Gå til innhold
Hundesonen.no

Knurring under lek

Barney

Recommended Posts

Hunden min knurrer veldig når vi har drakamp. Jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig over det, men så hørte jeg at det kan være negativt og at man bør avbryte leken. At hunden kanskje ikke er helt trygg i leken, og derfor knurrer. Kan jo nevne at han generelt er en pratsom type, han knurrer og prater mens han leker alene også, og prater som bare det når han er glad eller utålmodig.

Bør han avbrytes når han gjør det? Jeg syns jo drakamp er en veldig grei måte å belønne på når vi trener, så jeg vil jo miste en god forsterker om jeg ikke skal bruke det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange årsaker til at en hund lager lyd under lek. Om du skulle trent hunden i en hundesport som inneholder bitarbeid er det noe man bør tenke på helt fra valpestadiet, men siden du har en Papilon tviler jeg på at det er målet.

Ville ikke tenkt stort på det om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos bråker fryktelig når han leker. Som Sara så knurrer jeg med. Jeg kan også knurre for å få ham med på leken: " Grrrr, se der vil du leke med denne, kanskje, grrrr" :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er helt normalt. Mange hunder koseknurrer under lek. Vår gjør det også mye under drakamp, og det er ikke negativt. Men du må jo se litt på resten av kroppsspråket også da. Om resten av kroppsspråket er positivt og det er tydelig at hunden koser seg syns jeg ikke du skal tenke noe mer over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt han holde på med lydene sine. BCen min er også av den pratsomme typen, og skulle jeg avbrutt all lek fordi at han knurrer da, så hadde han aldri fått leke. Han har gjort det fra dag en, og knurrer like mye når han leker alene også. På han kan jeg bare si "brum brum", og så tar han helt av. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...