bruke de hovedsaklig på fjellet, da ville jeg heller kjøpt fjellsko. De har ikke så god støtte at de støtter opp ankelen ved høy belastning, men de er supre til å gå i fjellet med lett oppakning, i skogen, og generelt. Jeg kommer til å kjøpe disse skoene igjen når de er utslitt. Folks føtter er jo veldig forskjellige, men på mine føtter er disse skoene fantastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe de høye vinterskoene til vinteren. Jeg har de ankelhøye, og har aldri vært mer fornøyd med tursko. De er utrolig gode, jeg holder meg varm og tør, og de er lette! Jeg ville ikke kjøpt de for å bruke de hovedsaklig på fjellet, da ville jeg heller kjøpt fjellsko. De har ikke så god støtte at de støtter opp ankelen ved høy belastning, men de er supre til å gå i fjellet med lett oppakning, i skogen, og generelt. Jeg kommer til å kjøpe disse skoene igjen når de er utslitt. Folks føtter er jo veldig forskjellige, men på mine føtter er disse skoene fantastiske.

Det var et bra svar (unnskyld Lola Pagola, er ikke meningen å kuppe tråden din helt, bare så du vet det! :aww: ) for til mitt eget bruk er ikke fjellturer inkludert, der har jeg dessuten et par fjelltstøvler jeg kan bruke.

Disse (dogwalkerne) er vel egentlig ikke helt ulike Uggs. Er det noen som har prøvd begge, og vet hvem som er lettest å gå i (tenker vekt og komfort altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var stooor forskjell på dogwalker vinterstøvlene og uggs jeg da :aww:

Nå vet jeg ikke helt hvilke sko du sammenlignet med kvikk lunch, men de skoene fra xxl synes jeg heller ikke var helt samme type som de støvlene jeg vil ha, de er jo mye lavere, og en annen type skinn. Men du sammenlignet kanskje med de lave støvlene :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dogwalker skoene er jo helt forskjellig fra uggs. De har sånn saueskinnsfór, det er vel eneste de har til felles. De jeg så på var hlyrer, gikk litt oppå leggen, og har snøring hele veien opp. Ellers er de bygd opp ganske likt som den lave modellen og den modellen som går opp til ankelen. Hele forskjellen er vel høyden, og fóret på de vinterskoene. Jeg synes at de ankelhøye også er varme selv om de ikke har det samme fóret. Så hvis man kjøper så man får plass til såler og ullsokker holder de nok også fint til vinteren.

Også en ting til... Dogwalker skoene er mye mykere enn fjellsko. Så hvis du i hovedsak ikke skal bruke de på fjellet er DW mye bedre å gå i sånn i skogen og på vei. Fjellsko skal være stabile i ankelen og blir derfor en god del stivere enn DW. Sånn, nok reklame om de skoene. Burde jo nesten fått rabatter for dette :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var stooor forskjell på dogwalker vinterstøvlene og uggs jeg da :aww:

Nå vet jeg ikke helt hvilke sko du sammenlignet med kvikk lunch, men de skoene fra xxl synes jeg heller ikke var helt samme type som de støvlene jeg vil ha, de er jo mye lavere, og en annen type skinn. Men du sammenlignet kanskje med de lave støvlene :aww:

Det syntes faktisk ikke jeg, på bildet er riktignok kanten brettet ned, men de kan fint brukes brettet opp. Begge er høye, og har lær og kan snøres hele veien opp, selvom det nesten ikke så sånn ut på den nye støvelen fra Uggs, men det er ihvertfall det på den jeg kan få tak i.

Begge er vist foret med lammeull.. begge har vibram såle. Uggs kommer i flere farger, DW i bare en (men det er absolutt ikke vesentlig for meg.

Så da står jo bare vekten og hvor komfortable (myke, i motsetning til stive) de er i forhold til hverandre?

Og der kom jeg jo på at mamma faktisk har de Uggsene, så da kan jeg jo prøve hennes og få sammenlignet selv, for DW pleier å dukke opp på de fleste store utstillingene ikke sant?

Grunnet til at jeg vurderer Uggsene, er at jeg får de 1000kr billigere enn DW-skoene, og om forskjellen er liten.. så ja da sier det seg selv hvilke sko jeg vil ha :hmm:

Grunnet til at jeg poppet opp fjellstøvler (og det var bare en tilfeldig støvel liksom) var fordi jeg da nettopp lurte på mykheten osv og hvordan det er å gå med. For fjellstøvler er jo ganske så stive, derfor håpet jeg at DW var mykere og mer behagelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mine dogwalkersko i en måned, og er så langt veldig fornøyd. Jeg holder meg tørr, passe varm (men har ikke fått testet de på andre årstider, åpenbart), de er lette på foten, og gode å gå med så langt. Jeg synes de var verdt pengene. Jeg har kjøpt den som heter sommersko, høy variant, og sammenlignet med tilsvarende sko jeg har prøvd i andre butikker synes jeg disse er mye mer behagelige å ha på føttene. Jeg sklir ikke, jeg blir ikke sliten av å løfte på tunge sko, de er ikke klamme etter ti timer i skogen, og jeg har vasset gjennom grøfter og dammer uten å bli våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...