Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel mot "drittprogram"

Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini

Det florerer med forskjellige programmer man kan laste ned på maskinen, deriblandt så er det veldig populært å laste ned ekstra smilies (til msn o.l. programmer).

Ett av disse programmene heter "Bandoo", om dere laster ned det programmet så får dere med trojaner(e ) og masse annen dritt på maskina. Og om man prøver å avinstallere så får man feilmeldinger.

Jeg holder nå på å prøve å fjerne dette programmet fra maskina til sambo og det er ett herk å bli kvitt. Om man søker etter programmer for å få bort programmet, så er det programmer fra samme scam-firma som dukker opp (og da vil man mest sannsynlig få enda mer møkk på maskina). :lol:

Om noen skulle ha en ide om hvordan bli kvitt møkka som sambo lastet ned, så ville jeg bli glad.

Har kjørt maskin i sikker modus (hvor systemgjenoppretting først ble deaktivert) for å så kjøre systemgjenoppretting, men jeg får ikke kjørt langt nok tilbake i tid (Vista).

Help needed! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Til opplysning så er det kjørt Spybot Search and Destroy, AdAware og Malwarebytes Antimalware på maskina ingen av de finner noe feil, men det er trojaner inne der.

(og nei, jeg er ikke en som trenger å få ting inn med t-skjei! :lol: )

Edit: om det hadde vært opp til sambo, så hadde han brukt den som frisbee ut på myra her. Mens jeg er den som sitter i timesvis for å lære meg mest mulig om data. For å nevne noe så har jeg bygget opp ca 20 maskiner for familie og venner, lært meg html, js, php på egenhånd. Reparert og fikset maskiner som er infisert av diverse trojanere, worms og virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Du kan jo prøve f-secure. Den har fjernet Trojaner fra min maskin. www.f-secure.com. >> Her << er direkte link til online scanneren.

Problemet er at jeg må få bort programmet innen jeg kan ta trojaneren :lol: For jeg har virusprogram som tar trojaneren (for den vises i AV-programmet, men ikke i de andre som også tar ad-progr.), men når jeg da prøver å avinstallere programmet, så kommer den tilbake, dvs den ligger i avinstalleringsdelen til programmet. Samt at jeg må inn i registeret og ta bort filer der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg må få bort programmet innen jeg kan ta trojaneren :lol: For jeg har virusprogram som tar trojaneren (for den vises i AV-programmet, men ikke i de andre som også tar ad-progr.), men når jeg da prøver å avinstallere programmet, så kommer den tilbake, dvs den ligger i avinstalleringsdelen til programmet. Samt at jeg må inn i registeret og ta bort filer der også.

Daså, da kan jeg nok ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har du prøvd å avinstallere i sikkermodus?

Såklart, det var det første jeg gjorde innen jeg prøvde systemgjenoppretting.

Skal vel være mulig å få fjernet dette også...

Ser du kjører/prøver alt i windowns, du må nok gå hardere til verks med foreksempel Ultimate Boot CD...

Hvertfall om du har redigert registeret å fortsatt ikke fått fjernet det...

Det er en fil som legger seg inn i registeret, denne filen endrer navnet på trojaneren for hver gang den blir oppdaget.

Om så er, så må jeg nok bare brenne over de filene som sambo ønsker og beholde og så kjøre formatering på maskina (kanskje den yter bedre også :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

En formatering er ikke en så ille løsning mot å sitte 10timer å rive ut hår uten å få til noe...

Jepp, begynner med det i morgen tenker jeg :D

Det er også en måte å få vedkommende til å skjønne at det han gjorde ikke var så lurt... :lol:

Gjett om han har forstått at man laster ikke ned slike program :D

Backup

Backup

Backup

:) Han sitter og leser her nå og har forstått min frustrasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...