Gå til innhold
Hundesonen.no

Romeo og Daisy


Cairmal

Recommended Posts

Mine nydelige :ahappy:

Er Romeo som er på bilde hvor jeg holder han. Dette var dagen vi hentet han. Vi var fullstendig smeltet ved første øyekast.

Etter et halvt år var gått ønsket vi en søster for Romeo. For en flaks at akkurat da vi var på utkikk så viste det seg at hun vi kjøpte Romeo av hadde fått enda et kull. Den minste jenta i kullet falt vi for raskt. Hun heter da Daisy, og er hun som ligger å koser seg på teppet. De er nå sjelevenner/søsken og har det kjempe godt sammen :thumbs:

post-6484-1277131314,1056_thumb.jpg

post-6484-1277131675,8622_thumb.jpg

post-6484-1277131736,5179_thumb.jpg

post-6484-1277131791_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende blanding! Nå kjenner ikke jeg malteser i det hele tatt, men jeg lurer også på hvordan pelsen deres er, og om de må nappes? På bildet kan i alle fall deler av den se ganske stri ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,pelsen er ganske stri og stiv,men myk i underlaget.Det rette er å nappe de,men det har jeg ikke prøvd ennå. Børster dem en del,for de røyter noe veldig.

Kullet de kommer fra fikk jo både valper med malteserpels og cairn terrierpels. Er litt usikker på hvordan man steller malteserpelsen,men forstod på en som kjøpte to av søsknene til Romeo at malteserpelsen røytet omtrent ingenting. Men vil jo tro den trenger en god del stell fordet.

Noen som har gode tips til napping? Har liksom aldri vært borti det,og er redd for å gjøre noe som blir feil eller enda verre,vondt for hundene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som om de har pels som ligner endel på cairnpels. Underullen er myk, dekkhårene er strie og stive. De strie hårene skal nappes ut; da tar du tak i en liten tust hår (i begynnelsen veldig få, kanskje 6-7 hårstrå), og rykker kjapt til. Du kan sammenligne det med å nappe øyebryn; både i måten det gjøres på, og måten det kjennes ut på - i starten er det mer vondt enn når man har gjort det endel ganger. Du kan jo også spørre oppdretteren av hundene hvordan h*n steller pelsen til sine hunder (hvis h*n har samme blanding), evt hvordan h*n tror at pelsen skal stelles. Hvis h*n har cairn, bør h*n i alle fall kunne nappe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...