Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Våler.

tm100004

Recommended Posts

Skrevet

BEST IN SHOW idag ble en shetland sheepdog, nemlig NORD SE UCH NordV-09 WW-2010 Japaro Eye Of The Storm "Rebus"! :aww::D:aww: I fjor var det Mac som ble BIS OG BIS-veteran, og Tíbrá BIS-valp, så det var moro at Rebus holdt æren oppe :rolleyes2:

Skrevet

Er det noen som vet hva den afghaneren som ble 4BIS heter...? En uuuuuutrolig vakker hund, for noen bevegelser! Er nesten overasket at den ikke vant :rolleyes2:

Guest Belgerpia
Skrevet

Vi har hatt en kanonhelg på Vålerbanen.

Lørdag

Noah aka N Uch Woodshine's Mr. Big - BIR, BIG2

Supra aka Imagecopy Flying Finish - Cert, BIM

Søndag

Noah - BIR, BIG2 (bare slått av BIS hunden altså)

Supra - cert nummer 3 og Norsk utstillings champion og BIM

Skrevet

Grattis alle sammen med supre resultater :rolleyes2:.

Noen som la merke til om det var noen briarder i gruppa ? Valp og voksen ?

Skrevet

Grattis alle sammen med supre resultater :aww:.

Noen som la merke til om det var noen briarder i gruppa ? Valp og voksen ?

Briard ble BIS-valp i hvert fall. Aner ikke hvem han er, men hvis du vil kan jeg sende bilde til deg :rolleyes2:

Skrevet

Briard ble BIS-valp i hvert fall. Aner ikke hvem han er, men hvis du vil kan jeg sende bilde til deg :aww:

Jeg vet hvem han er :rolleyes2:. Men kunne gjerne hatt bilde av ham :aww:!! Han var en lekker valp sist jeg så ham - i pinsen - og regner med han ikke er blitt mye styggere siden den gangen :D

Guest Belgerpia
Skrevet

Jeg vet hvem han er :aww:. Men kunne gjerne hatt bilde av ham :rolleyes2:! Han var en lekker valp sist jeg så ham - i pinsen - og regner med han ikke er blitt mye styggere siden den gangen :aww:

Jeg så egentlig bare at han hadde gørlekker farge jeg, for jeg satt stuet inn bakerst i ett pittelite RC telt og forsøkte å holde bikkjedyret tørt mens valpefinalene gikk, men han så ut som om han hadde det morsomt *fnise*

Skrevet

Jeg så egentlig bare at han hadde gørlekker farge jeg, for jeg satt stuet inn bakerst i ett pittelite RC telt og forsøkte å holde bikkjedyret tørt mens valpefinalene gikk, men han så ut som om han hadde det morsomt *fnise*

Ja, jeg håper han har arvet sin mors farge, for den er noe av det lekreste jeg vet (faren heller vel mer mot å være tofarget dessverre) - og jeg kan forøvrig levende se ham for meg ja *ler*. Lettbeint skapning som har det morsomt i ringen, han der.

Fikk du med deg om det var med noen briard i gruppefinalen sammen med dere ?

Skrevet

Jeg var der! Så to 'Miniwillier' av farge fawn. Langbeinte spretne skapninger.

Emil hilste og syns de var svært så fine.

Men var jo i en helt annen ring, så hvordan det gikk det er vanskelig å si.

Dommeren vår strødde ikke akkurat rundt seg med CK hvertfall. Tror bare det var BIM vinnern som fikk (mulig BIR også).

Emil hadde tekannehale og var trang bak hele dagen og endte med slett rød.

Guest Belgerpia
Skrevet

Ja, jeg håper han har arvet sin mors farge, for den er noe av det lekreste jeg vet (faren heller vel mer mot å være tofarget dessverre) - og jeg kan forøvrig levende se ham for meg ja *ler*. Lettbeint skapning som har det morsomt i ringen, han der.

Fikk du med deg om det var med noen briard i gruppefinalen sammen med dere ?

Hmm.... det var i alle fall ikke det på lørdag - og jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å huske om det var noen briard der i gruppe, men jeg tror ikke det altså - for rekkefølgen når de løp av hvit gjeterhund, groenendael, tervueren og jeg kan ikke si at det stod noen briard bak Noah altså og de bruker jo å stå der når de kjører sånn rekkefølge.... Men jeg skal ikke banne å at jeg har sett rett.

Men var jo i en helt annen ring, så hvordan det gikk det er vanskelig å si.

Dommeren vår strødde ikke akkurat rundt seg med CK hvertfall. Tror bare det var BIM vinnern som fikk (mulig BIR også).

Om det ble kåret en BIM så er det kåret en BIR og for å bli BIR eller BIM så må man ha fått CK :rolleyes2:

Skrevet

Jeg er hvertfall fornøyd med dagen. :D

Min vakkre lille varmepute ble BIR og BIR veteran (i hardt selskap med seg selv) :rolleyes2: :aww::D :D :D

Men han ble 2BIS veteran. :aww:

126copy.jpg

Grtulerer til alle med flotte resultater.

(Sheltien som ble BIS synes i høyre del av bildet litt ute av fokus.. Vakker hund)

Skrevet

Det var sikkert brødrene brothers tenker jeg - hvorav den ene ble BIS-valp :aww:.

Tekannehale faktisk *ler*. Men rødsløyfe er da ikke så gale det heller :rolleyes2:.

126copy.jpg

Fin han der :aww:. Grattis !!

Skrevet

126copy.jpg

Han var flott,jeg beundret ham på avstand igår. Hvem skulle trodd at han er veteran :rolleyes2:

Skrevet

Om det ble kåret en BIM så er det kåret en BIR og for å bli BIR eller BIM så må man ha fått CK :rolleyes2:

Skrevet
Joda - det ble kåret BIR selvfølgelig, men disse var de eneste (tror jeg) som

fikk CK. Ingen i jr klassen eller åpen eller unghund fikk CK, og det var

forvirrende for jeg trodde at man måtte ha CK for å gå videre..og det gikk hunder

videre. Eller er jeg med skjegget på feil jorde nå?

Alle de hundene som gikk videre til beste hannhund- og tispeklasse må ha fått CK for å komme dit :lol:.

Skrevet

Cairn terrier gikk før oss på søndagen(og gud å lang tid dere brukte :lol: ) og var kun to champ hanner som fikk CK, tispene fikk jeg ikke med meg siden jeg hadde gjemt meg langt inne i et telt da.

Edit: ingen hunder utenatt to champ gikk videre, og beste hannhund klasse var liksom samtidig med champ hannene (siden de var de eneste som gikk videre) så var endel forvirring der da.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...