Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund spises


KarpeSkrotum

Recommended Posts

Og hva er så galt med å dra paralleller med andre dyr egentlig? Annet enn at det tydeligvis plager deg at noen diskuterer noe annet enn hund i tråden din.

"hundesaker i media" - kunne kanskje like godt postet den i bildeforum delen elns, for vi skal vel ikke i det minste prøve å forholde oss til hvordan forumet er bygd opp og etter reglene vel?

Fordi det her dreide seg om en spesifikk (hunde)sak i media - men alltid kommer de samme avsporingene og selve saken blir glemt - ikke ulikt hva vi 2 nå her gjør.

Derfor mener jeg man bør endre forumdel-navn eller bare fjerne den helt. Har ingenting med 'min' tråd å gjøre - det er bare så synd at man sporer av helt og alt blir en stor smeltedigel - fra en sak i media og hundenes skjebne og levevilkår til alle dyrs ve og vell - i prinsippet kunne man jo låst av forumdelen til å poste nye emner, for en smeltedigel om alle dyrs ve og vell kan man jo bruke en tråd til istedet for å fordele til hver nye tråd som dukker opp i denne delen av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får starte å skrive i trådene dine da at du ikke ønsker andre svar enn "uff så leit" og gråtefjes. Siden det ikke er en diskusjon du er ute etter. :aww:

Vi har kanskje forskjellig syn på å "glemme" en sak, men selv anser jeg det ikke som å glemme en sak, selv om man setter fingeren på andre forhold som er kritikkverdige. Som vil til og med kan gjøre noe med. At hunder spises i Kina er det mye vanskeligere å gjøre noe med, enn å få bedre forhold for dyr i Norge eksempel. Vi har større makt som forbrukere i Norge enn vi har i Kina (ikke så rart siden vi bor i Norge). Med å være bevisst i valgene sine, så kan man påvirke ganske mye. Bare mange nok gidder å gjøre noe, annet enn å uffe seg fra sofakrokene. Med da må man tenke, handle og kanskje ofre noen kroner og siden det er tre ting på en gang, så går jo sjeldent det...

Om en kennel har forferdelige forhold for sine hunder, så glemmer man vel ikke saken om man forteller om fire andre kenneler som har de samme (eller verre) forhold for sine hunder vel? Man er kanskje med på å belyse andre problemer slik at folk blir mer bevist i sine valg. Om enn det er å ikke kjøpe hund fra en kritikkverdig kennel, ikke setter bikkja på et elendig pensjonat, ikke spiser hundekjøtt om man er i Kina, sjekker at "fuskepelsen" er fake og ikke hund, katt eller noe annet omdøpt dyr. Eller kanskje reduserer sitt egent forbruk av kjøtt her hjemme.

Men til linken din: :rolleyes2: (for det var vel ønsket respons regner jeg med....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hundesaker i media" - kunne kanskje like godt postet den i bildeforum delen elns, for vi skal vel ikke i det minste prøve å forholde oss til hvordan forumet er bygd opp og etter reglene vel?

Fordi det her dreide seg om en spesifikk (hunde)sak i media - men alltid kommer de samme avsporingene og selve saken blir glemt - ikke ulikt hva vi 2 nå her gjør.

Derfor mener jeg man bør endre forumdel-navn eller bare fjerne den helt. Har ingenting med 'min' tråd å gjøre - det er bare så synd at man sporer av helt og alt blir en stor smeltedigel - fra en sak i media og hundenes skjebne og levevilkår til alle dyrs ve og vell - i prinsippet kunne man jo låst av forumdelen til å poste nye emner, for en smeltedigel om alle dyrs ve og vell kan man jo bruke en tråd til istedet for å fordele til hver nye tråd som dukker opp i denne delen av forumet.

Joda, forumet heter Hundesaker i media, men som info i forumet står: "Dyrevern i Media

Her kan dere diskutere dyrevernsaker som Norske medier og dagspresse tar opp. Husk å oppgi hvem dere linker til.". Skal vi tolke det like strengt som du tolker "HUNDEsaker", så vil det altså si at vi kun kan diskutere hundesaker som går på dyrevern. Hundesaker som handler om hunder som biter, hunder som kles ut, hunder som stjeles, hunder som blir påkjørt, hunder som har funnet bortkomne folk osv - kan vi IKKE diskutere. Heldigvis for deg så er dette en dyrevernsak... :rolleyes2:

Edit: Og man bør forresten passe på at det er norske aviser/nettsider som skriver om en sak. Å linke til cnn eller noe avviker jo tross alt fra reglene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud er det sååå viktig om man drar inn andre aspekter ved mishandlingen som foregår rundt i verden? Eller MÅ man starte en egen tråd kun for hvordan kyllingen behandles?

