Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Vitnemål, kompetansebevis osv


Benedicte

Recommended Posts

Jeg må ettersende vitnemålet mitt til veterinærhøgskolen, men det bør skje litt fort, siden jeg snart drar på ferie. Fellessensuren på de skriftlige eksamene mine er i dag, så det vil da ta noen dager før jeg får karakterene mine?

Uansett, så har den offentlige videregående skolen min sagt at de kan overføre privatisteksamene mine til vitnemålet mitt før de sender det til meg. Har sendt de en mail for å spørre hvilke bevis de trenger, men har ikke fått svar enda (sendte den for 15 minutter siden).

Så da lurer jeg på om dere vet; hvilke bevis må jeg vise frem for å få karakterene overført til vitnemålet mitt?

Jeg trodde kompetansebevis var noe man fikk tilsendt uansett, men tydeligvis må det bestilles på mail hos privatistkontoret. Jeg gjorde det, men fikk dette til svar:

E-post mottatt i tidsrommet mellom onsdag 23. juni kl.19.00 og mandag 28. juni kl. 06.00 blir automatisk slettet. Viktige henvendelser må derfor sendes utenom dette tidsrommet

Hvorfor fikk jeg den når vi er på den 22. i dag? Jeg må vel få kompetansebeviset mitt? *småstresset*

Eller holder det å vise frem eksamensprotokoll (hva enn det er)? Dette er visst noe jeg får tilsendt i posten, men tidsnok? :blink:

Jeg må jo ha tak i de på den offentlige skolen min også, som skal overføre dette til vitnemålet mitt. Tenk om de har tatt ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ettersende vitnemålet mitt til veterinærhøgskolen, men det bør skje litt fort, siden jeg snart drar på ferie. Fellessensuren på de skriftlige eksamene mine er i dag, så det vil da ta noen dager før jeg får karakterene mine?

Uansett, så har den offentlige videregående skolen min sagt at de kan overføre privatisteksamene mine til vitnemålet mitt før de sender det til meg. Har sendt de en mail for å spørre hvilke bevis de trenger, men har ikke fått svar enda (sendte den for 15 minutter siden).

Så da lurer jeg på om dere vet; hvilke bevis må jeg vise frem for å få karakterene overført til vitnemålet mitt?

Jeg trodde kompetansebevis var noe man fikk tilsendt uansett, men tydeligvis må det bestilles på mail hos privatistkontoret. Jeg gjorde det, men fikk dette til svar:

Hvorfor fikk jeg den når vi er på den 22. i dag? Jeg må vel få kompetansebeviset mitt? *småstresset*

Eller holder det å vise frem eksamensprotokoll (hva enn det er)? Dette er visst noe jeg får tilsendt i posten, men tidsnok? :blink:

Jeg må jo ha tak i de på den offentlige skolen min også, som skal overføre dette til vitnemålet mitt. Tenk om de har tatt ferie?

Da jeg skulle ha prevatiskarakterene mine inn på vitnemålet mitt, ringte jeg først den gamle vgs skolen, og bekreftet at jeg trengte det, så sendte jeg inn alle papirene fra privatskolen til vgs, og så fikset de det.. Men det tok litt tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er provlemet. Vitnemålet må være inne hos høgskolen den 1.juli, og fellessensuren er i dag. Da tar det noen dager før privatistkontoret får sendt meg kompetansebeviset mitt, og det tid for meg å få det til den offentlige skolen min, som setter det inn på mitt vitnemål, og så må jeg sende det videre. Og jeg reiser på fredag :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første registreres vel vitnemål elektronisk? I alle fall vitnemål fra vgs - du må bare godkjenne det over nettet (ikke sende det inn selv).

For det andre har ikke skolekontorene stengt nå, det er mye papirarbeid som må ordnes med eksamensklager, oversetting av vitnemål, inn- og utsending av vitnemål også videre. Så ta en telefon ned og hør hvor raskt de kan få ordnet det + allier deg med noen som kan sende inn og godkjenne ting for deg (da trengs MinID-kodene) når du er i Danmark. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første registreres vel vitnemål elektronisk? I alle fall vitnemål fra vgs - du må bare godkjenne det over nettet (ikke sende det inn selv).

