Gå til innhold
Hundesonen.no

bilder fra Hamar!

LouDan

Recommended Posts

Du skulle ha stoppet meg, Annette! Jeg hadde det ganske så travelt den helgen, men jeg hadde nok hatt tid til å ta en prat med deg etterpå :lol:

Meg og Elisabeth satte oss opp på tribunen og satt i 2 timer og så etter Charlotte og Lisa! (hihi, eller, det var derfor vi gikk opp dit, men vi gav snart opp og snakekt heller om det dårlige nivået på det finske landslaget)

Flere bilder fra i dag?!

Resultater i JH:

(fremmed rase ble bullmastiff)

1. Cecilie Landsverk m/whippet

2. Iselin Sletten m/dvergschnauzer

3. Benedikte Neergard m/ dvergschnauzer

4. Joakim Balken m/siberian huskey (han fortjente seriøst å vinne! Ble helt sjokka når jeg fikk vite at han fikk 4. og ikke 1.!)

5. Alida Louvise *etterellerannet* m/basenji

Også stilte jeg dachshund strihåret i avlsklasse, og ble 3bis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar
Du skulle ha stoppet meg, Annette! Jeg hadde det ganske så travelt den helgen, men jeg hadde nok hatt tid til å ta en prat med deg etterpå :lol:  

Meg og Elisabeth satte oss opp på tribunen og satt i 2 timer og så etter Charlotte og Lisa! (hihi, eller, det var derfor vi gikk opp dit, men vi gav snart opp og snakekt heller om det dårlige nivået på det finske landslaget)

Flere bilder fra i dag?!

Resultater i JH:

(fremmed rase ble bullmastiff)

1. Cecilie Landsverk m/whippet

2. Iselin Sletten m/dvergschnauzer

3. Benedikte Neergard m/ dvergschnauzer

4. Joakim Balken m/siberian huskey (han fortjente seriøst å vinne! Ble helt sjokka når jeg fikk vite at han fikk 4. og ikke 1.!)

5. Alida Louvise *etterellerannet* m/basenji

Også stilte jeg dachshund strihåret i avlsklasse, og ble 3bis

helt enig.. Han ble skikkelig skuffa selv stakar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange hanner som var påmeldt, men det var totalt 34 dobbere. Flere av dem uten CK er Nuch`er, og GODE hunder...

Menmen - dama var vel i dårlig humør..hihih

Hun hadde visst dømt rimelig strengt i Boxer klassen også, men sånn er det på utstilling.

Synd jeg ikke var der idag, kjiipt å gå glipp av dobermann.Men fikk med meg Amstaff og Agility i går.. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kikka etter dere :lol: Neste år skal jeg være der hele helga, så da ser jeg dere kanskje!Så kan vi ha labrador treff, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope...det var nok ikke oss nei! Vi sitter og råtner hjemme i bergen...

Var det en lyshåret dame/jente som satt med den?

calina var hjemme for det vet jeg, vi var en tur innom til henne i dyrebutikken og hilste på. tror jostein ble litt skuffet når ikke lille mongo var med(det første han spurte meg om var om dun hadde hunden der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda! Streng dommer ja.. :lol: Likka fikk blått hun.. men hun ble øyelyst fri da! :) Også fikk hun seg en ny sjelevenn. Loke! :D:D

Ei venninne fikk sin første blå på Lørdag. Sist hun stilte fikk hun CERT liksom. :wink:

En annen venninne fikk og sin første blå, alltid fått bare HP og CK før...

Og to andre jeg kjenner som har gjort det bra før fikk gult!

Ingen av disse er samme rase da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer en del av bildene jeg tok. Tok forbausende lite egentlig, menmen.

På fredagskvelden gikk Julie, Kristina, Mona, Lunah, Tinka og jeg en tur. Vi fant egentlig ikke noe særlig sted å slippe hundene, og selv om en mann foreslo Hamar flyplass ble vi litt skeptiske da vi kom bort dit (det var på en måte hintet om adgang forbudt, og aldri i livet om vi hadde klart å løfte Mona over gjerdet), så da slapp vi dem på en lekeplass i stedet.

Kristina med null kontroll over hverken langliner, hunder eller votter:

IMG_2630.jpg

Tinka med null kontroll over seg selv:

IMG_2634.jpg

Gjeterhund-Tinka og Mona og Lunah:

IMG_2639.jpg

IMG_2636.jpg

Tinka på hotellrommet:

IMG_2646.jpg

Agilitybilder:

IMG_2658.jpg

IMG_2669.jpg

IMG_2665.jpg

IMG_2657.jpg

IMG_2670.jpg

IMG_2677.jpg

Juniorhandling - semifinale:

IMG_2692.jpg

IMG_2687.jpg

De beste i de forskjellige grenene fra NKKU:

IMG_2714.jpg

Lunah:

IMG_2700.jpg

IMG_2710.jpg

Tinka var flink og rolig, og lå sånn som dette store deler av helga:

IMG_2727.jpg

Tinka og Lunah ser på portisene:

IMG_2724.jpg

Silje og Zira i ringen:

IMG_2728.jpg

Tinka og Lunah kjeder seg:

IMG_2740.jpg

IMG_2734.jpg

Voldelig Lunah:

IMG_2735.jpg

IMG_2739.jpg

Lydighet:

IMG_2748.jpg

IMG_2745.jpg

IMG_2753.jpg

Tinka gir uttrykket "matagressiv hund" en ny mening:

IMG_2763.jpg

Togturen hjem gikk ikke helt som planlagt. En feil fra mannen som skreiv ut billettene førte til at jeg hadde billetter fra 20. oktober i stedet for 20. november, så Tinka og jeg måtte sitte mellom do og utgangsdøra i fem og en halv time. Lite koselig, og for ikke å snakke om kaldt og ukomfortabelt. Tinka var heldigvis sliten, så en periode lå hun og sperret hele midtgangen - men det syns jeg var helt ok. Vi betalte tross alt ikke 640 kroner for å sitte på gulvet. Her er et par bilder av Tinka i en mindre komfortabel stilling:

IMG_2786.jpg

IMG_2784.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Wesminster! Har du strikka skjerf til Tinka? Hun var jo så fiiin!! Benedicte og Joachim var jammen flinke i juniorhandling! Benedicte er jo en kløpper på nuffe da' date=' hehe. Noen som vet om det er Joachim sin husky forresten? Anyone?[/quote']

Ja, han er verdens flotteste :) han er alltid voksen i alle situasjoner. En skikkelig gentleman :( Dere får kose dere med synet av ham :cry: neida...bare tuller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...