Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt hjelp ang. bryllupsgave til min beste venninne


Aya

Recommended Posts

Jeg skal være forlover for min beste venninne om en måned, og er så fryktelig usikker på hva de skal få i gave ... Problemet er at de har lagt ut en veldig begrenset ønskeliste, jeg gidder ikke kjøpe derfra kjenner jeg, vil gi noe litt mer spesielt enn det. De har veldig mye fat, vinglass, kjøkkenutstyr og så videre, men jeg har funnet noen håndblåste vinglass på husfliden som jeg falt helt for. De er veldig deres stil, og vanvittig dyre, og selvsagt one of a kind. Jeg føler vel kanskje de er i mellomsjiktet mellom kunst og bruksgjenstand på en måte ... Hva ville dere ment om en sånn gave, når dere hadde mye glass og sånt fra før? Blir det veldig dumt? Jeg vet de i utgangspunktet kanskje ikke akkurat ønsker seg vinglass, men jeg synes dette er litt annerledes ... Hmm ... Tenker jeg veldig dumt? Alternativet er liksom noe så kjedelig som gavekort på plantasjen eller noe ... Vi har maks 1500 kroner å bruke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt... det kommer nok en på hva slags personer de er. Hvis de liker "kunst og slikt", så kanskje. :blink: Men om det er Husfliden har de jo mulighet til å bytte hvis det ikke faller i smak også.

En annen ting å vurdere er kanskje opplevelser? Enten det er luftballong-tur, klatretur i Trollheimen eller paintball?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen! Jeg har også tenkt litt på opplevelser, isåfall blir det nok en natt på hotell inkludert mat og vin, men det blir altfor dyrt ... Jeg har veldig sansen for glassene, og vet godt at de ville likt de også, det er jo bare det at hun har sagt de har altfor mange glass som det er ... Men jeg vet hun tenker på typiske seks vinglass i sett fra Glasmagasinet liksom, dette blir jo noe annet, men samtidig det samme ... De kan byttes ja, men det er jo ikke så veldig mye annet fra Husfliden enn den type ting egentlig. Må sjekke om de kan få pengene tilbake, og ikke bare bytte i andre ting ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke for meg selv: Jeg har en serie glass jeg samler på fra Hadeland. Det er disse som brukes, og som jeg har til oppdekking av. I bryllupet fikk vi to champagneglass fra Waterford. Veldig fine, klassiske glass, som desverre ikke kan skaffes mer. Derfor har jeg bare to - og derfor står de bare til pynt og er aldri brukt. Så - jeg er litt ambivalent mtp de glassene kjenner jeg. Jeg er veldig glad for at jeg fikk dem, men - ja - skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkr: Ja, den ser jeg veldig godt altså! Vi kommer nok til å kjøpe fire tror jeg, men uansett er de glade i å ta et glass vin hver til maten og sånt, så jeg tror nok kanskje de ville blitt brukt ... Hvis de hadde funnet frem i glassjungelen :blink: Vanskelig oppgave altså, spesielt når man er forlover, da skal det jo liksom være litt ekstra og ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig når ikke vi kjenner personen, men ville kanskje sjekket ut gavekorttorget og velge "par" f.eks. Kommer ann på personene, men noen hadde jo satt pris på noe slikt som helikoptertur, rafting eller kanskje vinkurs?

Lykke til :flowers:

Edit; kanskje litt seint, men jeg er litt fan av de som bruker det at de har vært med på alt (planlegging, prøve kjoler, utdrikningslag ovs frem til selve dagen og festen) og lager et personlig album (enten fotobok på nettet eller scrapbooking). Da er gaven veldig personlig og spesiell. Det er i hvertfall noe jeg tror jeg hadde blitt kjempe glad for. Ikke alltid like lett å ta seg tid til å dokumentere alt selv når man står midt i prosessen. Dette kan jo også gies ved siden av en liten presang plukket fra gavelisten f.eks. Men som sagt - kanskje litt sent.

EDIT2; Kanskje de ønsker seg noe spesielt til selve dagen, som kunne vært presang fra deg? En sanger som kan fremføre en spesiell sang som betyr mye for dem i kirka, f.eks? Med mindre de allerede har ordnet noe slikt selv da :banana:

(Ja, jeg buser ut med alle tanker..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, takk folkens! Ser man kan kjøpe generelle gavekort fra billettservice, det er jo genialt! Så kan de få ett på 1000, det rekker iallefall til to billetter til endel konserter/teateropplevelser/fotballkamper/whatever de vil ha! Må fundere litt på dette altså ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke for meg selv: Jeg har en serie glass jeg samler på fra Hadeland. Det er disse som brukes, og som jeg har til oppdekking av. I bryllupet fikk vi to champagneglass fra Waterford. Veldig fine, klassiske glass, som desverre ikke kan skaffes mer. Derfor har jeg bare to - og derfor står de bare til pynt og er aldri brukt. Så - jeg er litt ambivalent mtp de glassene kjenner jeg. Jeg er veldig glad for at jeg fikk dem, men - ja - skjønner?

Samme her; vi fikk to champagneglass til bryllupet, fine forsåvidt (ikke heeeeelt min stil), men de står bare og støver ned og er pynt. Tror ikke det ville vært noe annerledes med vinglass (som vi drikker mer av). :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kom mannen med et veldig, veldig godt forslag, så jeg tror vi har bestemt oss for gave. Vi fikk en utrooolig lekker oljelykt til vårt bryllup, og har senere kjøpt to til, og med tanke på at de akkurat har kjøpt hus med veranda og stooor hage med masse plass til hagefester og sene middager ute, tror jeg det blir en innertier ... Så vi kjøper to sånne, og krysser fingrene :flowers:

Tusen, tusen takk for alle kjempegode forslag! Dere er herlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...