Fælt er det uansett og alle er jo enige i dette! Om det så står HUNDEsaker i media må det vel gå an å trekke paralleler for å få frem et poeng.. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får starte å skrive i trådene dine da at du ikke ønsker andre svar enn "uff så leit" og gråtefjes. Siden det ikke er en diskusjon du er ute etter. :aww:

Saken min gode venn - man kan syns det er helt topp at hundene blir behandlet slik - er det noen som har ønsket 'uff så leit' bare? Neida, det er bare noe du har fått for deg det. Man kan være enig eller uenig i saken - saken i media var om hundene - ikke om alle andre skjebner - hverken om andre hunder eller andre dyr.

Regner med at "hundesaker i media" er en forum-del man skal/bør poste om akkurat det uten å ha en 'uff så leit' agenda elns? Er det ikke poenget å få fram saker fra media gjeldende hund? Hver eneste tråd dreier seg jo om kyllinger istedet - samme generelle kyllingene hver gang. Tror du ikke de er diskutert nok - er ikke mange poeng igjen å få fram om de nå. Men du kan vel lage deg en kyllingtråd hvis du vil diskutere de fortsatt.

Edit: Og man bør forresten passe på at det er norske aviser/nettsider som skriver om en sak. Å linke til cnn eller noe avviker jo tross alt fra reglene..

"i det minste prøve" sa jeg - alle bryter de i mer eller mindre grad. Spesielt når man blir gjort oppmerksom på det kan man vel prøve. Så god til å følge det er vi begge at vi har havnet langt utenfor saken nå - :rolleyes2: for oss begge til det.

Forresten syns nå jeg det er like feil å diskutere hunder hvis kyllinger blir tatt opp som tema fra media. For begynner man alltid å trekke inn alle dyr i diskusjonen, så blir det som sagt en smeltedigel og man kunne klart seg med totalt en tråd. Da kunne man egentlig ha samlet alle andre tråder om samme tema i andre deler av forumet også som har dreid seg om f.eks dressur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en større agenda enn å få tilbakemeldinger enn "huff så leit", så kan du jo poste mer enn en link og for så starte å klage når folk drar andre paraleller enn det du ønsker å diskutere eller vite. Og siden du selv drar inn i startinnlegget ditt at hunder også er mat, så er det vel ikke så rart at man snakker om andre dyr som er mat og? Det eneste du har bidratt med videre enn i din egen tråd er å klage på hva andre har skrevet mer eller mindre. Så da er det vel ikke noe større agenda enn å syntes at dette er leit at de blir behandlet slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser om samme kyllingene for hvert emne, så går man litt lei. Samme personene som hele tiden dreier en konkret sak over til disse kyllingene hver gang har vel ikke startet en eneste tråd her om de eller andre dyr (har ikke sjekket dog)

Agendaen når man tar opp et tema er ikke at alle skal være enige med mitt standpunkt - skulle bare mangle at man mener forskjellig. Så om du har sagt at du syns de behandles helt ok, så hadde man hatt en diskusjon rundt saken det dreier seg om og ikke de evindelige kyllingene som nevnes bestandig og trekker fokus vekk fra selve saken i media det linkes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser om samme kyllingene for hvert emne, så går man litt lei. Samme personene som hele tiden dreier en konkret sak over til disse kyllingene hver gang har vel ikke startet en eneste tråd her om de eller andre dyr (har ikke sjekket dog)

Agendaen når man tar opp et tema er ikke at alle skal være enige med mitt standpunkt - skulle bare mangle at man mener forskjellig. Så om du har sagt at du syns de behandles helt ok, så hadde man hatt en diskusjon rundt saken det dreier seg om og ikke de evindelige kyllingene som nevnes bestandig og trekker fokus vekk fra selve saken i media det linkes til.

:rolleyes2: Sorry, men jeg må nesten bare le litt av deg! Beklager at dine såre tær er tråkket på av mine (??) kyllingføtter! :aww: Jeg var slett ikke klar over at det var et så ømt tema, disse evindelige kyllingene, og jeg skal se om jeg kan finne noe mediadekning om de, sånn at jeg kan starte en tråd. Eller nei, det kan jeg jo ikke - vi er jo i forumet for hundesaker i media.. :aww::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at jeg kan underholde :-)

Bare så synd jeg tråkket på et ømt tema for deg i samme slengen.

