Gå til innhold
Hundesonen.no

Forvertavtaler

Carina

Recommended Posts

Skrevet

Ja, lurer rett og slett på hvilke forvertavtaler folket her bruker? NKK sin? Egen? Kan jeg eventuelt få kikke på de som har andre enn NKK sin?

Skrevet

Vi har jo Vixen på fôr, og der er utgangspunktet NKK sin avtale men det ble lagt til endel endringer og omskrivinger. Kan godt få se på den om du vil. :banana:

Skrevet

Jeg har satt ut en tispe fôr og valgte å lage min egen, men den har med deler av NKK sin avtale. Grunnen til at jeg lagde min egen er at jeg mener NKK sin har noen svakheter. Sender du meg et PM med mailen din kan jeg godt maile den til deg.

Skrevet

Jeg har også tatt utgangspunkt i NKK sin, men har i samarbeid med fôrvert jobbet frem en del punkter i tillegg.

Guest Dratini
Skrevet

Vi har brukt kontrakten fra NKK. Men vi har noen endringer i den.

Skrevet

Dere som vil kan gjerne sende til carina.tollefsen(krøllalfa)gmail.com. Kommer ikke til å vise det videre eller noe, bare for eget "bruk". :banana:

• 2 weeks later...
Skrevet

Beklager å kuppe tråden, men jeg lurer på en ting ang forsikring av fôrverthunder. Hvis man ønsker at eier (jeg) skal ha hunden forsikret (jeg får rabatter, det gjør forsikringen billigere for min del pluss at jeg er sikker på at hunden er forsikret, og det er gratis for fôrvert), hvem er det vanlig at betaler egenandelen hvis hunden brekker foten eller får andre forsikringssaker?

Guest Gråtass
Skrevet

Beklager å kuppe tråden, men jeg lurer på en ting ang forsikring av fôrverthunder. Hvis man ønsker at eier (jeg) skal ha hunden forsikret (jeg får rabatter, det gjør forsikringen billigere for min del pluss at jeg er sikker på at hunden er forsikret, og det er gratis for fôrvert), hvem er det vanlig at betaler egenandelen hvis hunden brekker foten eller får andre forsikringssaker?

Nå har jo du sett min avtale, der forverten betaler veterinærforsikring og jeg betaler livsforsikring, men det er jo det samme der; Om hunden skades, dekkes egenandelen av forverten så lenge det ikke er i forbindelse med løpetid, parring og fødsel. Så dvs at om hunden får livmorbetennelse og må steriliseres, så dekker jeg det, om hunden brekker foten betaler forverten det. Jeg syns det er naturlig at selv om du betaler all forsikring, så dekker forverten egenandel på alt som ikke omhandler reproduksjon.

Skrevet

Nå har jo du sett min avtale, der forverten betaler veterinærforsikring og jeg betaler livsforsikring, men det er jo det samme der; Om hunden skades, dekkes egenandelen av forverten så lenge det ikke er i forbindelse med løpetid, parring og fødsel. Så dvs at om hunden får livmorbetennelse og må steriliseres, så dekker jeg det, om hunden brekker foten betaler forverten det. Jeg syns det er naturlig at selv om du betaler all forsikring, så dekker forverten egenandel på alt som ikke omhandler reproduksjon.

Det høres fornuftig ut. Takker! :aww:

Skrevet

Jeg har det også sånn - jeg betaler forsikringen, mens fôrvert betaler egenandel så sant det ikke har med reproduksjon å gjøre.

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...