Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt hjelp ang. bryllupsgave til min beste venninne

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal være forlover for min beste venninne om en måned, og er så fryktelig usikker på hva de skal få i gave ... Problemet er at de har lagt ut en veldig begrenset ønskeliste, jeg gidder ikke kjøpe derfra kjenner jeg, vil gi noe litt mer spesielt enn det. De har veldig mye fat, vinglass, kjøkkenutstyr og så videre, men jeg har funnet noen håndblåste vinglass på husfliden som jeg falt helt for. De er veldig deres stil, og vanvittig dyre, og selvsagt one of a kind. Jeg føler vel kanskje de er i mellomsjiktet mellom kunst og bruksgjenstand på en måte ... Hva ville dere ment om en sånn gave, når dere hadde mye glass og sånt fra før? Blir det veldig dumt? Jeg vet de i utgangspunktet kanskje ikke akkurat ønsker seg vinglass, men jeg synes dette er litt annerledes ... Hmm ... Tenker jeg veldig dumt? Alternativet er liksom noe så kjedelig som gavekort på plantasjen eller noe ... Vi har maks 1500 kroner å bruke ...

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en suuper flott gave! Tror de fleste hadde blitt glad for en slik gave litt utenom det normale.. Og det kommer jo til å skille seg ut fra de andre glassene dem har fra før uansett :blink:

Skrevet

Jeg vet ikke helt... det kommer nok en på hva slags personer de er. Hvis de liker "kunst og slikt", så kanskje. :blink: Men om det er Husfliden har de jo mulighet til å bytte hvis det ikke faller i smak også.

En annen ting å vurdere er kanskje opplevelser? Enten det er luftballong-tur, klatretur i Trollheimen eller paintball?

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Jeg har også tenkt litt på opplevelser, isåfall blir det nok en natt på hotell inkludert mat og vin, men det blir altfor dyrt ... Jeg har veldig sansen for glassene, og vet godt at de ville likt de også, det er jo bare det at hun har sagt de har altfor mange glass som det er ... Men jeg vet hun tenker på typiske seks vinglass i sett fra Glasmagasinet liksom, dette blir jo noe annet, men samtidig det samme ... De kan byttes ja, men det er jo ikke så veldig mye annet fra Husfliden enn den type ting egentlig. Må sjekke om de kan få pengene tilbake, og ikke bare bytte i andre ting ...

Skrevet

For å snakke for meg selv: Jeg har en serie glass jeg samler på fra Hadeland. Det er disse som brukes, og som jeg har til oppdekking av. I bryllupet fikk vi to champagneglass fra Waterford. Veldig fine, klassiske glass, som desverre ikke kan skaffes mer. Derfor har jeg bare to - og derfor står de bare til pynt og er aldri brukt. Så - jeg er litt ambivalent mtp de glassene kjenner jeg. Jeg er veldig glad for at jeg fikk dem, men - ja - skjønner?

Skrevet

Linkr: Ja, den ser jeg veldig godt altså! Vi kommer nok til å kjøpe fire tror jeg, men uansett er de glade i å ta et glass vin hver til maten og sånt, så jeg tror nok kanskje de ville blitt brukt ... Hvis de hadde funnet frem i glassjungelen :blink: Vanskelig oppgave altså, spesielt når man er forlover, da skal det jo liksom være litt ekstra og ...

Skrevet

Vanskelig når ikke vi kjenner personen, men ville kanskje sjekket ut gavekorttorget og velge "par" f.eks. Kommer ann på personene, men noen hadde jo satt pris på noe slikt som helikoptertur, rafting eller kanskje vinkurs?

Lykke til :flowers:

Edit; kanskje litt seint, men jeg er litt fan av de som bruker det at de har vært med på alt (planlegging, prøve kjoler, utdrikningslag ovs frem til selve dagen og festen) og lager et personlig album (enten fotobok på nettet eller scrapbooking). Da er gaven veldig personlig og spesiell. Det er i hvertfall noe jeg tror jeg hadde blitt kjempe glad for. Ikke alltid like lett å ta seg tid til å dokumentere alt selv når man står midt i prosessen. Dette kan jo også gies ved siden av en liten presang plukket fra gavelisten f.eks. Men som sagt - kanskje litt sent.

EDIT2; Kanskje de ønsker seg noe spesielt til selve dagen, som kunne vært presang fra deg? En sanger som kan fremføre en spesiell sang som betyr mye for dem i kirka, f.eks? Med mindre de allerede har ordnet noe slikt selv da :banana:

(Ja, jeg buser ut med alle tanker..)

Skrevet

Oooh, takk folkens! Ser man kan kjøpe generelle gavekort fra billettservice, det er jo genialt! Så kan de få ett på 1000, det rekker iallefall til to billetter til endel konserter/teateropplevelser/fotballkamper/whatever de vil ha! Må fundere litt på dette altså ...

Skrevet

For å snakke for meg selv: Jeg har en serie glass jeg samler på fra Hadeland. Det er disse som brukes, og som jeg har til oppdekking av. I bryllupet fikk vi to champagneglass fra Waterford. Veldig fine, klassiske glass, som desverre ikke kan skaffes mer. Derfor har jeg bare to - og derfor står de bare til pynt og er aldri brukt. Så - jeg er litt ambivalent mtp de glassene kjenner jeg. Jeg er veldig glad for at jeg fikk dem, men - ja - skjønner?

Samme her; vi fikk to champagneglass til bryllupet, fine forsåvidt (ikke heeeeelt min stil), men de står bare og støver ned og er pynt. Tror ikke det ville vært noe annerledes med vinglass (som vi drikker mer av). :flowers:

Skrevet

I går kveld kom mannen med et veldig, veldig godt forslag, så jeg tror vi har bestemt oss for gave. Vi fikk en utrooolig lekker oljelykt til vårt bryllup, og har senere kjøpt to til, og med tanke på at de akkurat har kjøpt hus med veranda og stooor hage med masse plass til hagefester og sene middager ute, tror jeg det blir en innertier ... Så vi kjøper to sånne, og krysser fingrene :flowers:

Tusen, tusen takk for alle kjempegode forslag! Dere er herlige!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...