Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt utenom A4 livet med Eggløsning m.m..


Recommended Posts

hei

lurer på om det er noen der ute som har en hund som er litt utenom den ''dagligdagse'' når det gjelder løpetid og som vil dele litt info med meg ?

tenker da ikke på hunden som står på 11 - 13 dagen, men noen som har hatt litt mer problemer med å finne riktig tidspkt.

er det noen som har erfaring med tanke på progesteron prøve?

Hvor fort kan det f.eks gå i fra 1 - 2 til den begynner å stige?

er det sånn at det må gå 4-5 dager, eller kan det plutselig ha skyti i været et par dager etter?

Vil veldig gjerne høre om alle erfaringer rundt dette.

Jeg har tatt 5 blodprøver og en hel haug med utstryk og jeg sitter fortsatt å venter på at noe skal skje :)

Tok ny prøve i dag, så har et lite håp i mårra...

har sendt mail til en ekspert på fertilitet hos hund, men hun er på ferie ut juli

derfor ville jeg bare høste litt info her inne.

Alle kan vel ikke sitte med en A4 hund, må da være noen som har opplevd litt de kan fortelle om,

enten på pm eller her inne :)

jeg håper ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Prøv en PM til Gråtass, mener hun har en tispe som har løpetid en gang i året, og som står kun noen timer om gangen. Utrolig sjelden, og veldig lite var det i alle fall.

Jepp stemmer det. Vi fikk en parring, med ett heng og fem valper som resultat etter mange utstryk, blodprøver, to forskjellige hannhunder, to års forsøk og en haug med veterinærutgifter. En skikkelig bedriten avlstispe, men fantastisk mor og gode avkom, så jeg må nok igjennom mølla en gang til...

Shenina; har sendt deg svar på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ... så om jeg følger dine fotspor har jeg enda et år igjen ...

utstryk og blodprøver har jeg alt blitt fattig på, har tatt minst 2 ganger i uka siden Juni så kjenner den ... men hva gjør man ikke når man ''føler'' det er det rett :)

gleder meg ihvertfall til å se svar på blodprøven i morgen, det er nok den siste det var vits å ta.. så om det ikke har skjedd noe nå får jeg smøre meg med tålmodighet og

vente til neste gang... :)

har lest og svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

hei

lurer på om det er noen der ute som har en hund som er litt utenom den ''dagligdagse'' når det gjelder løpetid og som vil dele litt info med meg ?

tenker da ikke på hunden som står på 11 - 13 dagen, men noen som har hatt litt mer problemer med å finne riktig tidspkt.

er det noen som har erfaring med tanke på progesteron prøve?

Hvor fort kan det f.eks gå i fra 1 - 2 til den begynner å stige?

er det sånn at det må gå 4-5 dager, eller kan det plutselig ha skyti i været et par dager etter?

Vil veldig gjerne høre om alle erfaringer rundt dette.

Jeg har tatt 5 blodprøver og en hel haug med utstryk og jeg sitter fortsatt å venter på at noe skal skje :rolleyes2:

Tok ny prøve i dag, så har et lite håp i mårra...

har sendt mail til en ekspert på fertilitet hos hund, men hun er på ferie ut juli

derfor ville jeg bare høste litt info her inne.

Alle kan vel ikke sitte med en A4 hund, må da være noen som har opplevd litt de kan fortelle om,

enten på pm eller her inne :rolleyes2:

jeg håper ihvertfall :whistle:

hehe ... så om jeg følger dine fotspor har jeg enda et år igjen ...

utstryk og blodprøver har jeg alt blitt fattig på, har tatt minst 2 ganger i uka siden Juni så kjenner den ... men hva gjør man ikke når man ''føler'' det er det rett :ahappy:

gleder meg ihvertfall til å se svar på blodprøven i morgen, det er nok den siste det var vits å ta.. så om det ikke har skjedd noe nå får jeg smøre meg med tålmodighet og

vente til neste gang... :poke:

har lest og svart :)

Men har hun ikke løpetid?