Hehe, det var ikke noe ømt tema for meg, så bare fortsett å tråkk ivei! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite ømt tema som for meg altså - Men syns du bør poste hvis du finner noe om kyllinger (eller andre dyr) som du sier - du poengterte jo (hvis jeg husker riktig :rolleyes2: ) at forumdelen var for dyrevernssaker og ikke bare hund(snodig å kalle forum-del 'hundesaker i media' dog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agendaen når man tar opp et tema er ikke at alle skal være enige med mitt standpunkt - skulle bare mangle at man mener forskjellig. Så om du har sagt at du syns de behandles helt ok, så hadde man hatt en diskusjon rundt saken det dreier seg om og ikke de evindelige kyllingene som nevnes bestandig og trekker fokus vekk fra selve saken i media det linkes til.

For det er jo så stor sannsynelighet for at du treffer noen på forumet her som synes at det er helt OK å mishandle hunder for å spise de. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at man synes dette er helt grusomt,forferdelig og ufattelig meningsløst,betyr jo ikke at ikke annen misshandling er ok. hverken i norge eller andre land. men nå var det nå engang sånn at det var en artikkel denne gangen som handlet om hunder ,og hvor jævelig de har det,og blir behandlet ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite ømt tema som for meg altså - Men syns du bør poste hvis du finner noe om kyllinger (eller andre dyr) som du sier - du poengterte jo (hvis jeg husker riktig :rolleyes2: ) at forumdelen var for dyrevernssaker og ikke bare hund(snodig å kalle forum-del 'hundesaker i media' dog)

Jeg poengterte slett ikke noe sånt, det var det du som gjorde. Men nå som du har poengtert det, har jeg ikke turt å poste noe om andre dyr enn hunder i denne delen av forumet, fordi det jo heter "hundesaker" i media, og ikke "dyresaker i media". Derimot bør man kanskje være påpasselig med å fra nå av kun poste dyrevernsaker som går på hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poengterte slett ikke noe sånt, det var det du som gjorde.

Joda, forumet heter Hundesaker i media, men som info i forumet står: "Dyrevern i Media

Her kan dere diskutere dyrevernsaker som Norske medier og dagspresse tar opp.

Jeg mener nå du har poengtert det og da helt riktig og som jeg ikke hadde fått med meg sto der. (tror jeg er blitt gjort oppmerksom på det før, men du vet - teflonhjerne)

Men jeg syns nå man bør forholde seg til sak uansett jeg da. Blir litt som om at jeg og andre poster vår hjemmeside der du har (tror jeg) "vis din hjemmeside" det. Hva har vår side å gjøre inn på der din side er postet for å vises liksom - bare for at det også er hjemmesider (prøver å trekke en sammenligning med at andre dyr også har det ille)

Å nei, jeg er ikke hårsår - ei heller regelrytter - det er bare det at denne forumdelen alltid blir slik denne tråden er - man snakker alltid om andre dyr en hva saken gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tusen takk, alle, for deling av erfaringer. Nå er det slik at hunden har fôrallergi, og går på et Specific-fôr. Så jeg tør ikke skifte fôr uten videre, til for eksempel Hills. Men ringte dyreklinikken i dag, og fikk time i morgen, siden det nå har pågått i to uker. Vet ikke hvor lenge mage-/tarm-infeksjoner kan vare? Kjenner jeg er veldig spent, håper på en relativt "grei" diagnose. Men takk igjen for innspill! 
    • Personlig er jeg fortsatt litt skeptisk til miniaussie. Selv om det er blitt en mer etablert og godkjent rase så har det vært mye rusk på dem (dårlig mentalitet, og jeg aner ikke hvordan det er med leddproblematikken), og jeg aner ikke hvordan de er bruksmessig. Jeg ville ikke hengt meg så veldig opp i det med førstegangshund, så lenge dere er innstilte på å sette dere inn i hundehold og trening, og prioritere det hunden trenger. Om lydighet og agility er målet ville jeg valgt sheltie av de alternativene du nevner. De kan bjeffe en del, og krever litt pelsstell (børsting regelmessig), men er fine familiehunder, aktive og som oftest ganske lette å trene. Selv er jeg ganske svak for kooikeren, men den er litt særere og mer krevende å trene. Anbefaler dere å lese rasestandarden og RAS-dokumentet på NKK eller raseklubb-sidene, og dra gjerne på noen treff eller arrangement der dere møter flere hunder av rasen og får se hvordan de er. Snakk med eiere og oppdrettere og få ulike erfaringer, så blir det kanskje litt lettere å velge.
    • jeg har lyst på en førstegangangs hund(og agility eller lydighet hund)vi er 4 i familien (vi har katt) men alle vil ha forskjellige hunderaser  det er:kooiker, sheltie , og mini aussie men hvem av de rasene er best førstegangangs hund?    
    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...