Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Våler.

tm100004

Recommended Posts

Det var sikkert brødrene brothers tenker jeg - hvorav den ene ble BIS-valp ;).

Tekannehale faktisk *ler*. Men rødsløyfe er da ikke så gale det heller ;).

Fin han der :lol:. Grattis !

Tusen takk.

Jeg er ganske fornøyd med hvordan han ble som voksen ja.. :)

Hadde nok flaks med valg av valp. :)

Eneste kriteriet fra gubben var at han skulle være blå.. (jeg hadde ingenting jeg skulle ha sagt)

Han var flott,jeg beundret ham på avstand igår. Hvem skulle trodd at han er veteran :lol:

Tusen takk... ;-)

Mange som stusser når jeg sier hvor gammel han er. :D :D

De fleste tror ikke at han er veteran..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cairn terrier gikk før oss på søndagen(og gud å lang tid dere brukte :lol: ) og var kun to champ hanner som fikk CK, tispene fikk jeg ikke med meg siden jeg hadde gjemt meg langt inne i et telt da.

Edit: ingen hunder utenatt to champ gikk videre, og beste hannhund klasse var liksom samtidig med champ hannene (siden de var de eneste som gikk videre) så var endel forvirring der da.

Ja det tok sinnsykt med tid, var en svært grundig dommer som snakket veldig mye. Også så fokusert på bevegelse son hun var, la vel merke til det du også eller?

Takk for opplysningen forresten, men er du sikker på dette? Jeg får det ikke til å stemme helt likevel. Hun som vant jr hann gikk videre, jeg hørte jo det at hun sa: 'du er videre, lykke til etterpå.' (Til oss - restene - sa hun takk for nå :) )Jeg så og at det var minst en som gikk videre fra åpen klasse hannhund også - Elsoros Hunting High and low - en hvetefarget. Mener bestemt at hun sa det, for det tok utroooolig lang tid for henne å velge 1 og 2 for det var liksom noe 'galt' med alle. Også valgte hun den som var mest Mainstream. Selv om nr 2 hadde bedre hode som hun sa. Var mange der som ikke skjønte et kvekk en stund - med meg så varer det kvekket enda da.

Og BIM hunden var jo tispe..men la oss si at BIM og BIR var champ da så faller jo noe på plass hvertfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tok sinnsykt med tid, var en svært grundig dommer som snakket veldig mye. Også så fokusert på bevegelse son hun var, la vel merke til det du også eller?

Takk for opplysningen forresten, men er du sikker på dette? Jeg får det ikke til å stemme helt likevel. Hun som vant jr hann gikk videre, jeg hørte jo det at hun sa: 'du er videre, lykke til etterpå.' (Til oss - restene - sa hun takk for nå :lol: )Jeg så og at det var minst en som gikk videre fra åpen klasse hannhund også - Elsoros Hunting High and low - en hvetefarget. Mener bestemt at hun sa det, for det tok utroooolig lang tid for henne å velge 1 og 2 for det var liksom noe 'galt' med alle. Også valgte hun den som var mest Mainstream. Selv om nr 2 hadde bedre hode som hun sa. Var mange der som ikke skjønte et kvekk en stund - med meg så varer det kvekket enda da.

Og BIM hunden var jo tispe..men la oss si at BIM og BIR var champ da så faller jo noe på plass hvertfall :)

Hele utstillingsområdet fikk ihvertfall høre kritikken til hver enkelt hund, Vigdis prater jaggu meg høyt :)

Vi gikk ut på blått kun pga bevegelsene, han var visst litt ustabil i gangen så vi måtte jo nesten løpe 10 runder før hu klarte å bestemme seg :lol: og var kun BIR og BIM som fikk CK her og, ikke engang champ hannen.

Mener det kun var de to hannene som fikk ja, for hu med junior hannen var på vei inn igjen men så blei hu vist ut av ringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, røyk på bevegelser dere og, ja.. Voldsomt til interesse for det gitt.

Kan ikke huske å ha hørt så mye om løping og front og bak før jeg.

Jeg fikk nå karra til meg en rød og kommentarer om at ha ikke må bli større..

Men - resultatene kommer vel ettellerannet sted, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...