Eller har hun ikke synlig løpetid?

Om du har drevet å tatt prøver siden juni så kan det vel tyde på det - men er du sikker på at hun skal løpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... her løpes det & det passer nesten inn med forskyvning på et par mnd bare... :rolleyes2:

hun begynte med utflod og opphovning, det varte i 5 dager etter gikk det over til blod og siden den dagen har hun blødd..

vi har tatt utstryk fra dag 1 og i følge den har hun vært mer eller mindre klar hele tiden...

tatt 6 blodprøver hvor de har vekslet mellom 1 og 2... og venter på svar på en ny i dag som ble tatt i går... blodprøven før det var tatt om torsdagen,

så jeg har et lite håp om at den har beveget seg litt oppover siden da... men kanskje det er for seint nå ?!

Spent og X'er finga her... 3 timer og 15 min igjen ... Alt for lenge... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Joda... her løpes det & det passer nesten inn med forskyvning på et par mnd bare... :rolleyes2:

hun begynte med utflod og opphovning, det varte i 5 dager etter gikk det over til blod og siden den dagen har hun blødd..

vi har tatt utstryk fra dag 1 og i følge den har hun vært mer eller mindre klar hele tiden...

tatt 6 blodprøver hvor de har vekslet mellom 1 og 2... og venter på svar på en ny i dag som ble tatt i går... blodprøven før det var tatt om torsdagen,

så jeg har et lite håp om at den har beveget seg litt oppover siden da... men kanskje det er for seint nå ?!

Spent og X'er finga her... 3 timer og 15 min igjen ... Alt for lenge... :rolleyes2:

Men altså - om du har holdt på med det der siden JUNI - og hunden har vist tegn til løpetid siden da så er det vel sannsynlig at det er noe annet galt med hunden?

Det er jo ikke en normal løpetid på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, slapp helt av, alt er sjekket og har hørt om tisper som har blødd lennger enn dette, vi er jo ''bare'' på dag 18 i dag... var 5 dager med utflod først ...

og er hos veterinæren minimum 2 dager i uken.

nei, normal er den ikke, men har nå fått bekreftet at det er en del schæfere som ikke har eggløsning før på dag 18 - 20.

så normalt er det ikke, det tilsier jo overskriften min ... men det trenger ikke være noe galt selv om hun ikke følger resten av steamen :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og imens tjener dyrlegen fett med penger.... Jeg vil heller tro at tispen din har noe gærnt med hormonene. Å ha "løpetid" så lenge er ikke normalt, hvis du da ikke mener siden 30. juni?

Bortsett fra det, har jeg ikke allverdens god erfaring med blodprøver, de bommer alltid på en dag eller to. Eller så kommer de vekk i posten, eller lab. somler med avlesing.... Forrige gang fikk jeg svaret 2 dager etter at tispea burde blitt parret! Det gikk bra likevel, 8 valper, men nå lar jeg tispene selv bestemme når de vil parres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips, men blod fra 3 juli og utflod fra 28 juni er ikke skremmende lenge i følge de jeg har pratet med.

blodprøven har jeg hatt god erfaring med, tatt 6 stk og kun 1 har det gått 2 dager før jeg har fått svar, ellers har svaret ligget inne før kl 15 dagen derpå hver gang.

om jeg hadde hatt hannhund her her hadde det vært en mulighet, men det er da også kjangs for at man ikke treffer rette dagen i og med at hunder er forskjellige.

jeg har ei annen tispe som er så gratis at hu bretter halen til side så hu får folder på ryggen fra dag 3... så en blodprøve er alltids kjekt å ta til man vet ca mønster de pleier å ha tenker jeg da...

Gråtass; prøvde å ringe de men var ingen til stede som kunne svare nå så jeg får prøve igjen litt seiner :rolleyes2:

(hu selv var på ferie til 9 august)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...