Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel mot "drittprogram"

Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini

Det florerer med forskjellige programmer man kan laste ned på maskinen, deriblandt så er det veldig populært å laste ned ekstra smilies (til msn o.l. programmer).

Ett av disse programmene heter "Bandoo", om dere laster ned det programmet så får dere med trojaner(e ) og masse annen dritt på maskina. Og om man prøver å avinstallere så får man feilmeldinger.

Jeg holder nå på å prøve å fjerne dette programmet fra maskina til sambo og det er ett herk å bli kvitt. Om man søker etter programmer for å få bort programmet, så er det programmer fra samme scam-firma som dukker opp (og da vil man mest sannsynlig få enda mer møkk på maskina). :lol:

Om noen skulle ha en ide om hvordan bli kvitt møkka som sambo lastet ned, så ville jeg bli glad.

Har kjørt maskin i sikker modus (hvor systemgjenoppretting først ble deaktivert) for å så kjøre systemgjenoppretting, men jeg får ikke kjørt langt nok tilbake i tid (Vista).

Help needed! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Til opplysning så er det kjørt Spybot Search and Destroy, AdAware og Malwarebytes Antimalware på maskina ingen av de finner noe feil, men det er trojaner inne der.

(og nei, jeg er ikke en som trenger å få ting inn med t-skjei! :lol: )

Edit: om det hadde vært opp til sambo, så hadde han brukt den som frisbee ut på myra her. Mens jeg er den som sitter i timesvis for å lære meg mest mulig om data. For å nevne noe så har jeg bygget opp ca 20 maskiner for familie og venner, lært meg html, js, php på egenhånd. Reparert og fikset maskiner som er infisert av diverse trojanere, worms og virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Du kan jo prøve f-secure. Den har fjernet Trojaner fra min maskin. www.f-secure.com. >> Her << er direkte link til online scanneren.

Problemet er at jeg må få bort programmet innen jeg kan ta trojaneren :lol: For jeg har virusprogram som tar trojaneren (for den vises i AV-programmet, men ikke i de andre som også tar ad-progr.), men når jeg da prøver å avinstallere programmet, så kommer den tilbake, dvs den ligger i avinstalleringsdelen til programmet. Samt at jeg må inn i registeret og ta bort filer der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg må få bort programmet innen jeg kan ta trojaneren :lol: For jeg har virusprogram som tar trojaneren (for den vises i AV-programmet, men ikke i de andre som også tar ad-progr.), men når jeg da prøver å avinstallere programmet, så kommer den tilbake, dvs den ligger i avinstalleringsdelen til programmet. Samt at jeg må inn i registeret og ta bort filer der også.

Daså, da kan jeg nok ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har du prøvd å avinstallere i sikkermodus?

Såklart, det var det første jeg gjorde innen jeg prøvde systemgjenoppretting.

Skal vel være mulig å få fjernet dette også...

Ser du kjører/prøver alt i windowns, du må nok gå hardere til verks med foreksempel Ultimate Boot CD...

Hvertfall om du har redigert registeret å fortsatt ikke fått fjernet det...

Det er en fil som legger seg inn i registeret, denne filen endrer navnet på trojaneren for hver gang den blir oppdaget.

Om så er, så må jeg nok bare brenne over de filene som sambo ønsker og beholde og så kjøre formatering på maskina (kanskje den yter bedre også :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

En formatering er ikke en så ille løsning mot å sitte 10timer å rive ut hår uten å få til noe...

Jepp, begynner med det i morgen tenker jeg :D

Det er også en måte å få vedkommende til å skjønne at det han gjorde ikke var så lurt... :lol:

Gjett om han har forstått at man laster ikke ned slike program :D

Backup

Backup

Backup

:) Han sitter og leser her nå og har forstått min frustrasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
    • Et enkelt nettsøk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers så er det flere som har lignende produkter, jeg kjøpte noen veldig gode for noen år siden, men husker ikke merke nå. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😨 Det perfekte snæck. Smakelighet på høyde med favoritt råfor, men i en konsistens som kan skjæres med ostehøvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bæng for the bucks - verdi per kalori - som belønning. Rene råvarer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snæck av en konsistens som ikke klæsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. Lå to pølser igjen i hylla på K9 Hundesenter i dag. Jeg kjøpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belønning. Alt annet er enten for tørt og for lav verdi, og feil form, eller for klæssete og ekkelt og uhygienisk å fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe på K9 for å få de til å produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belønninger av samme kvalitet. Enten må vi nå ned på belønningsverdi, eller jeg må begynne klæsse med å ha Vom og kjøleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for å få produsert mer av det der 🥺    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...