For det andre har ikke skolekontorene stengt nå, det er mye papirarbeid som må ordnes med eksamensklager, oversetting av vitnemål, inn- og utsending av vitnemål også videre. Så ta en telefon ned og hør hvor raskt de kan få ordnet det + allier deg med noen som kan sende inn og godkjenne ting for deg (da trengs MinID-kodene) når du er i Danmark. :blink:

Hm, jeg vet ikke om det registreres elektronisk? Kompetansebeviset får jeg hvertfall pr post, og vitnemålet skulle vel ettersendes til VHS pr post?

Jeg har alliert meg med Birte :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt raskt over her, men... Hvis du har tatt privatisteksamener i samme fylket som skolen ligger, så får de dette elektronisk. Jeg har f.eks. tatt privatisteksamen i Trondheim og Bergen, og det var kun de fra Trondheim jeg måtte levere skriftlig på skolen min her. Kompetansebevis sender privatistkontoret i posten uten at man trenger å spørre om det. Ring/møt opp på skolen og få dem til å fikse vitnemålet i en fei, dette ordner seg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa at kompetansebevis måtte bestilles, og det har jeg gjort. Eksamensprotokoll ble derimot automatisk sendt ut. Men så kjekt at det sendes elektronisk! Så da trenger jeg ikke å bruke ettersendingsslippen min? Altså kan skolen min sende vitnemålet til VHS? Stoler jeg på at de gjør det da? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa at kompetansebevis måtte bestilles, og det har jeg gjort. Eksamensprotokoll ble derimot automatisk sendt ut. Men så kjekt at det sendes elektronisk! Så da trenger jeg ikke å bruke ettersendingsslippen min? Altså kan skolen min sende vitnemålet til VHS? Stoler jeg på at de gjør det da? :blink:

Nei, det må du vel sende i papirform? Det jeg mente var at resultater fra privatisteksamen sendes elektronisk til skolen din, slik at det ikke skal være noe problem for skolen å føre på resultater fra privatisteksamen på vitnemålet ditt(ergo, du trenger ikke å troppe opp på skolen med resultater fra privatisteksamen på papir). Har du fått endelig vitnemål fra skolen(men uten privatistfag påført?)? Kontakt skolen, si at du har privatistfag i tillegg, og be dem føre fagene på. Hent så vitnemål på skolen, og send inn med ettersendingsslippen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg vet ikke om det registreres elektronisk? Kompetansebeviset får jeg hvertfall pr post, og vitnemålet skulle vel ettersendes til VHS pr post?

Jeg har alliert meg med Birte :wub:

Bra :blink:

Mitt ble registrert elektronisk i fjor, og ligger fremdeles inne i systemet. Jeg fikk beskjed om det etter at jeg hadde fått vitnemålet i posten og vært hos skolen for å ta bekreftet kopi + klage på eksamenskarakter. Alle jeg kjenner som er fra kullet mitt og som søkte på noe i fjor, har fått sitt registrert elektronisk (og da fra forskjellige fylker).

btw, ettersending av vitnemål er ikke super strengt, kompis av meg sendte to uker etter fristen i fjor. Han ringte de i år og fordi han var sent ute igjen og da sa de at en gang var ok, men ikke gjør det igjen...

Det er godt gjort å være for sent ute til fristen for ettersending av vitnemål i år, med tanke på at fristen er 1. juli... Å være for sent ute med omslagsarket i mai er ikke så farlig, da er det fremdeles god tid, men fra ettersendingsfristen går ut er det bare tjue dager til opptaket blir offentliggjort, og å basere seg på å sende inn for sent er vel mildt sagt å gamble litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :blink:

Mitt ble registrert elektronisk i fjor, og ligger fremdeles inne i systemet. Jeg fikk beskjed om det etter at jeg hadde fått vitnemålet i posten og vært hos skolen for å ta bekreftet kopi + klage på eksamenskarakter. Alle jeg kjenner som er fra kullet mitt og som søkte på noe i fjor, har fått sitt registrert elektronisk (og da fra forskjellige fylker).

Det har jeg også. Da jeg søkte for andre gang gjennom samordna opptak så gir de beskjed om at de allerede har et vitnemål registrert på deg, og spør om du skal fortsette å bruke dette, eller sende inn nytt.

Men for din del labbis, ettersom du ikke tidligere har søkt samordna opptak, så må du sende inn på papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...